Qustom Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Har nå en Acer Aspire 5820TG med 4gb 1333 MHz. Føler jeg trenger litt mer minne for å kunne kjøre et par spill + programmer i bakgrunnen, så lurte på om det er forskjellig hva jeg velger. Har sett litt på disse, men vet ikke om jeg trenger 8gb eller 6gb (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639465). Og hvor finner jeg ut hvor mange jeg har plass til, uten å åpne pcen? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Du trenger en i7-2720QM eller bedre prosessor, samt hovedkort tilpasset slike, for å kunne utnytte 1600 MHz RAM. De fleste moderne bærbarprosessorer støtter "kun" 1333 MHz. Du har sannsynligvis også bare 2 minnekortplasser (jeg har ikke studert 5820TG nærmere), så 2 stk. 4 GB RAM-brikker burde vel være det optimale her. Men det kan selvfølgelig ligge andre begrensinger i laptopen på hvor mye minne du kan putte inn. Endret 4. oktober 2011 av thomit Lenke til kommentar
Qustom Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Aahh, damnit, hadde håpet på å kunne kjøre 1600Mhz. Har en i5 450M prosessor med 2,4 GHz da, funker ikke den? Men da fungerer disse her da: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639463 ? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) På 1333 MHz minne skal det vel være mulig å finne minnebrikker med bedre timings, 7-7-7-20 burde være mulig å finne - men ellers ser jeg ikke noen umiddelbar grunn til at de minnebrikkene skulle kunne brukes. Nå klarer jeg ikke å se om de minnebrikkene er SO-DIMM til bruk i bærbar, men ... Edit: Dette er minnebrikker i "normal" størrelse, for bruk i stasjonære maskiner. Du trenger minnebrikker tilpasset bærbar. Søk etter SO-DIMM 1333MHz 4 GB CL7 eller CL9. Edit 2: Ser ut som det er vanskelig å finne kvalitetsminne med lavere CL enn 9 ... Denne brikken ser ok ut, både kvalitets- og prismessig. Men som sagt - du bør finne ut om laptopen din har begrensinger slik at du ikke kan putte inn så mye som 8 GB RAM ... for det hender, faktisk. Endret 4. oktober 2011 av thomit Lenke til kommentar
Qustom Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Oi, mye jeg ikke visste om her! Takk for hjelpen, skal sjekke litt rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå