Gå til innhold

Ang. peltier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må ikke kjøpe fra elfa :wink: sukkerbiter har de sikkert på en jernvarehandel eller noe sånt...

 

ok.

 

skal jeg bare ta en vanlig 4-pin kobling fra strømforsyningen (slik som harddisken bruker), og klippe av gul og svart og koble de inn på en sukkerbit, for så å koble til den gule på den røde (peltieret) ledningen og den svarte på den svarte (peltieret)?

 

men hvordan skal jeg gjøre det viss jeg vil ha en kabel som jeg kan koble av og på på en vanlig måte?

Lenke til kommentar
hva mener du?? at du skal kunne skru den også av?? da tar du bare en bryter istedenfor sukkerbit mellom gul og rød..

 

nei. ikke skru den av. koble den av.

 

jeg skal plassere den ekstra strømforsyningen min inni en annen boks med noen andre saker inni (vannkjølingen), og den må jeg transportere separat. derfor må jeg kunne koble av ledningen som går fra den extra strømforsyningen og som går videre til peltierelementet. hvilken koblingstype trenger jeg, og hvor finner jeg den?

Lenke til kommentar
da kan du kansje ta å kjøpe en sånn strømkontakt uten ledninger på, sette tec på den, lime den utenfor kabinettet og så kan du bare plugge i strømforsyningen!! tror det følger med en sønn plugg med tec'et :shrug:

 

det skjønte ikke jeg.

 

Det han mente er vell at du får med en kontakt som du fester på de to ledningene på tec'et. Du får da de samme som med en vifte med stor kontakt, dvs, bare å plugge i strømforsyningen når du skal bruke det!

Lenke til kommentar

hvis du kobler til peltieret med bare en rød og svart ledning fra psuen kommer de psu kablene til og begynne og smelte ... det har jeg erfart ...

jeg brukte 3x røde og 3x svarte koblet sammen i en sukkerbit ...

brukte en enermax 350w til peliteret aleine ... temp ..ca -22 0w load ...

VaPoChill P0wer! :Pp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...