Gå til innhold

MIUI custom Android ROM-tråden. For oss som har eller vil ha MIUI.

cosm0

Anbefalte innlegg

Hadde vel brukt dette hadde jeg bare klart å faktisk lære meg hele prosessen for flashing, "ROMing" etc etc, blir ille forvirret av alt det der jeg..

Det eneste som er "vanskelig" er å roote.

Ellers er det bare å velge wipe/factory reset, wipe cache og wipe dalvik (under advanced) før du installerer fra zip (du legger zip-filen, f.eks. den MIUI-versjonen du vil ha, inn på minnekortet før du begynner, jeg legger den løst og ikke i noen mappe)

Du må bare komme deg inn i recovery, da finner du enkelt fram. Du kan komme deg inn i recovery via Rom Manager (en app), eller ved å gå inn på HBOOT (power og volum ned, når telefonen er avslått).

Forutsatt at det ikke er store telefonforskjeller, jeg aner ikke noe om hvorvidt det er tilfelle.

Tar naturligvis backup før du begynner.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått noen små (men irriterende) problemer ved de siste versjonene?

Plutselig detter WIFI ut noen ganger og lar seg ikke slå på. WIFI kutter når jeg slår av skjerm (selv om den er satt til å aldri kutte i instillinger)

Får heller ikke brukt volumknappen når jeg er i GO-launcher som homescreen. Det funker når jeg bruker den orginale fra MIUI.

Har Desire S og har vært strålende fornøyd til nå, men synes faktisk de siste versjonene bare har blitt dårligere og dårligere..

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte i går, men måtte gå tilbake til forrige versjon igjen. Var bare krøll med telefonen, og ingenting fungerte som det skulle. Er nå på 1.11.18, og der fungerer alt bortsett fra volumknappen i adw launcher. Det fungerer å stille på mediavolum, men ikke ringetonevolum... Har ikke merket noe problem med wifi. Dette er på gamle Desire.

Lenke til kommentar

Prøvde MIUI idag.siste verson fra den originale.

Men lurer på en ting,kan man ikke bruke to themes samtidig?Mener da et som kun gjelder lockscreen og et annet på resten?

Eneste jeg ser er at man kan velge et theme som gjelder alt.

Og hvordan legger jeg widgets på lockscreen?Som en annen klokke,musikk osv?

Lenke til kommentar

Prøvde MIUI idag.siste verson fra den originale.

Men lurer på en ting,kan man ikke bruke to themes samtidig?Mener da et som kun gjelder lockscreen og et annet på resten?

Eneste jeg ser er at man kan velge et theme som gjelder alt.

Og hvordan legger jeg widgets på lockscreen?Som en annen klokke,musikk osv?

Er du blind, eller kanskje bruker du kinesisk? Det er en stor og lang knapp på bunnen av skjermen..... trykk

Lenke til kommentar

Prøvde å oppdaterer til siste versjon nå. Kom tydeligvis ut en i natt.

Når den booter i Recovery mode kommer det bare opp et bilde av en blå android figur og et utropstegn? Er jeg alene om dette problemet?

[/quo fikk bootloop selv på fredag men, Flashet bare en gammel versjon av en rom i Odin så når jeg skrudde på igjen så fortsatte den der den slapp..tar du wipe før du flasher ?

Lenke til kommentar

Prøvde å oppdaterer til siste versjon nå. Kom tydeligvis ut en i natt.

Når den booter i Recovery mode kommer det bare opp et bilde av en blå android figur og et utropstegn? Er jeg alene om dette problemet?

fikkbootloop selv på fredag men, Flashet bare en gammel versjon av en rom i Odin så når jeg skrudde på igjen så fortsatte den der den slapp..tar du wipe før du flasher ?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å prøve å forlenge levelsestiden på min HTC Desire ved å roote telefonen og installere MUI, men har foreløbig ikke kommet så langt. Jeg er fullstendig blank på dette feltet, men følger denne guiden:

http://lifehacker.com/5789397/the-always-up+to+date-guide-to-rooting-any-android-phone

og har stoppet opp ved første steg i "the process". Dvs. jeg har lastet ned MUI, unrevoked og driverene fra her.

Men når det står at jeg skal "boot it into the HBOOT menu by holding power and volume down" får jeg det ikke til. Noe spesielt så må gjøres for Desire?

EDIT: Fikk fikset det med HBOOT. Måtte bare ta ut batteriet og sette det inn igjen før jeg startet mobilen i HBOOT.

Endret av oholles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...