larseko Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Ok, jeg er ny i gamet, så bær over med meg hvis spørsmålene er dumme... nå har jeg nettopp kjøpt meg en Galaxy S2, og vil gjerne installere en custom rom med litt mindre crapware, bedre batterilevetid og ymse. Jeg har rootet telefonen med zergrush og tatt backup av apps etc. med titanium backup, men ikke helt fått rom manager til å spille på lag. Er det slik at jeg må ha eksternt sd-kort for å få installert MIUI (og forsåvidt andre ROMer), og trenger jeg cfroot istedenfor zergrush for å få brukt rom manager/cmw for å få tatt backup av nåværende ROM? Beklager om jeg virker noe forvirret. Har prøvd å finne ut forskjellig. Endret 31. oktober 2011 av larseko Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Endelig fått installert MIUI på min SGS2 og er to ting jeg stusser over hittil. Lockscreen dukker ikke opp, går rett inn på telefonen, samt at hjem-knappen ikke virker. Kan dette fikses? Regner med at førstnevnte ikke burde være noe problem, den andre kan jo godt være launcher, bruker stock MIUI atm, Prøv å legg in alt på nytt..om du har tatt backup..wipe chache og dalvik chache..bruker du standard MIUI?Prøv galnet sin versjon det er den jeg bruker og har hatt minst trøbbel med..kan lastes direkte fra dems nettside..om det med låsskjermen ikke blir bedre prøv å bytte lockscreen på themes-edidt theme der kan du velge mange forskjellige Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Ok, jeg er ny i gamet, så bær over med meg hvis spørsmålene er dumme... nå har jeg nettopp kjøpt meg en Galaxy S2, og vil gjerne installere en custom rom med litt mindre crapware, bedre batterilevetid og ymse. Jeg har rootet telefonen med zergrush og tatt backup av apps etc. med titanium backup, men ikke helt fått rom manager til å spille på lag. Er det slik at jeg må ha eksternt sd-kort for å få installert MIUI (og forsåvidt andre ROMer), og trenger jeg cfroot istedenfor zergrush for å få brukt rom manager/cmw for å få tatt backup av nåværende ROM? Beklager om jeg virker noe forvirret. Har prøvd å finne ut forskjellig. Er ganske sikker på at du må ha minnekort ja..det ligger mange guider på youtube..samt link i denne tråden..jeg innstalerte lightning rom via Odin først..deretter var det bare å legge inn MIUI ret fra cmw finnes nok mange måter å gjøre det på..men føler meg tryggere med cmw .om du får noen problemer spør Steffen Moss her i tråden han har god peiling på flashing og sånn :-) Ikke noe dumme spm som forresten :-) Endret 1. november 2011 av cosm0 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Sjekk ut galnet miui de har fått lagt inn ice cream på galaxy s og sier at det ikke er lenge til den kan legges inn på s2..og etterhvert også implementeres på romen dems :-) :-) Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hvilken erfaring har folk med MIUI på Galaxy S II? Er den offisielle den beste? Hvilken kernel er den beste (mest stabile + best batteritid med minst mulig lag)? Jeg prøvde versjon 1.10.28 av den offisielle sammen med Siyahkernel 2.1 RC3, og opplevde en del random reboots, spesielt under browsing i Opera Mobile. Hvilken batteritid for folk med MIUI i forhold til med stock? Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Den jeg har opplevd som mest stabil er galnet sine..batteri tiden vil jeg påstå er bedre enn stock 2.3.5 men jeg er ikke den beste til å vurdere batteri tid siden jeg har så varierende tlf bruk..jeg bruker kernel som følger med galnet sine builds,har ikke opplevd noe lag der..de har weekly builds som oppdateres hver fredag..den bruker jeg,men de har også stable builds.. Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Jeg bruker den offisielle MIUI, men skal sjekke ut den andre. Det med lockscreen er at den ikke er der, går rett til "skrivebordet", prøvd å bytte også. Litt skeptisk til å begynne å fikle på egenhånd, da jeg slet en del med å legge inn denne. Endte opp med boot-loop og reddet av en kyndig venn. Endret 1. november 2011 av koots Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Om du har lagt in cmw..så er ikke boot loop egentlig noe farlig,enig at det er litt skummelt de første gangene det skjer:-) ta en backup av det du har nå..enten i rom manager eller hold inne på knappen hjem knappen og volum opp hold de inne til du kommer til recovery menyen..syntes det er mindre tull med å ta backup på den måten..gå til galnet miui sin side på tlf din last ned den du vil ha..gjenta prosedyren til du er i recovery menyen trykk ned til advanced velg wipe chache så wipe dalvik chache..og tilslutt install zip from sd card..den burde ligge på downloads..burde ikke skje noe tull da:-) kanskje om du har brukt noen annen lockscreen enn den originale samsung sin? Om du har det kan du prøve å avinstalere den..lykke til:-) Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Når jeg oppretter nye kontakter i den offisielle MIUI-ROMen får jeg ikke noe spørsmål om hvor de skal opprettes. Blir de lagret til google contacts, eller bare lokalt på telefonen? Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Når jeg oppretter nye kontakter i den offisielle MIUI-ROMen får jeg ikke noe spørsmål om hvor de skal opprettes. Blir de lagret til google contacts, eller bare lokalt på telefonen? Trykk på meny knappen på tlf inne på lista med kontakter da får du opp en liste med valg.. Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Om du har lagt in cmw..så er ikke boot loop egentlig noe farlig,enig at det er litt skummelt de første gangene det skjer:-) ta en backup av det du har nå..enten i rom manager eller hold inne på knappen hjem knappen og volum opp hold de inne til du kommer til recovery menyen..syntes det er mindre tull med å ta backup på den måten..gå til galnet miui sin side på tlf din last ned den du vil ha..gjenta prosedyren til du er i recovery menyen trykk ned til advanced velg wipe chache så wipe dalvik chache..og tilslutt install zip from sd card..den burde ligge på downloads..burde ikke skje noe tull da:-) kanskje om du har brukt noen annen lockscreen enn den originale samsung sin? Om du har det kan du prøve å avinstalere den..lykke til:-) Brukte WidgetLocker før jeg la inn MIUI, og da hadde jeg ingen custom ROM eller root. Men skal prøve galnet MIUI, så håper dere er på standby her om ting skal være like køddent som forrige gang. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Om du har lagt in cmw..så er ikke boot loop egentlig noe farlig,enig at det er litt skummelt de første gangene det skjer:-) ta en backup av det du har nå..enten i rom manager eller hold inne på knappen hjem knappen og volum opp hold de inne til du kommer til recovery menyen..syntes det er mindre tull med å ta backup på den måten..gå til galnet miui sin side på tlf din last ned den du vil ha..gjenta prosedyren til du er i recovery menyen trykk ned til advanced velg wipe chache så wipe dalvik chache..og tilslutt install zip from sd card..den burde ligge på downloads..burde ikke skje noe tull da:-) kanskje om du har brukt noen annen lockscreen enn den originale samsung sin? Om du har det kan du prøve å avinstalere den..lykke til:-) Brukte WidgetLocker før jeg la inn MIUI, og da hadde jeg ingen custom ROM eller root. Men skal prøve galnet MIUI, så håper dere er på standby her om ting skal være like køddent som forrige gang. Sitter å venter i spenning klar til å svare;-) Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det virket akkurat som det skulle gjøre og alt ser ut til å funke hittil. Good shit. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Det er bra:-) Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Da har man møtt et problem, dog et lite ett. Finner ikke applikasjonen til Fokus Bank i market på telefonen, og i market på pcen så står det et app'en ikke er kompitabel med denne enheten. Er en sabla kjekk app, så håper dette bare er noe midlertidig krøll med market. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Nå har de lagt ut icecream sandwich på galnet,beta..tenker jeg venter litt men har litt lyst til å ha andriod 4.0 Da har man møtt et problem, dog et lite ett. Finner ikke applikasjonen til Fokus Bank i market på telefonen, og i market på pcen så står det et app'en ikke er kompitabel med denne enheten. Er en sabla kjekk app, så håper dette bare er noe midlertidig krøll med market. Fant den der jeg..prøv å gå på Applications og clear data fra markert kan hende det hjelper .. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Hmm Endret 2. november 2011 av cosm0 Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Pokker da, det funket ikke, og i tillegg har jeg fortsatt et annet problem. Mister forbindelsen fra tid til annen, og den eneste måten å fikse dette på er restart av tlf. Håper det finnes en løsning på dette, har lyst til å bruke MIUI, digger customisation mulighetene, men ser ut til at jeg må finne meg en annen ROM... Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Har ikke hatt problemer med det..skal sjekke litt i morgen .. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Må virkelig anbefale dere som henger i tråden her å teste ut nyeste SiyahKernel. Versjon 2.1. Den er nemlig helt RÅ! Og det vitner tråden på xda om, da den har gått helt løpsk de siste dagene Har aldri hatt bedre batteritid, har aldri kunnet undervolte lavere, og ikke minst så er telefonen blitt kjappere! Den er stabil og anbefales virkelig. Selv kjører jeg Siyahkernel v2.1 RC3 og MIUI 10.28, nå har dog v2.1.1 final kommet ut. Oppdaterer vel etterhvert, men samtidig så har jeg ingen problemer med RC3, og jungelordet "Dont fix if it ain't broken" gjelder stadig... Endret 2. november 2011 av Menkromsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå