Gå til innhold

Hvilket minne på bærbaren?

Qustom

Anbefalte innlegg

Har nå en Acer Aspire 5820TG med 4gb 1333 MHz. Føler jeg trenger litt mer minne for å kunne kjøre et par spill + programmer i bakgrunnen, så lurte på om det er forskjellig hva jeg velger. Har sett litt på disse, men vet ikke om jeg trenger 8gb eller 6gb (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639465).

Og hvor finner jeg ut hvor mange jeg har plass til, uten å åpne pcen?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en i7-2720QM eller bedre prosessor, samt hovedkort tilpasset slike, for å kunne utnytte 1600 MHz RAM. De fleste moderne bærbarprosessorer støtter "kun" 1333 MHz.

Du har sannsynligvis også bare 2 minnekortplasser (jeg har ikke studert 5820TG nærmere), så 2 stk. 4 GB RAM-brikker burde vel være det optimale her.

Men det kan selvfølgelig ligge andre begrensinger i laptopen på hvor mye minne du kan putte inn.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

På 1333 MHz minne skal det vel være mulig å finne minnebrikker med bedre timings, 7-7-7-20 burde være mulig å finne - men ellers ser jeg ikke noen umiddelbar grunn til at de minnebrikkene skulle kunne brukes. Nå klarer jeg ikke å se om de minnebrikkene er SO-DIMM til bruk i bærbar, men ...

Edit: Dette er minnebrikker i "normal" størrelse, for bruk i stasjonære maskiner. Du trenger minnebrikker tilpasset bærbar. Søk etter SO-DIMM 1333MHz 4 GB CL7 eller CL9.

Edit 2: Ser ut som det er vanskelig å finne kvalitetsminne med lavere CL enn 9 ...

Denne brikken ser ok ut, både kvalitets- og prismessig.

Men som sagt - du bør finne ut om laptopen din har begrensinger slik at du ikke kan putte inn så mye som 8 GB RAM ... for det hender, faktisk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...