AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ofte når jeg har drukket større mengder Whisky, så får jeg skikkelig hes og merkelig stemme. Som så mange andre. Populært kalt "whiskystemme". Hva skyldes dette, egentlig? Har lurt på det i mange år...Får omtrent samme stemme som han her etter en skikkelig Whiskyfest: Postet av anonym: 7b82cb06c346197dcddbca768229a9f6 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg anta det har noe med at alkoholen hovner/bedøver stemmebåndene, slik at de blir slappe og vanskelige å kontrollere. Whiskey er veldig sterkt, og munn- og hals-regionene blir for utsatt for sterk alkohol over en mye lenger periode enn andre metoder å innta sterk alkohol (f.eks shotting). 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg anta det har noe med at alkoholen hovner/bedøver stemmebåndene, slik at de blir slappe og vanskelige å kontrollere. Whiskey er veldig sterkt, og munn- og hals-regionene blir for utsatt for sterk alkohol over en mye lenger periode enn andre metoder å innta sterk alkohol (f.eks shotting). Tror ikke det skyldes selve alkoholen egentlig, det er noe veldig spesiellt med Whisky! Har aldrig fått slik stemme av Vodka, Gin, hjemmebrent eller noe annet. Kun av Whisky, samme med kompisene mine. Trådstarter Postet av anonym: 7b82cb06c346197dcddbca768229a9f6 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg regner med at du ikke drikker vodka, og ikke utsetter halsen din for mer enn korte perioder. Om du summerer all den tiden du har whiskey i halsen din, så ser du at det er store forskjeller mellom et par shots, og noen glass med whiskey. Husk at både whiskey og vodka har samme prosent (40%). 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg regner med at du ikke drikker vodka, og ikke utsetter halsen din for mer enn korte perioder. Om du summerer all den tiden du har whiskey i halsen din, så ser du at det er store forskjeller mellom et par shots, og noen glass med whiskey. Husk at både whiskey og vodka har samme prosent (40%). Jeg drikker omtrent like mye Vodka som Whisky, men det er bare med Whisky jeg får rar stemme. Har aldri hørt om noen som har fått rar stemme med Vodka eller annen like sterk alkohol. Kansje ikke er av betydning, men jeg drikker både Whisky og Vodka rett fra flaska. Så jeg har begge i halsen like lenge... Postet av anonym: 7b82cb06c346197dcddbca768229a9f6 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Drikker du vodka, blander du vodka, eller shotter du vodka? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Han drikker Vodka, står i siste innlegget hans. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Jeg har min skepsis, det er derfor jeg lurer på om han drikker eller inntar vodka, eller noen annen sprit. Vanligvis drikker man whiskey over lengre tid, mens vodka i hovedsak består av korte shots eller drinker. Endret 3. oktober 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har min skepsis, det er derfor jeg lurer på om han drikker eller inntar vodka, eller noen annen sprit. Vanligvis drikker man whiskey over lengre tid, mens vodka i hovedsak består av korte shots eller drinker. Jeg drikker både Vodka og Whisky ren, altså jeg blander ikke. Drikker rett fra flaska. Jeg drikker ikke Whisky over lengre tid, men når jeg har drukket det så har jeg merkelig stemme dagen derpå. Skjer aldrig med vodka. Postet av anonym: 7b82cb06c346197dcddbca768229a9f6 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vel da kan ikke jeg bidra noe mer. Jeg tror du må eksperimentere litt selv (ansvarlig selvfølgelig), og finne ut hvor mye du utsetter stemmebåndene dine for sterkere alkoholvarer, og om de blir utsatt like mye for vodka som de blir med whiskey. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå