Gå til innhold

Ønsker din vurdering av klagesak til komplett.no


Dassen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt litt problemer med komplett.no sin kundeservice og vil gjerne ha deres synspunkt på saken. Greia er at jeg bestilte 2 skjermkort som jeg avbestilte bare 15 min etter jeg la inn orderen. Fikk en ny faktura på 0,- og regnet med at avbestillingen var i orden. I dag fikk jeg derimot hentemelding og tok kontakt med komplett.no sitt kundesenter. Her er epost utvekslingen som vi har hatt i dag. (har kuttet ut en del formaliteter):

 

MEG:

Bestilte 2 skjermkort med ordrenr. xxxxxxx. Denne orderen avbestilte jeg og fikk bekreftelse på det (se vedlegg). Til tross for dette, fikk i dag mail om at orderen allikvel er blitt sendt til pick-up-point på Vinderen. Må jeg dra til Vinderen og returnere varen selv med angrefristen, eller kan dere ordne opp i feilen selv? Det siste hadde selvsagt vært ønskelig for min del.

 

Komplett:

 

 

Da ordre er sendt så må du benytte angretten på den varen du ikke ønsker.

 

Du kan registrere angrefrist på følgende måte.

 

 

- Logg deg inn på "Min side".

- Bruk så søkemotoren til å finne frem til ordren du skal registrer angrefrist på.

- Gå inn på den aktuelle ordren.

- Oppe til høyre kan du velge BENYTT ANGREFRIST FOR KREDITERING.

- Velg antall av produktet som skal returneres og skriv inn bankkonto nr. ditt.

- Trykk RETURNERE MERKEDE LINJER.

- Velg en årsak og fyll ut feilbeskrivelsen.

- Fyll til slutt ut saksnummer (Case #) hvis du har vært i kontakt med oss pr. e-post ang. denne saken/angrefristen.

- Trykk SEND RETURFORESPØRSEL.

 

Du vil motta en tilbakemelding via e-post innen 2-3 dager. Vennligst vent på vår tilbakemelding, og ikke

send varer tilbake uten returnummer. Husk å betale returporto.

 

Varen blir kreditert såfremt emballasjen er fin, hel og varen er

intakt og alt utstyr/bruksveiledninger som fulgte med er i forpakningen.

 

 

 

MEG:

Jeg kan ikke ta meg bryet med å returnere en forsending som jeg fikk bekreftet på mail var blitt avbestilt. Løsningen dere foreslår innebærer at jeg skal betale for varene, betaler porto for retur og håpe på å få pengene tilbake i løpet av noen dager. Jeg syntes det er urimelig og foreslår at dere finner en annen løsning.

 

Komplett:

Send meg kopi av den bekreftelsen du referer til så skal vi se på saken.

 

MEG:

Den ligger vedlagt i den første mailen jeg sendte...

 

Komplett:

Det er ingen avbestillingsbekreftelse, men derimot en bekreftelse på kjøp.

 

MEG:

En bekreftelse på at jeg får kortene for 0,- da? I så fall tar jeg dem gjerne.

Kortene ble avbestilt, i likhet med et 6950 som jeg avbestilte 5 minutter tidligere og fikk ikke noe mer bekreftelse enn en faktura til 0,- på den orderen heller.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Fram til nå har kundeservice svart meg innenfor 10 minutter mellom hver melding, men etter denne siste som ble sendt i 14:30-tiden har jeg ikke fått noe svar. Syntes det er merkelig at kontakten bare brytes uten at vi har blitt enige om en løsning.

 

Hva er deres synspunkt på saken? Må jeg virkelig betale for kortene og så søke om å få returnere varen og sende de tilbake for egen regning når Komplett er den som har gjort en feil etter min mening?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The proof is in the pudding, som dom sier.

 

Vanligvis vil du få en bekreftelse når ordren er avbestilt. Dette vil du også kunne se på ordrehistorikk-sidene i den aktuelle nettbutikken.

 

Altså, da er det eneste vi kan falle tilbake på nettop denne fakturaen hva angår ansvar og skjønn.

 

Vi trenger å se fakturaen.

Lenke til kommentar

Du skulle ha fått bekreftet at de var blitt avbestilt, men samtidig synes jeg at Komplett kan ordne med å sende kortene tilbake.

 

Jeg bestilte et 6950 også, som ble avbestilt, men jeg fikk ikke noe mer bekreftelse på dette enn den andre orderen.

Lenke til kommentar

Har nok ikke noe slike skript liggende nei. Fikk som nevnt til en annulering av ordre bare minutter før, uten å få noe mer bekreftelse da.

 

Utifra mine tidligere kjøp hos komplett.no har de ikke til vane å sende to forskjellige fakturaer. Og hvorfor forsvant kontakten med kundeservice?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en lignende greie med en svitch jeg bestilte for rundt et år tilbake som jeg fant billigere et annet sted(den rakk å bli sendt før jeg fikk avbestilt, så jeg brukte angreretten før jeg hentet den). Fikk akkurat samme beskjeder fra kundeservice når jeg kontaktet dem. Sendte litt mail fram og tilbake så jeg skulle slippe å betale straffegebyr for å ikke hente den. Fikk beskjed fra kundeservice å dra, betale og levere den tilbake samme dag og få pengene tilbake i ettertid. dro bort til Vinderen, nevner det for fyren som står i pick up pointet at det var dårlig service og tvinge meg å dra ned betale den ut og så de betale meg tilbake etterpå. Han sa at det var en glipp av kundeservice og fikset det for meg på stedet.

Endret av xaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, slik jeg ser det står du svakt bevismessig i en ev. klagesak.

 

Du har fått faktura for samtlige bestillinger tilsendt. Du har ikke fått noen ordreavbekreftelse som du kan vise til. Du har ikke dobbeltsjekket ordrehistorikken i en situasjon hvor det for bruker bør være tvil om bestillingens forhenværende situasjon. Dette vil anses som særs uaktsomt av kjøper.

 

Enten må du glefse i øst og vest for å nå dine ender, kundeservice gir seg som oftest til slutt hvis du setter litt trøkk kravet.

 

Eller så er det bare å hoste opp returporto først som sist.

Lenke til kommentar

Av rein nyskjerrighet: Hva er greia med å bestille varer, for så å avbestille de minutter senere?

 

Hadde kontaktet en fyr for å kjøpe brukt, også svarte han i siste liten. Måtte ha bestilt hos komplett.no før kl. 09 sånn at de ble sendt samme dag.

 

Uansett, fikk mail av komplett.no i dag og de sa jeg ikke skulle få noen kostnader dersom jeg lot være å hente varen og den gikk tilbake til lager etter 14 dager. Alt vel, og takk til komplett.no. Vår romanse kan fortsette nå.

Lenke til kommentar

Det kan være mange grunner til at kundeservice sluttet å svare raskt

 

-Økt pågang av henvendelser utover ettermiddagen.

-De sendte saken til en annen kundebehandler

-"Din" kundebehandler var ferdig for dagen

-De trengte tid til å sjekke opp ting

 

og så videre :)

 

Jeg har flere ganger hatt mailutvekslinger med kunder om forskjellige saker, der jeg har tid til å svare innen en halvtime hver gang, helt til det plutselig blir mye å gjøre og jeg ikke får svart før neste dag. Slike ting skjer.

Lenke til kommentar
Må jeg dra til Vinderen og returnere varen selv med angrefristen, eller kan dere ordne opp i feilen selv?

Feilen ligger i denne formuleringen, her åpner du for at det faktisk er noe å diskutere. Du skulle skrevet noe slikt som "regner med at dere ordner opp i dette selv", punktum finale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...