Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har tenkt til å fri

Anbefalte innlegg

Poster dette som anonym i det usannsynlige tilfellet at kjæresten min skal lese dette innlegget. Vil jo ikke ødelegge noe overraskelse.

Det har seg slik at jeg har lyst til å fri til min kjære snart. Har kjøpt ring og greier, men problemet er at jeg ikke vet HVORDAN jeg skal gjøre det.

En ide jeg har er at jeg lager en fin middag med litt rødvin og levende lys. Etterpå går vi oss en liten tur (har hund, han må ut) i høstmørket (dersom det ikke regner). Når vi kommer inn igjen tenkte jeg at vi kunne se en film, mens hun sitter i armkroken min. Ikke hvilken som helst film, men den første filmen vi så sammen. I løpet av filmen tenkte jeg å si noen ord før jeg drar frem ringen og frir. Er dette en teit måte å gjøre det på?

Mange tenker jo at et frieri skal være noe ekstravagant. En tur til paris, mens man hopper i fallskjerm, har besteget gallhøpiggen eller lignende. Det første er uaktuelt for øyeblikket, mens de to andre er ikke helt oss.

Så hva synes dere? Noen gode ideer?

Postet av anonym: 74b5fd00dfaeff699355bad173768c27

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sprang ut og laget snølykt (snøballer og telys) i en park i nærheten en vinter. Så gikk vi tur, og der var det "noen" som hadde laget snølykt.

Trenger ikke være så ekstravagant. Hun sa ja, og vi gikk hjem og hadde oss. Synd man ikke kan fri hver dag...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Frieriet ditt høres "helt greit ut". Det er du som må vite om dette er noe som passer typen par dere er.

Selv gjorde jeg det under langweekend i utlandet, men det er egentlig ikke noe der som gjorde det mer spesielt og minneverdig enn planen du tegner. Det hadde betydd like mye for konen min om jeg hadde gjort det i armkroken i sofaen.

Om du er ute etter noe ekstravagant så krever det vel litt mer forberedelser og gjerne å involvere flere folk på forhånd. Men igjen så er det ikke sikkert hverken du eller hun er typene til noe slikt.

Feks. offentlige frierier er det noen som liker og noen som misliker. (Du bør være ganske sikker på svaret om du gjør det offentlig).

En ting du kan vurdere er å spørre/fortelle/involvere faren hennes på forhånd hvis du og faren (og hun) har et ok forhold. Jeg gjorde det ikke, men i de 2 siste bryllupene jeg har vært i hadde han gjort det, det var ihvertfall noe både svigerfar og resten av svigerfamilien likte veldig godt.

Evt hva med å få hunden til å "finne" esken med ringene på turen? (gi den til den når hun ikke ser). Så åpner hun den, du frir, så går dere hjem og koser dere.

Eller kanskje gjemme den i bunnen av chipsskålen mens dere ser filmen. Evt kjøpe chipstypen med skruer og ringer og sette en slik på hånden hennes.

Forslaget ditt er jo romantisk nok, men det har ikke noen særegenhet, om du skjønner hva jeg mener. Men igjen, det kan være slik dere er og vil ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...