learntofly Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hva er det egentlig som er så fantastisk med denne ROM-en? Jeg har sett flere som skryter den opp i skyene for tiden, og jeg lurer på hva som faktisk er så bra med den. Sitter nå med LeeDroid 3.3.3 på min Desire, men er rimelig misfornøyd da den tydeligvis prøver å presse mer ut av telefonen enn hva den klarer, noe som resulterer i at programmer stadig blir lukket og at telefonen generelt er sirupstreig. Og til slutt. Støtter den a2sd+ eller lignende (kritisk på Desire, siden den har alt for lite internminne)? Ja den støtter ap2sd Jeg bruker denne på min Desire. Synes den er smooth og lekker. Som jeg skrev i en post litt lengre opp, så er det enkelt å utnytte ext3-partisjon med en enkel app. Har ikke prøvd LeeDroid selv, så kan ikke si hvordan det er i forhold. Jeg for min del ble "gal" av ikke å ha appdrawer, men bruker ADWlauncher (sikkert bare tilvenning, evt bruke mapper). Fungerer som fjell for min del. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Følgende klaging har jeg nettopp skrevet i Desire-tråden: Arrrgghhh! Hvorfor forsvinner ikonet for Market i MIUI?!! Fjerner Data for Launcher og da dukker det opp igjen. Men med en gang jeg "rydder" opp i alle ikonene, forsvinner Market (og noen andre, som Dropbox). Hvorfor? Og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Det vet jeg ikke men, sjekk ut på xda kan hende det står noe om det der. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg syntes det er veldig mye som er fantastisk med denne romen,er alle tillpasningsmuligheter det er flere hundre themes som er veldig lette å tilpasse..sjekk ut **fjernet video** Hmm. Da er nok dette neppe ROM-en for meg er jeg redd. Kosmetiske endringer er jeg fint lite interessert i, og kommer uansett til å kjøre Launcher Pro. Siden ROM-en var skrytt opp i skyene så hadde jeg håp om raskere/mindre minneintensiv/mindre størrelse eller lignende, men det later jo ikke til å være tilfelle, så da kan jeg kanskje bare heller gå tilbake til LeeDroid 2.2.2 i stedet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Som jeg skrev i en post litt lengre opp, så er det enkelt å utnytte ext3-partisjon med en enkel app. Hmm... Men med a2sd så må man vell manuelt flytte applikasjoner over på minnekortet, og den flytter vell heller ikke dvalvik cache og lignende over? Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Som jeg skrev i en post litt lengre opp, så er det enkelt å utnytte ext3-partisjon med en enkel app. Hmm... Men med a2sd så må man vell manuelt flytte applikasjoner over på minnekortet, og den flytter vell heller ikke dvalvik cache og lignende over? Eller tar jeg helt feil? Joda. Har flyttet Dalvik med denne. Apps har jeg flyttet manuelt. Har ikke satt meg så mye inn i den biten, om det i det hele tatt er mulig. Endret 5. oktober 2011 av learntofly Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 MIUI regnes jo for å være en rask og lightweight ROM. .zipen er på bare 70-80MB. ARHD er jo på rundt 300MB. Det er ikke bare konfigurasjonmulighetene jeg liker veldig godt med MIUI. Bare det at musikkspilleren og meldingsprogrammet er så bra at jeg ikke lenger trenger PowerAMP og Handcent synes jeg er veldig bra. I tillegg er det masse småting som kanskje ikke selger ROMen av seg selv, men som hvert fall jeg setter pris på. F. eks: - Når man lagrer en ny kontakt så legger den seg øverst i samtaleloggen. Det er ikke sjelden at jeg skal ringe et nummer jeg nettopp har lagra og jeg slipper da å bla i telefonlista for å finne frem til den personen jeg nettopp lagra. - Jeg befant meg et sted med dårlig dekning og prøvde å ringe ut uten at jeg hadde dekning. Da kom det opp en boks hvor det sto noe ala: "You have no reception". På knappen det tradisjonelt står "OK" el på stod det: "I know" - Siden det er Android 2.3 på den så har den naturligvis også en "Toggles-meny" (Flight-mode, WiFi, GPS, Mobilt nettverk osv) når man drar ned notification-baren. På Desire HD er det ganske stor skjerm og når man operer telefonen med en hånd så er det ganske tungvint å dra ned menyen øverst på skjermen for så å flytte fingeren helt ned i høyre hjørnet for å få frem toggles. I MIUI kan du bare swipe på notification-menyen og du kommer til toggles. Longpresser du på en av togglene blir du også sendt rett til systeminnstillingene for den togglen du longpresser på. - Har man koblet telefonen til en PC og takket nei til å mounte minnekortet kan man bare dra ned notification-menyen ved en senere anledning og aktivere "USB Storage" derfra istedet for å gå inn i menyen (evt koble fra og koble til ledningen igjen). Som sagt, det er små ting, men det gjør helhetsfølelsen så mye bedre. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg syntes det er veldig mye som er fantastisk med denne romen,er alle tillpasningsmuligheter det er flere hundre themes som er veldig lette å tilpasse..sjekk ut **fjernet video** Hmm. Da er nok dette neppe ROM-en for meg er jeg redd. Kosmetiske endringer er jg fint lite interessert i, og kommer uansett til å kjøre Launcher Pro. Siden ROM-en var skrytt opp i skyene så hadde jeg håp om raskere/mindre minneintensiv/mindre størrelse eller lignende, men det later jo ikke til å være tilfelle, så da kan jeg kanskje bare heller gå tilbake til LeeDroid 2.2.2 i stedet. Den som er stable er på 117mb den som oppdateres hver fredag er på 158 mb det er vel ikke stort..syntes også den er raskere enn mange andre rom jeg har brukt. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hva som egentlig er forskjellen mellom den vanlige MIUI versjonen og Galnet MIUI til Samsung Galaxy S II ? Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har en HTC Desire, og har så langt bare testet ut CM7 av custom roms. Det gikk dårlig og jeg fikk en ustabil telefon som lugga. Er det noen grunn til å ikke prøve ut MIUI? Hva er eventuelle minus med rom'en? Jeg mener jeg har lest noe om at man mister app drawer og at man dermed må fordele alle apps på hjemmeskjermene. Stemmer det at jeg må det? Jeg kan fortsatt bruke widgetlocker, jeg må ikke ha den typiske MIUI-lock'en? Kan jeg ha f.eks. Go Launcher som launcher? Hvis jeg skal teste ut MIUI så synes det det var veldig greit å legge over rom'en fra dataen. Er det mulig med MIUI, og hvor finner jeg isåfall fila som jeg skal legge inn på SD? Jeg har noen apps som jeg gjerne vil slippe å installere manuelt på ny rom. Skal jeg synkronisere, hvordan? Ellers er det bare å ta backup av rom'en jeg har nå, wipe og installere den nye? En av hovedgrunnene til at jeg vil prøve ut MIUI er at jeg vil ha en annen notification bar (?), og blant annet få tallverdi på batteriet. Det er null stress å få til med MIUI? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Du finner MIUI ROMs her: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628 Du kan Installere hvilkem som helst launcher over hvis du savner app drawer. Ta backup av apps med Titanium Backup Du kan velge å få prosentene på batteri ikonet på battery settings. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Takk for svar. Kan jeg bare velge versjon 1.9.30 til riktig telefon her, er den stabil? Hvordan tar jeg backup av apps med Titanium? Har lastet ned gratisversjonen. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Har ikke desire, så har ikke prøvd noen av de. Bare les litt i tråden der å se hva de sier. Når du har åpnet Titanium, gå til backup/restore tabben i midten, og trykk på de appsene du vil backe opp 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Har ikke desire, så har ikke prøvd noen av de. Bare les litt i tråden der å se hva de sier. Når du har åpnet Titanium, gå til backup/restore tabben i midten, og trykk på de appsene du vil backe opp Jeg valgte backup/restore, og står nå på ordered by app name. Men har et svært sort felt og ingen apps som vises. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Du har root ikke sant? Og gitt superuser premissions? 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ja, jeg har root (har som sagt testet ut CM7 før) og jeg skal ha gitt superuser permissions i Titanium. Inne på Titanium står det "Root access: Ok (BusyBox 1.18.4-Titanium from app)" Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hmm. Prøvd den klassiske restarten? 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Restart hjalp ikke. Jeg skal ikke inn på menyen, applikasjonene skal bare komme opp med en gang helt av seg selv? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jepp. Ta en reinstall av appen. Høres ut som noe ikke har gått riktig med premissions eller noe. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Avinstallerte og installerte på nytt, men det hjalp heller ikke. Valgte allow da jeg ble spurt om superuser permissions. Står jo at root access er ok også, skal ikke alt være riktig da? Holder å ha gratisversjonen? Hjalp ikke med refresh apps list. Finnes det ingen andre måter å gjøre dette på? Mener at det skal finnes en Appbrain-måte. Endret 5. oktober 2011 av LHUS Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det var rart. Jeg har brukt gratisversjonen flere ganger uten problemer. Prøv denne: https://market.android.com/details?id=com.rerware.android.MyBackupRoot&feature=related_apps Har hørt mye bra om den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå