Gå til innhold

MIUI custom Android ROM-tråden. For oss som har eller vil ha MIUI.

cosm0

Anbefalte innlegg

Prøver den du linker til nå. Gikk på backup, og der kan jeg velge mellom "applications & media" og "data".

Valgte det første, og deretter backup to local (/mnt/sdcard). Huket av for både apps og photos.

Men under type backup, skal jeg velge APKs, DATA eller APKs + DATA? Valgte den siste og fikk feilmelding (unable to open database file).

Edit: får samme feilmelding på de to andre.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som egentlig er forskjellen mellom den vanlige MIUI versjonen og Galnet MIUI til Samsung Galaxy S II ?

Galnet er den som oppdateres hver fredag sånn som jeg har forstått, men vet ikke hvor ofte den stabile blir oppdatert. Veit ikke med sikkerhet, men tror batteriet varer lenger med Galnet, det vil jo også mest sannsynlig være at det er flere nyheter i den som oftest blir oppdatert.

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Prøver den du linker til nå. Gikk på backup, og der kan jeg velge mellom "applications & media" og "data".

Valgte det første, og deretter backup to local (/mnt/sdcard). Huket av for både apps og photos.

Men under type backup, skal jeg velge APKs, DATA eller APKs + DATA? Valgte den siste og fikk feilmelding (unable to open database file).

Prøv fix permissions I rom manager, vet ikke helt hva det gjør, men har fungert I mange sammenhenger når et eller annet ikke går

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv fix permissions I rom manager, vet ikke helt hva det gjør, men har fungert I mange sammenhenger når et eller annet ikke går

Fikk feilmelding da jeg prøvde fix permissions. "An error occured while attempting to run privileged commands!"

Da jeg gikk inn på rom manager fikk jeg beskjed om at det finnes en oppdatering, hvordan finner jeg den og laster den ned?

Lenke til kommentar

Og forresten kjører du cm7 nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk feilmelding da jeg prøvde fix permissions. "An error occured while attempting to run privileged commands!"

Da jeg gikk inn på rom manager fikk jeg beskjed om at det finnes en oppdatering, hvordan finner jeg den og laster den ned?

Den skal kunne lastes ned fra market. Grunnen til at jeg lurte på om du har cm7 er når jeg brukte det så fant den ikke sd kortet..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver å oppdatere rom manager, men får beskjed om at jeg ikke kan installere på usb-lagring eller på sd-kort.

Er det noe problem å bare avinstallere hele rom manager og installere på nytt? Vil mine backup'er bli berørt av det?

Edit: ser at jeg har versjon 4.3.1.3, mens siste versjon er 4.5.0.1. Kanskje det har noen betydning her :hmm:

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

I verstefall så kan du bruke en annen backup-app: Klikk

Jeg fikk epost av en forumbruker igår som trengte hjelp med å flashe MIUI på hans Desire, så jeg velger herved å spare en halvtime ved å lime inn guiden jeg sendte til ham:

Før du begynner:

• Det første du må gjøre er å ta backup av meldinger, notater, spill og andre apps. Dette kan du gjøre ved å bruke Titanium Backup. Andre steg er å ta en NAND backup (ta backup av det nåværende operativsystemet). Dette gjøres enkelt ved å åpne ROM Manager og trykke "Backup Current ROM". Dette er viktig å gjøre i tilfelle noe uventet skjer under flashingen, og da har du fortsatt den forrige ROMen å gå tilbake til igjen.

• Etter dette så laster du ned MIUI til HTC Desire. Her har du flere valg, og kan bla. velge standard MIUI eller MIUI som er tweaket av andre. Nå har jeg en Desire HD og ikke en Desire så jeg vet ikke hvilke som er best, men MIUI-XJ ser brukbar ut (med tanke på at tråden har over 14000 poster). Du kan nå lese hva som er endret i den i forhold til den vanlige.

ROMs:

Installasjon:

• Overfør ROMen (Zip-filen) til telefonen (samme hvor du ligger den)
  • Åpne ROM Manager
  • Trykk "Reboot into Recovery (Som du sikkert vet så styrer du med piltastene og PÅ/AV-knappen er "OK")
  • Trykk "Wipe Data/Factory reset
  • Trykk "Wipe cache partition
  • Gå til "Advanced" og trykk "Wipe Dalvik Cache"
  • Gå tilbake og velg "Install ZIP from SDcard"
  • Finn ZIP-filen du lastet ned (miuiandroid_Desire-1.9.30.zip)
  • Trykk OK
  • La den holde på til den er ferdig, og trykk "Reboot System Now"

Nå kommer den til å bruke rundt 1-2 minutter før den booter opp til startskjermen. Voila!

