haaland96 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Mine besteforeldre døde for en stund siden og jeg fant en vin i huset deres. Jeg lurer veldig på hvilke vin dette er. Har prøvd å google men lyktes ikke. Noen som vet? Er den dyr? Utenpå står det: Grand Cru Classè Nonne Noir Svarta Nunnan 11% og det er 75cl. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Jeg er ingen vinkjenner, men litt googling og fornuft: Nonne noir eller svarta nunnan er slik jeg leser et typisk hjemmebryggeprodukt. Feks: http://www.partymanbodo.no/index.php?main_page=product_info&products_id=1346 Eneste som tyder annerledes er at det står prosent utenpå og er en ordentlig etikett. Likevel kan noen har produsert en stor mengde vin og fått trykket opp etiketter. At deler av etiketten er på svensk kan og tyde på at den er hjemmelaget. Det som også antyder at dette er hjemmelaget (og dessverre nok ikke noe å samle på verdimessig), er at det ikke står et årstall på flasken. Endret 4. oktober 2011 av Ekko Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Du linker til samme siden som meg, så Google funker tydeligvis Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hentet meg en kaffe mens jeg skrev innlegget mitt, så det ble litt forsinket. Men takk for at du la merke til det. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Her har vi ikke tid til å drikke kaffe! Trådstarter skal ha svar RASKT!!!! Skamme seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå