Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ikke alle har råd til bilen du har, sorry mac. Jeg har en 97 modell Polo som har gått 86000 kilometer, som jeg kjøpte for 14500 kroner fordi den var så billig og hadde lav kilometertand. Jeg synes ikke bilen er hverken stilig eller kul, grei nok, men man må la seg styre av fornuften og ikke kjøpe oppbrukte biler som har gått 250 tusen kilometer og lignende. Særlig bør dette gjelde ungdommer, de bør være fornuftige. Ungdommer har som regel dårlig råd. Kjøper de en bil som bruker 0.6 liter per mil, vil de få kjørt dobbelt så langt som de som kjøper biler som bruker 1.2 liter per mil. Det er jo innlysende. Dersom biler behøver reparasjoner for fem tusen kroner, så er det 384,6 liter bensin. I en VW Polo så får man da kjørt 6410 kilometer blandet kjøring lang/by 50/50. I en Mercedes 230E fra 1992 får man da kjørt 3200 kilometer på langkjøring, og kanskje 2000 kilometer i byen. Man snakker altså om over dobbelt så lang kjørelengde i bare bensinkostnad, og med en gang den oppbrukte, utkjørte men "stilige" bilen trenger en rep på 5000 kroner så spiser det 6410 kilometers kjøring av en fornuftig bil. Men det er vel sånt man oppdager etter noen år med dyre, store bensinslukende biler med lang kilometer, og dårlige erfaringer med det. Vel, saken er vel gjerne slik at Mercedes ikke er noe å sammenlikne en Polo med. Det eneste en 230E kan sammenliknes med fra VAG blir en Audi 100 2.5 fra 1992. Polo kan sammenliknes med små Corollaer fra 1992, som har lavt bensinforbruk, airbag, noen har vel også ABS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå