polljen Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Det er klart at det er best med både og. men det er det med pengene da. som amatør kan jeg ikke stå inne for å ha kassevis med dyre kameraer liggende. per nå frister det veldig med noe nytt og nex 7 ser egentlig ut akkurat slik jeg vil ha d. Tror jeg. vil gjerne se d live før jeg gjør noe overilt. Men jeg må innrømme at jeg ikke har så god oversikt over speilløst som jeg burde. Skal lese meg litt opp i helgen og se om jeg blir klokere (blir vel bare enda mer fristet tipper jeg) Skrevet på mobil, så dere får bære over med alle leifene. Selv om jeg pr. dato ville tatt det "motsatte" valget, så forstår jeg at dette er noe du har tenkt en del på så da tror jeg nok at du velger rett ut fra ditt ståssted. Som NEX-eier så er det ett punkt jeg vil at du skal tenke nøye gjennom, og det er det som gjelder objektiv. Du vurderer å hoppe av DSLR-"karusellen" og konsentrere deg helt og holdent om hybrid sier du, hvilke tanker har du om hva slags objektiv du tror du trenger i fremtiden? Jeg ser at du har diverse objektiv til din 350D og har du planer om fremdeles å ha "vidt-rekkende" ( fra vidvinkel til tele ) objektiv også på NEX-7? Eller satser du mer på å kun ha ett eller få objektiver? Utvalget til NEX-serien er laber pr. idag. Det er nok noe nytt på vei, men prisen er tildels høy på en del av det. Så min anbefaling før du bestemmer deg for å kassere DSLR for å gå over til hybrid, er nettopp å vurdere om utvalget som er pr. idag (eller er meldt på vei) er godt nok for deg. Uansett hvilket valg du tar, lykke til! Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hei Ja jeg har noen objektiver liggende til 350d. Og jeg må innrømme at de veldig ofte blir nettopp det, liggende. Men samtidig er det veldig kjekt å ta de fram iblant og prøve seg. Stort sett går jeg tar jeg bilder med 17-50 som jeg liker veldig godt. Det jeg savner er en tele som er forholdsvis lettbært, ala ef 70-300. Ser mange flotte bilder med mer kompakt/sammentrykt landskap eller med lekker bakgrunnsuskarphet, noe som burde være mulig å få til med en slik en. Dersom jeg skal skifte til nex7 ser jeg for meg å kjøpe kitzoom, pannekake-alt-mulig-obj (ca35-50mm), og en tele. Da tror jeg kamerabehovet egentlig burde være 95% dekket. Samtidig blir det en kompakt pakke hvor jeg kan ta med alt sammen med nesten (?) samme vekt som 350d+17-50. Det gjenstår å se hvordan filkvaliteten er på nex7, men den er trolig god nok for meg og mine hobbyforstørrelser. Ankepunkter: - Fokushastighet, dette er vel hevet over all tvil? - Optisk søker, dett er mer uklart. Jeg vil egentlig tro at søkeren til Nex7 er bedre enn xxxd til canon og lik som xxd kanskje? - Klikkelyden, på godt og vondt. - Robusthet, vil jeg tro men dette er litt i det blå. - Batterilevetid, er vel bedre på vanlige dslr i dag. - Størrelse, det blir ikke så hendig med sony sine zoomer, håper de eller zzzeis finner på noe lurt her. Så, foreløpig virrer jeg mellom 60d (best men tyngst), 600d (komprimiss) og nex7 (kapabelt sikleobjekt med temmelig stiv pris). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå