Gå til innhold

MIUI custom Android ROM-tråden. For oss som har eller vil ha MIUI.

cosm0

Anbefalte innlegg

Ser nå at de kontaktene som hadde +47 ved installering har normal visning. De som ikke hadde +47 fikk streker i mellom.

F.eks: +4712345678 = OK, men 12345678 ble til 123-456-78. For å fikse det (manuelt) må jeg først endre nr. til +47123-456-78, for å så slette strekene. Når jeg sletter streken mellom 3 og 4, slettes 3 også, så jeg må taste det inn på nytt.

Urk. Da betydde det plutselig lite at det vises som det gjør...

Edit: Engelsk. Kan velge mellom engelsk og kinesisk.

Endret av unik42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser nå at de kontaktene som hadde +47 ved installering har normal visning. De som ikke hadde +47 fikk streker i mellom.

F.eks: +4712345678 = OK, men 12345678 ble til 123-456-78. For å fikse det (manuelt) må jeg først endre nr. til +47123-456-78, for å så slette strekene. Når jeg sletter streken mellom 3 og 4, slettes 3 også, så jeg må taste det inn på nytt.

Urk. Da betydde det plutselig lite at det vises som det gjør...

Edit: Engelsk. Kan velge mellom engelsk og kinesisk.

Kjipt,men hvordan ble nr slik?

Lenke til kommentar

Nederst på sound settings.

Takk skal du ha. En annen ting, kan jeg bli kvitt oppdelingen i tlf nr som nå er av typen 999-999-99?

Jeg vet at det ligger en såkalt "EU number format"-fix ute til MIUI. Nøyaktig hvor denne fiksen ligger er jeg usikker på siden jeg ikke har noen problemer med å bruke US formatet.

Noen som vet hvordan en forandrer nummervisningen på innkommende samtaler. Ved utgående vises det: Navn - +47tralalala. Ved innkommende vises det: Navn - +47t - ral - lala

"Morelocale" fikser dette. Mulig fixen ligger løst rundt om på nettet, men de fleste europeiske MIUI builds inkluderer denne fiksen. Hvilken telefon har du?

Lenke til kommentar

Har en skremmende irriterende bug med MIUI og min S2. Driver man å kobler telefonen opp mot PC`en med kabel, fryser telefonen når man un-mounter den. Tenkte og teste sync mulighetene opp mot DoubleTwist...gud jeg savner iTunes+iPhone comboen akkurat her.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha. En annen ting, kan jeg bli kvitt oppdelingen i tlf nr som nå er av typen 999-999-99?

Jeg vet at det ligger en såkalt "EU number format"-fix ute til MIUI. Nøyaktig hvor denne fiksen ligger er jeg usikker på siden jeg ikke har noen problemer med å bruke US formatet.

Noen som vet hvordan en forandrer nummervisningen på innkommende samtaler. Ved utgående vises det: Navn - +47tralalala. Ved innkommende vises det: Navn - +47t - ral - lala

"Morelocale" fikser dette. Mulig fixen ligger løst rundt om på nettet, men de fleste europeiske MIUI builds inkluderer denne fiksen. Hvilken telefon har du?

Desire. Skiftet fra Cyanogen, om det betyr noe.

Lenke til kommentar

Desire. Skiftet fra Cyanogen, om det betyr noe.

Prøv MoreLocale2

Lenke til kommentar

Jeg har Freshly squeezed builden som er ute nå med TalonACE v1.0.6 og radio 12.62.60.27_26.13.04.19_M. Desire HD. Men sliter med veldig dårlig batteritid. Er det noen som har tips, eventuelt en kernel som er litt snillere med batteriet. Når jeg har RHD så har jeg bortimot to døgn med batteritid. Her er det nesten halvert.

Lenke til kommentar

Sliter litt med kontaktbildene, får en stygg sort ramme rundt bildene. Hvordan unngår jeg det?

Bump.

Nå er jeg lei av problemer med MIUI. Problemer med batteriet, en telefon som plutselig ikke vil slå seg på osv.

Får nesten noia av det, plutselig sitter jeg der og får ikke brukt telefonen. Men går tilbake til forrige versjon og gir den en sjanse igjen.

Fortsetter problemene så får jeg bare gå tilbake til stock igjen. Hadde problemer med CM7 også, skjønner ikke hvorfor.

Fikk for første gang et lys som var rosa/lilla nå, det som ellers er oransj eller grønt. Hva betyr det?

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Da var jeg offisielt ferdig med MIUI og alt som heter custom roms med den telefonen her i hvert fall. Aldri mer.

Er heldig som har en telefon som virker i det hele tatt, jeg var egentlig klar for å skrote hele telefonen nå.

Siden i går kveld har power-knappen vært helt død med mindre jeg hadde laderen tilkoblet. Gikk tilbake til "gode" gamle stock HTC Desire og har etter hvert en telefon jeg kan bruke igjen.

Men virker som at telefonen har fått kjørt seg litt, hvis det gir noen mening. Tok noen min før knappen fungerte selv med original rom.

Bye, MIUI :(

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Det hørtes ikke noe artig ut..har aldri hatt sånne problem med MIUI, men har heller ikke prøvd på HTC.. Hadde noen ganske nervepirrende opplevelser med andre rom.. Verste som har skjedd var at skjermen ble rosa å så ut som negativ.. Rebootet vel ca 20ganger å gikk tilbake til stock, men det tok ikke lang tid å begynne igjen.. Det er som narkotika:)

Lenke til kommentar

Trivdes veldig godt med MIUI fram til telefonen slo seg helt vrang i går, så det er vemodig å kvitte seg med rom'en.

Men viktigst av alt er at jeg slipper å kjøpe ny telefon, hadde tenkt å ha den her lengre enn et drøyt år.

Som jeg skrev at jeg skulle så prøvde jeg å gå tilbake til den første MIUI-versjonen som jeg la inn, men knappen var like død :(

Lenke til kommentar

Det er ikke noe bra.. Kan jo hende noen har en løsning på det.. Hadde noen problemer til å begynne med selv med galaxys2, så fant jeg ut at det er mange forskjellige team's som utvikler MIUI, bruker Galnet nå, som er noen dyktige skotter.. Nå er det bare små bagateller som gjenstår.. Tenkte på det også det kommer sikkert en mer stabil rom til desire også.. Du trenger jo ikke gjøre det i dag, men sjekk ut Galnet MIUI versjonen.. De har en til desire.

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...