Carpelectus Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Jeg har et hjemmenettverk bestående av: 1x iMac OSX 10.6 1x Macbook Pro OSX 10.6 1x HTPC WIN7 2x HTC Android 2.3 Router er ZyXel NBG-419N med nyeste firmware (1.00(BFQ.4). Auto Channel Channel-08 2447MHz WPA2-PSK 802.11b/g/n 3600 group key update timer. Problemet mitt er at internett-tilgang fungerer tilnærmet 100% av tiden fra alle maskinene og telefonene. Den lokale fildelingen detter derimot ut med jevne mellomrom, typisk etter 20-30min dersom det ikke er en pågående aktivitet (streaming eller filoverføring). Når dette inntreffer finner heller ikke maskinene hverandre på det lokale nettverket. Det snodige er at hvis jeg kobler meg av og deretter på igjen det trådløse nettverket så finner jeg straks de andre maskinene og kan dele filer igjen. Har googlet i det uendelige, men uten hell. Noen tips? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Trådløs? Trådløs er kjent for å være ustabil, er jo så mye som kan skje. Angående fildeling du har vel sjekket at operativsystemet ikke blokker på grunn av brannmur? Endret 4. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tipper problemet ditt er den trådløse routeren. Jeg hadde samme problem som deg, byttet router og nå fungerer alt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå