Gå til innhold

Stasjonær og skjerm til 6k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bygge en pc som ikke skal brukes til spill. Jeg tenkte derfor at intels integrert grafikk kort løsning vil være et godt alternativ. Håper at det er noen her som har mer peiling enn meg som kan sette opp en liste med komponenter. Hadde også vært greit om noen kunne anbefalt en skjerm. Budsjett er på omtrent 6000, inkludert skjerm. Jeg trenger ikke ting som tastatur og OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTPC i deler - Intel Core i5 2400 4GB DDR3, H67-chipset, HDMI, 64GB SSD + 2TB, SATA 6 Gb/s, USB 3.0, Blu-Ray

Helt ille er ikke dette, men det kommer jo ann på hva du foretrekker, liten HTPC, ITX basert eller ATX.

Lydløs eller ikke? Ellers vil jeg anbefale dette oppsettet.

Angående skjerm er sikkert Samsung SyncMaster XL2370 helt grei nok, nå sa du ikke noe om om du trenger blueray, men er jo greit å ha en god skjerm ved senere anlening.

Nå sier du lite annet en pris, er klar at dette går 2000 kr over budsjettet, men syns så sant du trenger det så er det verdt prisen.

SSD ville jeg ikke droppet i dag. 64 GB holder nok greit.

Men du kan muligens spare noe å velge bvare eller under komplett sine tilbud.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dette er en bedre skjerm til en bedre pris.

http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black/product/5010456532

Skal se om jeg får satt sammen noe jeg kan anbefale til 4300. Har du noen preferanser når det kommer til kabinett? Hvor mye legger du vekt på stillhet? Hva skal pc-en brukes til? Dette spør jeg om for å se om det bør legges noe ekstra i en bedre prosessor eller annet.

Med SSD og en kraftig prosessor havner jeg foreløpig på 6300 pluss frakt, men jeg kan justere ned og opp på enkelte av komponentene om jeg får en beskrivelse av hva pcen vil brukes til og litt preferanser. :)

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Ettersom jeg har gjort et lite søk kan jeg presentere det jeg har funnet til nå. Alt untatt SSDen kommer fra Dustinhome og finnes i denne lista.

Kabinettet bør med de komponentene som er plukket ut være svært stille. Skjermen er på tilbud og hører definivt hjemme i en høyere prisklasse. Jeg valgte 8 GB minne da jeg ikke vet hva den skal brukes til, kan antagelig reduseres til 4 GB og eventuelt legge på mer senere ved evt. behov. CPUen kan byttes til en i3 2100 som også inneholder Intels HD 2000 integrerte grafikkytelse for å spare penger om behovet for en middels sterk CPU ikke er tilstede. Om du er student er også frakten herfra gratis. Ikke verst? :)

SSDen som bør velges mener jeg er denne, en Crucial m4. En av de bedte tilgjengelig på dagens marked.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Er litt vanskelig å si noe om hva den skal brukes til, ettersom det ikke er jeg som skal ha den. Kan egentlig bare si at den ikke skal brukes til tung spilling eller redigering.

Men jeg syntes egentlig den listen Atald ga fra dustin så kjempe bra ut. Men jeg tror ikke det er nødvendig med mer enn 4 GB minne og heller ikke Blu-Ray.

Er det mulig å finne noen gode alternativer til Crucial m4 som kan bestilles fra dustin, eller er det rett og slett verdt bryet(og frakt) å bestille fra en annen nettbutikk?

Lenke til kommentar

Men da går jeg for m4. Så forresten at minne var borte fra dustin listen. Kan du anbefale minne på 4 GB?

Edit:

Logget visst på en gammel konto... Visste ikke at jeg hadde den engang :S

Endret av Qwl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...