Annen info:

• MIUI Launcheren er noe du ikke har vært borti før, så bruk tid til å bli kjent med det. Liker du det ikke så kan du som vanlig installere en annen launcher (LauncherPro, GO Launcher etc.)

• Den nyeste MIUI-versjonen 1.9.30 har en bug som gjør at batteriet tømmes uvanlig raskt, men det er ikke alle som opplever denne buggen. Gjør du det så anbefaler jeg deg å flashe 1.9.23 da denne ikke har samme problem.
  • Første gang du tar i bruk MIUI så vil Market mest sannsynlig FC (force close), så da navigerer du til "Settings"->"System"->"Language & Input"->"Select Language"->"English". Språket er allerede på engelsk når du starter opp, men av en eller annen grunn så fikser dette problemet med Market.

Har du noen spørsmål så er det bare å spørre :)

Jeg prøver å oppdatere rom manager, men får beskjed om at jeg ikke kan installere på usb-lagring eller på sd-kort.

Er det noe problem å bare avinstallere hele rom manager og installere på nytt? Vil mine backup'er bli berørt av det?

Edit: ser at jeg har versjon 4.3.1.3, mens siste versjon er 4.5.0.1. Kanskje det har noen betydning her :hmm:

Bare å reinstallere ROM Manager. Ingenting vil bli rørt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tusen takk for noe som ser ut som en veldig god guide. Jeg må nesten se på det i morgen siden jeg foreløpig sliter så mye med backup som jeg gjør. Fikk installert siste versjon av rom manager i det minste.

Men hva skal jeg prøve meg på når jeg sliter med både Titanium og MyBackup? Begynner å bli litt lei av å teste slike apps.

Hvordan tar jeg backup av mld i Titanium hvis jeg skal prøve meg på det? Noen andre apps som gjør det enkelt?

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Jeg ga opp å ta backup av apps, og nøyde meg med å bare ta backup av mld og kontakter. Ble for mye stress.

Er veldig fornøyd med MIUI så langt, kjører med Go Launcher. Virker stabilt og greit, og gøy med litt flere tilpasningsmuligheter.

Jeg har hatet musikkspilleren som fulgte med på stock Desire, og da var den her som en drøm i forhold.

Kan jeg få slått av vibreringa når jeg taster inn et telefonnummer, hvordan isåfall? Og kan jeg få fjernet "Netcom" fra notification bar?

Lenke til kommentar

Jeg ga opp å ta backup av apps, og nøyde meg med å bare ta backup av mld og kontakter. Ble for mye stress.

Er veldig fornøyd med MIUI så langt, kjører med Go Launcher. Virker stabilt og greit, og gøy med litt flere tilpasningsmuligheter.

Jeg har hatet musikkspilleren som fulgte med på stock Desire, og da var den her som en drøm i forhold.

Kan jeg få slått av vibreringa når jeg taster inn et telefonnummer, hvordan isåfall? Og kan jeg få fjernet "Netcom" fra notification bar?

Nederst på sound settings.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nederst på sound settings.

Takk skal du ha. En annen ting, kan jeg bli kvitt oppdelingen i tlf nr som nå er av typen 999-999-99?

Det vet jeg ikke, men ser ut som det ikke er noe problem å ringe å Sende mld for det eneste da er å ordne opp i de manuelt

Lenke til kommentar

Først en stor takk til Steffen Moss som laget guiden over etter spørsmål fra meg.

Jeg har nå installert Muiu (standardversjonen) på min Desire. Alt fungerer for så vidt, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan utnytte partisjonen på minnekortet.

Jeg gjør i den forbindelse oppmerksom på at jeg ikke foretok noen endring i partisjonen når jeg gikk fra CM 7.0.3 til Muiu.

Jeg har lastet ned A2SDGUI og flyttet Dalvik Cache.

Har nå 54MB used og 93 MB free på Internal Storage.

Hva gjør jeg for å sikre meg mer plass til apper?

Jeg regner med at dere flinke folk kan hjelpe meg :-)

Lenke til kommentar

Først en stor takk til Steffen Moss som laget guiden over etter spørsmål fra meg.

Jeg har nå installert Muiu (standardversjonen) på min Desire. Alt fungerer for så vidt, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan utnytte partisjonen på minnekortet.

Jeg gjør i den forbindelse oppmerksom på at jeg ikke foretok noen endring i partisjonen når jeg gikk fra CM 7.0.3 til Muiu.

Jeg har lastet ned A2SDGUI og flyttet Dalvik Cache.

Har nå 54MB used og 93 MB free på Internal Storage.

Hva gjør jeg for å sikre meg mer plass til apper?

Jeg regner med at dere flinke folk kan hjelpe meg :-)

Ikke 100% sikkert men jeg tror du kan gjøre det i romtoolbox(liberty)

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...