Gå til innhold

Mest slitsomme jobb?

A_berg

Anbefalte innlegg

jeg har fundert en del på dette og etter litt frem og tilbake må jeg innrømme at jeg ikke hadde igjen så mange alternativer...

men jeg tror at å løpe hare på langdistanse må være helt for jævli!

men det finnes mange andre slitsomme jobber også f.eks:

*personlig plastisk kirurg til michael jackson

*sparringspartner til mike tyson (stakkars ****** :lol: )

*smørbrød-smører til knut borge :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg stabla 3 favn ved her om dagen, det syns jeg var veldig slitsomt... (bærte veden i trillebårr bort til plassen der jeg stabla de)

Aldri mer :p

Du kan snakke.. Jeg måtte dele veden opp med motorsag og splitte den med slegge og kile. SÅ måtte jeg stable den ...

HAH!

(men jeg er enig, aldri mer)

Lenke til kommentar
Hah, amatører! Det er ingenting som heter å dele og/eller splitte ved. Det heter kappe og klyve ved! :yes:Sage ved er også lov.

I skogen feller man ved, deretter kvister man den.

Takk for infoen, men jeg kommer aldri mer til å bruke skogsarbeid-sjargong...

Lenke til kommentar

Hjemme hos meg, feller fatern trærne og kvister den, så må jeg fjerne kvisten + å slepe store tunge fæle tre bort til stable-sammen tre-ting-plassen!

Så lesser vi det over i traktor, kjører opp til kapp-saga, kapper den, så klyver vi den, så stabler vi den... (eventuelt kjøre den bort til stable-plass)

Så står veden over vinteren, så har vi fin tørr ved til neste vinter.... :woot:

Lenke til kommentar

klippe plenen 3 middels store 1 liten og 1 stor det er hjemme (gratis :( ) men på jobb ,

5 extremt king size(50kr timen :) ) god lønn det for en 13åring

det tar CA 8timar!! med traktor og 15timar!!! med vanli kløppar

(har kjent 8500krdenne sommeren +noe jordbærsalg)

Lenke til kommentar
jeg stabla 3 favn ved her om dagen, det syns jeg var veldig slitsomt... (bærte veden i trillebårr bort til plassen der jeg stabla de)

Aldri mer :p

Nåh vil heller si at du kjørte veden. Det er ikke mye bæring når man kjører trillebår.

Men puhh *tenker tilbake på ungdommen når han selv måtte felle/sage/kviste/kløyve/stable veden*. Forbanna styr og jeg hatet dt. Men når man tenker etterpå, så er jo det glimrende trening for kroppen.

Lenke til kommentar

å skulle montere IKEA-møbler er jo slitsomt nok, hvis de er tunge...:p asså, det er så snodig logikk på de møblene der, trenger en IQ på under 90 for å kunne skru dem sammen etter tegningene, ellers får du bare sånne idéer om at "jaha, ja, det er nok SÅNN det skal være"...

nå skal det også sies at det er ekstra slitsomt med møbler som i tillegg HATER deg, som hopper opp og biter og klorer og slår - sånn som de i leiligheten til mamma gjorde... men nå er de bolta godt fast, hihihi...:evil:

Lenke til kommentar

Takk for infoen, men jeg kommer aldri mer til å bruke skogsarbeid-sjargong...

Åh, hvorfor ikke?

Som jeg sa, aldri mer klyving. Med mindre jeg skal konversere avslappet med skogsarbeidere eller imponere sogsarbeider-døtre, så tror jeg ikke jeg får bruk for sjargongen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...