Heia Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei.. Har en ganske gammel Packard Bell Easynote laptop jeg mekker litt på.. Denne har ett eget kretskort hvor DC input sitter, på dette kortet er det også ett par usb porter, så er det to kabler som forbinder dette med hovedkort (DC + & - og usb) .. Rett etter DC kontakten sitter det to komponenter på + tracen hvor den ene er forsvunnet.. For meg ser de ut som SMD motstander, men tror ikke de er det, heller en form for strømbegrenser (NTC/PTC?)Med multimeter måler jeg ihvertfall 0 ohm.. Tror det sitter slike komponenter i alle laptoper, ihvertfall de jeg har vært inne i, og de er alltid montert som første komponent i + strøm tilførselen til hovedkortet.. Apropos, samme type komponent sitter også ved batteri tilkoblingen.. Noen som kan gi meg ett lynkurs? På forhånd takker.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 kan det være en diode? som beskytter mot feil polaritet på strømtilførselen? 1 Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er dioder som skal hindre feil strømretning som nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå