Gå til innhold

Clocke min Phenom II x4 965 BE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60C degraderer chippen raskt. Jeg hadde senket overklokken eller om mulig spenningen ASAP om jeg var deg. 55C er det høyeste du bør gå når du overklokker Phenom II, Intel kan takle opp til 75-80C, det kan ikke AMD.

Bemerk deg at det var etter mange timer i full load i Prime95. :)

Lenke til kommentar

60C degraderer chippen raskt. Jeg hadde senket overklokken eller om mulig spenningen ASAP om jeg var deg. 55C er det høyeste du bør gå når du overklokker Phenom II, Intel kan takle opp til 75-80C, det kan ikke AMD.

Bemerk deg at det var etter mange timer i full load i Prime95. :)

Prime95 er ikke det verste du kan kjøre heller. Fyr opp Linpack/IntelBurnTest, så får du noen heftige temperaturer.

55C er maksgrensa, virkelig smertegrensa der du kjenner lukten av svidd silisium om du skjønner. Hold deg alltid under den, uansett hva.

Lenke til kommentar

Da kom jeg meg inn i BIOS, og fant klokkefunksjonen!

Multiplier ligger nå på 18 om jeg ikke husker feil, og CPU kjører på 3,6 ghz... Spenninga satte hovedkortet automatisk, så jeg gjorde ikke noe med det.

Høres dette greit ut eller?

Sett spenningen manuelt og jobb deg nedover.

Hvorfor manuelt? Ikke like greit å ha den på auto når du ikke har så veldig mye peiling? :)

Lenke til kommentar

Multiplier ligger nå på 18 om jeg ikke husker feil, og CPU kjører på 3,6 ghz... Spenninga satte hovedkortet automatisk, så jeg gjorde ikke noe med det.

Hvorfor manuelt? Ikke like greit å ha den på auto når du ikke har så veldig mye peiling? :)

Auto kan fort sette spenningen alt for høyt og dermed drepe prosessoren i løpet av minutter. Jeg tviler på at du ønsker det.

Lenke til kommentar

Prime95 er ikke det verste du kan kjøre heller. Fyr opp Linpack/IntelBurnTest, så får du noen heftige temperaturer.

55C er maksgrensa, virkelig smertegrensa der du kjenner lukten av svidd silisium om du skjønner. Hold deg alltid under den, uansett hva.

IntelBurnTest fikk den ikke over 50 grader. Kjørte testene med et par dagers mellomrom, så det kan være romtemperaturen som utgjorde forskjellen.

Må nesten uansett klokke ned igjen ettersom prosessoren må vare mye lengre enn det jeg hadde antatt. Ettersom AMDs nye lanseringer ikke virker spesielt lovende for gamere må jeg vente og se med Intel sine neste utgivelser.

Kunne gått over til 1366 socket, men det blir alt for dyrt for en bra prosessor, Rampage Extreme III (må ha god plass mellom PCIene ettersom jeg skal ha 2x GTX 580 DirectCU II og x16 i SLI) osv. Med mindre noe drastisk skjer ved AMDs offentlige lanseringer blir jeg nødt til å vente på Intel.

Lenke til kommentar

Auto kan fort sette spenningen alt for høyt og dermed drepe prosessoren i løpet av minutter. Jeg tviler på at du ønsker det.

Da forstår jeg! Clocken min ligger nå på 3,9 ghz stabilt, med Autovolt... Temp i dette øyeblik er 37 grader med Corsair H60. Tror jeg lar det stå sånn... Ser ikke noe grunn til å clocke høyere. :)

Lenke til kommentar

PÅ CPU-Z sier den 1.392... Antar at så lenge jeg ikke går mye over 4 ghz, holder det med Auto... (Håper jeg :D)

Sett spenningen på 1.4V manuelt og gå høyere. Du har alt for lave temperaturer til å la være.

Hvor høyt tror du jeg kan gå før det krasjer/blir ustabilt? Kjører nå Spotify, CS 1.6, et par dokumenter og nettleser med 3 faner oppe, temp er på 39 grader...

Lenke til kommentar

PÅ CPU-Z sier den 1.392... Antar at så lenge jeg ikke går mye over 4 ghz, holder det med Auto... (Håper jeg :D)

Sett spenningen på 1.4V manuelt og gå høyere. Du har alt for lave temperaturer til å la være.

Hvor høyt tror du jeg kan gå før det krasjer/blir ustabilt? Kjører nå Spotify, CS 1.6, et par dokumenter og nettleser med 3 faner oppe, temp er på 39 grader...

Ah, trodde det var faktisk load du sa 37C jeg. Når du høyere enn 55C bør du jekke deg ned, men alt under 55C er greit.

Lenke til kommentar

Ah, trodde det var faktisk load du sa 37C jeg. Når du høyere enn 55C bør du jekke deg ned, men alt under 55C er greit.

Kom på 60 grader med BF3 BETA på ultra... Skal se om H60 sitter ordentlig.. Kan prøve å stramme den litt..

Lenke til kommentar

Syntes det høres ut som du har litt høye temperaturer med kjøleren din. Jeg har bedre temperaturer med en dårligere kjøler og høyere høyere volt.

Jeg ligger på ca 4 Ghz med med X4 955 BE.

Multiplier: 18

FSB: 220

vCore: 1.525 V

Har en CoolIT Vantage, som er mer eller mindre samme type kjøler som deg (om ikke dårligere), og har temperaturer på 37 idle og 53 i 100% load.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...