RBW Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Billigere, mindre og filmleie. Ekstra liten Apple TV kommer i dag Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Var da sikker på at denne lå i den norske applestore forrige uke til 850 kr? Finner den ikke nå. Lenke til kommentar
crysys Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Den kom hos noen nettbutikker i sist uke, men ikke hos Apple. Det er en grei liten boks, og med XBMC er den nesten perfekt. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Minner veldig om en gammel artikkel. Apple TV er lansert selv om den ikke har kommet til norge før evt nå. Lenke til kommentar
larseman Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 "- Apple TV i oppgradert utgave skal også bli billigere enn sin forgjenger. Regn med rundt tusenlappen, mot godt over to tusen tidligere." Sjønner ikke helt hvor disse prisene kommer fra. Viser han til den eldre apple tven som framdeles ble solgt i norge(uten ios)? isåfall blir det litt rart å kalle den for forgjengeren til den som skal dukke opp ettersom det allerede eksisterer en apple tv til rundt tusenlappen, bare at den ikke har vært tilgjengelig i norge før nå. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Enig. Med XBMC er det eit KUPP til prisen. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Og det er fortsatt ikke snakk om at full-HD skal støttes? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Fikk aldri XBMC til å kjøre på noen fornuftig måte på denne jeg? Både tunge 720P og 1080P videoer fungerte heller dårlig .. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Har kjørt xbmc på en importert fra USA, og det fungerer sånn passe. Har ikke prøvd så mye 1080p siden jeg fortrinnsvis har 720p materiale, men til 720p fungerte den bra. AirPlay funksjonaliteten fungerer meget bra, og om en har mange iOS enheter er dette et meget bra "selling point". Merker dog at hw'en i den ikke helt hang med, så xbmc-menyene var litt sluggish osv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Noe sier meg at det vil bli labert med gratis-funksjoner/-muligheter på denne enheten. Jeg spår at alt innhold vil kobles opp til Apples nye cloudserver, og du må betale for OnDemand-innhold, uten mulighet for XMBC, egne filmer eller egen musikk. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Hvis man legger inn XBMC, beholder man da iOS-funksjonalitetene sånn at man kan leie film via iTunes osv? Edit: Fant svaret: Ja Endret 4. oktober 2011 av oj88 Lenke til kommentar
Wyldedime Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Kan man installere flere applikasjoner på denne, sånn som WiMP, Spotify, Voddler, etc? Er det nettleser slik at man kan bruke NRK, TV2 sine nett-tv tjenester? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvis man legger inn XBMC, beholder man da iOS-funksjonalitetene sånn at man kan leie film via iTunes osv? Ja. Kjem ein eit ekstra val i hovudmenyen Kan man installere flere applikasjoner på denne, sånn som WiMP, Spotify, Voddler, etc? Er det nettleser slik at man kan bruke NRK, TV2 sine nett-tv tjenester? Nei, ikkje enda. Men trur det finnes NRK plugin til XBMC. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Merker dog at hw'en i den ikke helt hang med, så xbmc-menyene var litt sluggish osv. Det kan jeg skrive under på. Har selv lagt inn XBMC på den og menyene er veldig trege. Opplever også at den hakker noen ganger, også med 720p-filmer. Value for money er den iallefall. Spesielt hvis man har flere iOS-enheter i huset og benytter AirPlay. Edit: viaplay på iPad til AppleTV vha AirPlay gir faktisk et bedre bilde enn en PC koblet til samme TV via HDMI... Endret 4. oktober 2011 av indahla Lenke til kommentar
douwethaman Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 går det an å se vanlig tv, som discovery channel og history channel på apple TV? det er mine favoritt program og jeg gidder ikke betale for alle unødvendige bullshit tv programmene jeg aldri ser på uansett. Lenke til kommentar
toker5 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ser at film-leien er på plass i Itunes, men hva med TV-serier? Noen som har hørt noen rykter om det blir tilgjengelig? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Er enig med folket her, størrelsen og prisen er fin men fra fabrikk så er det en ganske lite nyttig enhet. Airplay har gjort den litt kulere, men en box for å leie film i bob bob kvalitet er jo ikke akkurat revolusjonerende i 2011 når selv tv og bluray spilleren min kan det samme. Med jailbreak og xbmc så er nytteverdien evig mye høyere, men a4 cpuen sliter som andre sier med 1080p i høy kvalitet. Håper det kommer en ny snart med a5 dualcore så blir vel dette bra Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Til dere som opplever hakking på 720p og alle andre formater: Dette problemet hadde jeg også lenge, men etter å ha både lest mye på xbmc-forumet, gjort mye testing, har jeg til slutt fått en velfungerende xbmc på atv2. Ingen hakking eller buffering. Jeg kjører ios 4.3.5 Build F455, og Seasonpass Jailbreak. Ved å legge inn Nightly build (fra 12.9) og bruke Quartz skinnet har streamingen vært helt smooth. Kjører kablet giganett. Wiki for hvordan legge over nightlys yil atv2: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2#Installing_the_latest_nightly_build Nightly builds her: http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/atv2/ Send meg Pm hvis noen trenger hjelp! 2 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Tusen takk for flott info, skal prøvast! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå