Gå til innhold

MIUI custom Android ROM-tråden. For oss som har eller vil ha MIUI.

cosm0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@emrossel

Tror du er bedre tjent med å flytte apps til minnekort enn Dalvik Cache. Dalvik Cache er litt som Windows sin pre-fetchfunksjon. En måte å få apps til å starte raskere på. Flytter du herr Dalvik til minnekort, blir alle apps påvirka, i motsetning til å flytte enkelt-apps, hvor bare hver enkelt blir påvirka.

... med mindre du har et veldig kjappt minnekort.

Ser a2sdgui er en front for Darktremors a2sd-script. Det ser ut til å kreve en ext2-partisjon, da Android ikke tillater å kjøre apps fra FAT32-partisjoner. Om det stemmer, må du først opprette en ext2/3/4 (valgfritt tror jeg) partisjon for app2sd, for så å lage en FAT32 etterpå som du bruker "som normalt". Ta backup av det du har på kortet først og bruk f.eks PartitionWizard til partisjoneringen. Mener å huske at det er viktig at ext-partisjonen er første partisjon på kortet.

Edit: Kom et par poster imellom.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Nederst på sound settings.

Takk skal du ha. En annen ting, kan jeg bli kvitt oppdelingen i tlf nr som nå er av typen 999-999-99?

Jeg vet at det ligger en såkalt "EU number format"-fix ute til MIUI. Nøyaktig hvor denne fiksen ligger er jeg usikker på siden jeg ikke har noen problemer med å bruke US formatet.

Oversettelsene er fullført, men de må først godkjennes: Clicky

Er det mulig å bruke de nå på noen måte, eller må man vente til det godkjennes?

Jeg har ikke peiling. Jeg prøvde å trykke "download", men jeg fikk kun en feilmelding.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp roota min HTC Desire, så jeg er litt smågrønn på dette området fortsatt.

Hvordan fungerer A2SD+ egentlig?

Jeg laget en 512MB partisjon med 0 MB swap med ROM Manager før jeg

la inn MIUI 1.9.30.

Under settings i MUIU stod det da 473MB Total Space på oversikten over A2SD+,

mens free space var ca. 440MB, altså ser det ut SD-partisjonen funket.

Jeg lastet så ned A2SDGUI fra Market og flyttet Dalvik over til

SD-EXT (jeg trodde dette skulle skje automatisk). Dette frigjorde

en god del MB på interminnet.

Så lastet jeg ned 30-40 apps fra Market på en gang før jeg fikk beskjed om dårlig lagringsplass

på internminnet. Jeg hadde da kanskje 10MB ledig på interminnet, mens A2SD+ viste

at jeg hadde ca. 370MB ledig der. Så det virker som om noen apps plasseres på SD-EXT,

mens andre legger seg i interminnet.

Etter å ha gått gjennom en del apps(bl.a. Adobe Air på 24MB) og flyttet dem til SD-kortet (ikke SD-EXT), så

har jeg nå 80MB ledig i internminnet (mye mer enn jeg ville hatt uten SD-partisjon).

Er det slik det skal fungere? Jeg trodde at alle nye apps jeg lastet ned skulle

flyttet til SD-EXT, men det ser ut til at de legger seg litt her og der.

Lenke til kommentar

I appdraweren min (bruker Launcher Pro med MIUI) så finnes det et program som heter updater. Vet ikke om det var det du tenkte på, men.

Takk for det, fant den. Hadde faktisk nettopp funnet zip'en på File Explorer også. Men hvor tar jeg backup?

Edit1: Haha, jeg er så noob. Det er en app som heter backup også :innocent:

Edit2: Er inne på recocery nå. Skal jeg velge "wipe data/factory reset", "wipe cache partition" og "wipe Dalvik cache", alt sammen?

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

I appdraweren min (bruker Launcher Pro med MIUI) så finnes det et program som heter updater. Vet ikke om det var det du tenkte på, men.

Takk for det, fant den. Hadde faktisk nettopp funnet zip'en på File Explorer også. Men hvor tar jeg backup?

Edit2: Er inne på recocery nå. Skal jeg velge "wipe data/factory reset", "wipe cache partition" og "wipe Dalvik cache", alt sammen?

Kjør på, men ta en backup først:-)

Lenke til kommentar

Har fiksa backup, så jeg lurte bare på om jeg skulle wipe alt som jeg nevnte. Men da går jeg ut ifra at jeg skal det.

Sitter uten kontaktlista mi etter at jeg installerte MIUI. Har en kontakt-backup fra før jeg installerte MIUI, som ble lagret på SD.

Fant den og lastet den opp på gmail'en på dataen. Men sliter med å få kontaktene synkronisert når jeg er inne på telefonen.

Hvordan går jeg fram? Gikk inn på contacts, accounts og valgte google-kontoen (hvor "sync is on"). Fjernet avhukinga på contacts, gmail og calendar, og så huket jeg de av på nytt. Så ut som at alt ble synkronisert.

Men fortsatt ingen navn å se i meldingsinnboksen, alle står bare oppført med tlf nr.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Har fiksa backup, så jeg lurte bare på om jeg skulle wipe alt som jeg nevnte. Men da går jeg ut ifra at jeg skal det.

Sitter uten kontaktlista mi etter at jeg installerte MIUI. Har en kontakt-backup fra før jeg installerte MIUI, som ble lagret på SD.

Fant den og lastet den opp på gmail'en på dataen. Men sliter med å få kontaktene synkronisert når jeg er inne på telefonen.

Hvordan går jeg fram? Gikk inn på contacts, accounts og valgte google-kontoen (hvor "sync is on"). Fjernet avhukinga på contacts, gmail og calendar, og så huket jeg de av på nytt. Så ut som at alt på synkronisert.

Men fortsatt ingen navn å se i meldingsinnboksen, alle står bare oppført med tlf nr.

Det vet jeg ikke..gjorde det samme selv det fungerte da..vet ikke hva som er feil

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan en forandrer nummervisningen på innkommende samtaler. Ved utgående vises det: Navn - +47tralalala. Ved innkommende vises det: Navn - +47t - ral - lala

Eneste jeg kan tenke meg er at du må gjøre det manuelt:(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm

Noen som vet hvordan en forandrer nummervisningen på innkommende samtaler. Ved utgående vises det: Navn - +47tralalala. Ved innkommende vises det: Navn - +47t - ral - lala

Hvilket språk har du på i instillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...