Gjest Slettet+61342 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hei holder på med skipsdesign utdanning i Ålesund men har ikke peiling på hva slags jobber man kan få. Så lurte på om det er noen som er utdannet innenfor bransjen marineteknikk/skipsdesign/industridesign? Hadde vert hyggelig om noen kunne gi et eksempel på jobber, delt litt erfaring så hadde det vert fint før dere skyter meg så kan jeg si at jeg har søkt på google men finner lite "håndfast" Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Når jeg leser "industridesign" og "marineteknikk", så tenker jeg med en gang på Det Norske Veritas. Svogeren min jobber der, han er dog maskiningeniør, men han driver med design av ymse saker som skal ut på rigger og båter. Kanskje verdt et forsøk? Endret 3. oktober 2011 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 ja har hørt/blitt fortalt at det som regel er veritas og rolls royce her som plukker opp folk med maritim ingeniørutdanning. Har vel egentlig slått meg til ro med at det er mange jobber jeg kan få Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Wärtsilä Ship Design kan anbefalest. 1 Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 de store skipsbyggere i norge har ship design avdeling. STX Florø, STX OSV, Bergen Group, STX europe og mange flere. OSV kjenner du vell til og skipsteknisk da de begge ligger i Ålesund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 de store skipsbyggere i norge har ship design avdeling. STX Florø, STX OSV, Bergen Group, STX europe og mange flere. OSV kjenner du vell til og skipsteknisk da de begge ligger i Ålesund. STX i Florø har vel sett større aktivet før en nå, men hadde jo vert en drøm å kunne bo og jobbe der, er oppvokst der Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 trur ikke det blir mye "design" i florø. men det finst jo tegninger til rørleggingskipet de har der. med stolt tanker sine tankere, så var det jo 6 skip i serien. på det siste skipet så kom det en fra design avd å skulle jobbe som montør i produksjonen da det ikke var nok arbeid med tegningene. han var elektroingeniør trur jeg. design i florø sammen med Stolt lagde et 44 500 dwt design som stolt benyttet seg av. dette skulle sikre en utskifting av flåten til stolt med nye og bedre skip. jeg er selv fra florø og jobbet ved stx florø tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå