Skrollan Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 hei Jeg er på utkikk etter en kraftig maskin som kan brukes til Building smart, CAD og DAC tegning, dette er kraftige prosesser som krever mye av både prosessor, minne og skjermkort, det kan (maskinmessig) ligne litt på bilde og videoredigering og rendering. jeg har sett litt rundt selv og det virker som om quadro serien er ett seriøst alternativ sammen med en kraftig I7 prosessor og ca 16gb minne (helst) størrelsen har ikke så mye å si, men helst 17" - 21" og gjerne dualscreen laptop hvis noen vet om det. har sett litt på Denne men jeg tror den vil bli litt i svakeste laget, hva tror dere? mvh. skrollan Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Multicom Kunshan P150/P170 kan utstyres med den kraftigste bærbarprosessoren som er å få, sammen med Quadro FX 5000 skjermkort. Hvis du vil ta den helt ut, så er Multicom Kunshan X7200 tingen. Stasjonære prosessorer, stasjonært hk/chipsett, Quadro skjermkort. Denne vil etter alle indikasjoner bli fornyet rundt årsskiftet, med Intel's nye Sandy Bridge E ekstremprosessorer. Jeg har forgjengeren til X7200, og kan bekrefte at det er en tallknuser av rang, og noe bedre får man rett og slett ikke til denslags, når vi snakker bærbar. Endret 4. oktober 2011 av thomit Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 har nå sett litt på maskinen fra multicom og fant ut at quadro kortet alene kostet 12000,- vet jeg ikke satte noen spesiell pris på maskinen men tror ikke jeg rett og slett har mulighet til å strekke meg lenger enn til 20000,- fant Denne etter ett kjapt søk på prisguiden men ser at den bare har 8gb ram, og FX2800M, blir dette for slapt? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Se etter arvtageren til 8740w. Den heter 8760w og kommer med nye Intel Sandy Bridge blant annet. Nå er denne 5K for dyr, men eks: http://www.mpx.no/k/search.aspx?q=8760w Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Du bør i alle fall se etter maskiner med siste generasjon (Sandy Bridge) prosessorer fra Intel. Disse gjenkjennes ved at de har 4 siffer i modellbenevnelsen, f.eks. Core i7-2720QM. Den forrige generasjonen hadde 3 siffer, f.eks. Core i7-740M. Den nye generasjonen er betraktelig sterkere, og Core i7-2820QM f.eks. kan måle seg med den stasjonærprosessoren jeg har i min, Core i7-920. Endret 4. oktober 2011 av thomit Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Mitt tips: Søk opp 8760w på Dropzone.no Produktnummer: LG674EA#ABN Spec: HP EliteBook Mobile Workstation 8760w - Core i7 2630QM 2 GHz - 17.3" TFT HP EliteBook Mobile Workstation 8760w - Core i7 2630QM / 2 GHz - RAM 8 GB - HDD 750 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM - Quadro 4000M - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 2.1 EDR - TPM - fingeravtrykksleser, SmartCard-leser - Windows 7 Pro 64-bit - 17.3" Bredskjerm LED-bakgrunnsbelysning Full HD UWVA antirefleks DreamColor TFT 1920 x 1080 ( Full HD ) - kamera Det er en knallmaskin. Kvalitet fra A til Å, og det er en profesjonell laptop til akkurat den type bruk du beskriver. Endret 4. oktober 2011 av fflex Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Vanskelig å finne maskiner på 17 tommer eller mer, med quad-kjerne prosessor og Quadro skjermkort, til under 20.000,- Dersom du går ned til 15,6 tommer, er utvalget straks bedre, f.eks. HP EliteBook 8560w, eller Dell Precision M4600. Lenovo ThinkPad T-520 eller W-520. Skaff deg heller en ekstern skjerm å koble til, dersom det blir for smått for deg. Endret 4. oktober 2011 av thomit Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 kan strekke meg til 25k prismessig, men ikke høyere. Lurte på, hvordan er Quadro mobile i forhold til firePro mobile? hvilke er egentlig best til tunge grafiske oppgaver? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Quadro har den store fordelen med CUDA. Som nevnt så har dropzone en knalldeal på 8760w, og har kun 1.stk igjen på lager for øyeblikket til 20.500 kr. Produktnummer: LG674EA#ABN Nå er dette veldig reklamemateriale fra HP, men du skjønner hva bruken er beregnet for http://www.youtube.com/watch?v=YYxydliEtNo&feature=relmfu Støtte for docking Sertifisert for de mest populære applikasjonene 3 års pickup garanti DreamColor Display etc etc Endret 5. oktober 2011 av fflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå