Gå til innhold

MIUI custom Android ROM-tråden. For oss som har eller vil ha MIUI.

cosm0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MIUI Android er europeisk, MIUI.us er (ja, du tippet riktig) amerikansk og MIUI er kinesisk og er også den orginale versjonen. Bortsett fra språkpakker og et par tweaks så er det ikke store forskjellen på dem. Det vil også komme mindre og mindre oppdateringer de nærmeste ukene siden MIUI driver å hopper over fra 2.3.7 til 4.0 :)

Jeg er klar over at Galnet sin versjon inneholder elementer fra 4.0, men Galnet er ikke offisiell MIUI.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

MIUI Android er europeisk, MIUI.us er (ja, du tippet riktig) amerikansk og MIUI er kinesisk og er også den orginale versjonen. Bortsett fra språkpakker og et par tweaks så er det ikke store forskjellen på dem. Det vil også komme mindre og mindre oppdateringer de nærmeste ukene siden MIUI driver å hopper over fra 2.3.7 til 4.0 :)

Jeg er klar over at Galnet sin versjon inneholder elementer fra 4.0, men Galnet er ikke offisiell MIUI.

Takker for svar.

Har prøvd MIUI Android,Galnet og MIUI.

Galnet mener jeg å huske har 2-3 innstillinger for Bluetooth headsett eller noe.

Kan ikke si jeg har sett noen forskjeller i det hele tatt mellom MIUIAndroid og MIUI,så hvilke tweaks det kan være aner jeg ikke..?

Men må si jeg har sansen for MIUI og tror nok jeg vil gå for MIUI Android.

Håper det kommer norsk språkpakke etter hvert :)

Lenke til kommentar

Tror egentlig det er bedre og holde seg til de stabile til galnet inntil 4.0 er blitt stabilt..selv bruker jeg ics på min s2 syntes den er stabil.har merket forskjell på video avspilling..syntes det er stor forskjell på om man velger films el video når man får opp flere valg ved avspilling.

Lenke til kommentar

Husk å ta en backup FØR du begynner! Gjøres på eget ansvar.

- Er du rootet? Hvis nei, følg først denne guiden.

Rootet?

- Har du låst opp bootloader og installert Recovery? Hvis nei, følg denne guiden.

Har du rootet, låst opp bootloader, installert Recovery og er klar til å flashe en ROM?

- Last ned MIUI til Incredible S her, overfør den til SD-kortet, boot inn til Recovery (fra ROM Manager), velg "full wipe", dermed "clear cache", så går du inn på "advanced" og velger "clear dalvik". Så velger du "Install Zip from file" (eller noe lignende), velg så "Choose zip from SD" (husker ikke nøyaktig valgnavene, men kan du engelsk så finner du frem), velg zip-filen som du lastet ned, vent i rundt 1-2 minutter til den er ferdig å flashe, velg "reboot now", vent i rundt 1 minutt, og voila!

Merk: Dette er skrevet med et "snev" av promille så beklager om ikke alle punktene er navngitt riktig. Prosedyren er derimot korrekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Installerte MIUI i går, og har leket litt med å kombinere forskjellige ikon-pakker, lock screens etc.

Nå lurer jeg på to ting:

- Hvordan legger jeg inn AppDrawer? Lastet ned denne: AppDrawer Hadde vært greit å teste ut hvordan den er med og uten drawer.

I tillegg synes jeg at ikonene er litt store på skrivebordet. Er det noen måte å krympe dem, som ikke er så altfor avansert?

Forresten, er det noen andre som har problemer med å få kameraet til å fungere? Mitt fryser og krasjer etter noen sekunder :S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært plaget med en ganske treg Desire i det siste, og har prøvd utallige forskjellige custom ROMs..

Og til slutt bestemte jeg meg for og prøve MIUI, var skeptisk pga det ikke har norsk språk men er vell bare en vane?

Installerte MIUI-1.12.9 og er knall fornøyd, enda jeg bare har brukt det en times tid.

Men når kommer norsk språk?

Har lest litt på nettet og oversettelsen ser ut til og være ferdig iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...