Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veit ikke hva jeg skal gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei, på forhånd takk for all hjelp:)

 

Jeg har alltid vært en person som alltid har vært for seg sjølv, men samtidig en av "gjengen". Når det skal sies så har jeg alltid likt meg aleine, men sånn som samfunnet idag har blitt til med facebook og den slags er det ikke lett for det er jo ikke noe sosialt godkjent i det hele tatt. jeg leste en artikkel i VG om at det var flere som sletta seg fra facebook for det var så mange av "vennene" som levde livet og måtte skryte og vise vær minste ting. Det første som poppa inn i huet mitt da var at det kanskje ikke var en så dum ide og komme seg vekk fra det. Samtidig da føler jeg at jeg er enda mer borte fra sivilisasjonen og venner så har litt blannede følelser om dette.

 

men jeg kan være sosial Når jeg først er ute på fest eller lignende er det ingen problem da kan jeg gå bort til venner eller dem jeg ikke kjenner så godt. Samma om det er alkohol med i bildet eller ikke.

 

Men (det er jo alltid et men) det å faktisk ta kontakt med andre er verre, jeg veit liksom ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. I tillegg føler jeg noen ganger at folk ikke i det hele tatt har lyst eller interesse for å snakke med meg eller være med meg, dette er kanskje bare jeg oppfatter eller innbiller meg selv men hvem vet. Som oftest blir det en taushet i rommet eller hvor det nå enn måtte være. Man kan vel si at mine sosiale vibber kommer helt ann på humøret, men det som er er at når jeg er i "feil" humør så vet jeg bare ikke hvorfor jeg bare er det.

 

Hva kan være grunnen til dette?

 

Da er det veldig vanskelig for meg å snakke med andre mennesker, fordi jeg veit da ikke det spor om hva jeg skal svare eller si. Jeg er også en veldig ubeslutsom person, ofte jeg ikke veit hva jeg skal gjøre av meg.

 

For eksempel hobby

 

Før dreiv jeg en del med gaming, det blei utallige timer forran data skjermen men da klarte jeg å være sosial. Det kan kanskje ha noe med å si at jeg gikk på skolen og hadde venner eller kjente rundt meg hele tida. Nå som jeg akkurat har slutta på VGS veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å ha kontakt med andre, men veit bare ikke hvordan.

 

i tillegg nå om dagen veit jeg ikke hva jeg skal gjøre av meg jeg har ikke ork eller motivasjon til og for eksempel starte med en ny hobby, starte og spille igjen, trene, starte med et instrument, etc.

 

Noen tips om hva jeg kan gjøre med dette for at jeg kan få motivasjon til å faktisk gjøre noe istede for å bare ligge rundt og se i veggen-.-

 

Eksempel Kjæreste

 

Har hatt ett par forhold, men etter en viss tid funker det bare ikke lenger for meg. Vertfall ikke så langt. Det som er grunnen er vel for det meste meg. Jeg blir bare tilbaketrukken for jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Plutselig føler jeg meg ikke no seksuelt tiltrukket selv om jenta er drit søt og grei. Blir også sosialt sliten og tom for jeg føler det ikke er noe og snakke om. det blir bare stille. Det kan jo ha seg at jeg ikke er så veldig kreativ av meg. det kan også hende at jeg ikke har finni meg en kreativ nok jente heller (det er vel ikke alltid gutten som må ta initiativ?)

 

 

Har dere noen tips om hvordan jeg kan løse problemene med "frykten" for å sosialisere seg med andre, få motivasjon til å faktisk få reva i litt høgare gir og hvordan jeg kan klare og holde på en jente uten at jeg blir "lei" hu?

 

(føler sjøl dette er ett ganske luksus problem, men føler også at hvis jeg ikke gjør noe med det kan det bli vanskligere seinere i livet og få starta og sosialisere seg med nye folk)

 

PS. Sorry hvis det blei litt mye rot og feilskriving har alltid foretrekt Engelsk over Norsk. også er jeg ganske rotete av meg når det gjelder å skrive diverse :p

 

 

 

 

Postet av anonym: 992b990b4f46dfceb303d3614fd14c17

 

Postet av anonym: 992b990b4f46dfceb303d3614fd14c17

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge du trives i det eget selskap så ser jeg ikke så veldig mye problemer her annet enn det du spørr om hjelp til. For å komme seg ut å være sosial, så må man selv ta iniativet. Det er lettest å komme i kontakt med folk på større sosiale sammenkomster, som fester o.l. Etter du da etterhvert har slått av et par ord med noen der, kan du prøve å få kontakt med dem igjen ved en senere anledning. Snakke litt frem og tilbake, til slutt føler dere dere komfirtable nokk å finne på noe.

 

Det med å ikke bli lei av en jente så fort, det er noe du selv må jobbe med. Prøv å finn deg en mer intressant jente - en som kanskje deler noen av dine intresser? Dersom dere har mye å snakke om, så skal det endel til for at det skal bli kjedelig!

 

Sorry for litt rotete svar, men satser på at du fatter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...