EC Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei, kjære lesere, forumbrukere og venner! Vi har forandret litt på forsiden vår - det er kommet opp et netboard under 3. ingress. De to reklamene som lå i den høyre grå stolpen er vekk, men det kommer et billboard (slik som Komplett.no har) med tid og stunder. På avdelingene våre - det vil si artikkelsidene - vil det ikke bli mer reklame, muligens med unntak av et netboard helt i bunnen. I tillegg vil det komme en reklamesak på forumet, men den blir nøytral og statisk. Det er jeg som lager de fleste reklamene, og jeg er VELDIG strikt på hva jeg tillater. Så dere får ikke oppleve reklamer med gusjegrønn-lilla-brun blinkende bakgrunn på www.overklokking.no, det garanterer jeg! Vi skulle ønske vi kunne kjøre uten reklamer i det hele tatt, men det lar seg ikke gjøre i dag. Skal vi drive Overklokking.no på en profesjonell måte, krever det penger. Og det er kun på reklame at vi kan få tak i dem. Vi har vært tilbakeholdne med reklamenes størrelse til nå, men vi er nødt til å følge trenden. Det vi imidlertid ALDRI vil innføre er: - popups - reklamer som blir mindre etter å ha blitt vist x sekunder - flash eller liknende teknologier - "snikreklame" - glorete, grusomme reklamer - lydreklamer (åndssvakt påfunn, spør du meg!) Vi beklager om reklamemengden føles stor - men det er dessverre nødvendig for å kunne drive siten. Vi vil også oppfordre dere til å ikke leke med "hosts" -filen, i solidaritet. Dere får lese artiklene våre gratis. Gi derfor noe igjen ved å titte på reklamene og klikke litt i ny og ne - det er du selv som vil tjene på det i form av mye interessant stoff! Jeg benytter også sjansen til å opplyse om at vi skal back to basic. Kjølertester, kabinett-tester og liknende vil bli mye mindre prioritert - nå er det OverKlokkingen som gjelder. Vi _skal_ teste anna stuff også, men ikke i så stor grad som før. For øvrig ønsker jeg dere alle en fortreffelig høst! Håper sommeren har vært fin for dere også, og at dere har fått samlet masse energi til høsten. Hint: det kan være lurt å starte med litt casemodding, type "custom made". Compo er planlagt lansert i høst eller vinter, og vi vil overse ferdigmodda saker..... Hævv a nais dei! OK -sjæfen Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hm, ser ingen reklamer i det hele tatt jeg, men det kan hende at det er norton dingsen som tar seg av.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg syns det er nok reklame og jeg kan ikke helt se behovet for mer. Som jeg har hele tiden sett på overklokking.no så er det en frivillig side som består av persjoner som har overklokking som interesse/hobby. Dere har knappraden som dere for i 5000 KR i mnd på og denne syns jeg er meget grei. Slipper å åpne et nytt vindu når jeg skal se/kjøpe noe stach og søtte siden (Vet at annonsen ikke er klikkbasert, men vis ingen brukte den så ville sansynligvis ingen betale for den). Det er også grei med bannere. Hender av og til at annonsørere har noe jeg er interessert i. Men det jeg HATER er nettbord reklamer. De tar stor plass på siden og forstyrrer veldig mye. Har sluttet å se på http://www.dinside.no pga av dette- Skal dere også ha det i artikkler/tester så kan det hende jeg slutter å bruke denne siden også. Jeg sjønner at det koster penger å drive en side, men overklokking.no drives vel ikke for å tjene penger, men pga at det er en hobby. Hva med å bare ta inn penger på knapptraden og istedenfor å ta betalt for bannere så kan webshoppene som ønsker å aventere låne dere et produkt og de for ha en banner gratis i en vis periode? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 - lydreklamer (åndssvakt påfunn, spør du meg!) Kunne ikke vært mer enig, hadde det kommet lydreklamer her så hadde jeg sluttet å komme hit. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg vet ikke om jeg skal si meg heelt enig med deg Bøgge? At reklame i forskjellige former av og til kan være irriterende kan jeg kanskje gå med på, men vil vi noengang kunne slippe unna slikt da? Jeg har i alle fall avfunnet meg med det, på godt og vondt. Og synes ikke at Ok.no´s sider er spesielt plagsomme i så måte. At siden drives på ren og skjær idealisme kan nok fungere en stund, men som du sier; Det koster penger uansett. At gutta som orker å holde på med dette, etterhvert kanskje ønsker seg litt igjen for alt strevet kan jeg meget godt skjønne, selv om dette ikke fremheves som et argument i denne sammenheng. At dette på sikt kanskje kan resultere i noe mere reklame, tror jeg nok at vi bare må finne oss i. Og vis meg den siten som ikke lever av slikt? Jeg tror du skal lete lenge. Alternativet kan jo være at vi brukere betaler en viss sum for tilgang eller medlemsskap, men du vet jo like godt som meg at vi da ville fått et visst frafall av lesere / brukere. Og det vil vi vel ikke? Alt om alt, så synes jeg at folket på Ok.no gjør en svært god jobb. Og at de tilogmed hist og pist kan tjene litt penger på sin virksomhet også, vil i alle fall jeg akseptere med største selvfølgelighet. Og for å sette det litt på spissen til slutt: En site helt uten reklame? Det blir jo omtrent som å sitte med Word. Tenk noe så kjedelig da! Lenke til kommentar
bambam Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Skrue : den er ikke slettet her(ikke at jeg bryr meg, men for informasjonen ) Bra, jeg har venta lenge og langt på en overklokkings artikkel! Tester bør ikke ta overhånd, tilbake til de gode gamle project OX, pandemona, kryokjølte grafikkort osv. Dette er god lesing Reklame er ok, så lenge det ikke er for mye. Stå på Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Og for å sette det litt på spissen til slutt: En site helt uten reklame? Det blir jo omtrent som å sitte med Word. Tenk noe så kjedelig da! Har du ikke hørt om Wordart da . Som som det før denne posten så syns jeg megden var grei. Som jeg har sagt så syns jeg nettraden er meget kjekt, ser den heller den som linker istedenfor reklame. Banneranonsene er også greit da ofte er mange gode tilbud her. Men det er ikke liker er de nettbords. De tar mye plass på siden og vis man også i tilegg skal ha det på vær side på test/prosjekt/whatever så blir det utrulig irriterende. Vis du ser på http://www.dinside.no så står det over nettbordet. Skroll ned for å lese resten av artikkelen. Det er så irriterende. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Som som det før denne posten så syns jeg megden var grei. Som jeg har sagt så syns jeg nettraden er meget kjekt, ser den heller den som linker istedenfor reklame. Banneranonsene er også greit da ofte er mange gode tilbud her.De tar mye plass på siden og vis man også i tilegg skal ha det på vær side på test/prosjekt/whatever så blir det utrulig irriterende. Vis du ser på http://www.dinside.no så står det over nettbordet. Skroll ned for å lese resten av artikkelen. Det er så irriterende. Nå skal jeg være irriterende : Vis = Hvis (x2) Tilegg = Tillegg vær = hver syns = synes (x2) megden = mengden så syns jeg nettraden er meget kjekt = så synes jeg nettraden er meget kjekk Banneranonsene er også greit da = Bannerannongser er også greit da eller Banneranonsene er også greit da = Bannerannongsene er også greie Dette er irriterende, ikke litt reklame på siden Lenke til kommentar
bambam Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 ps. en feil : Banneranonsene er også greit da = Bannerannongser er også greit da eller Banneranonsene er også greit da = Bannerannongsene er også greie Her mener jeg selvfølgelig : Banneranonsene er også greit da = Bannerannonser er også greit da eller Banneranonsene er også greit da = Bannerannonsene er også greie Lenke til kommentar
EC Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Bøgge: Netboardet på forsiden blir værende der det er. Imidlertid kommer det såpass langt ned at jeg ikke ser på det som noe problem. BLIR det et problem, flytter jeg det litt lengre ned. Det har gått bra på Hardware.no til nå, så da funker det nok her også. DERSOM det blir netboard på artikkelsidene også, vil det bli plassert helt nederst, UNDER link til neste side. Vår målsetning er at det redaksjonelle stoffet skal komme i første rekke. Reklamer skal ikke dominere websiden slik som f.eks. på dinside.no og andre liknende siter. Du vil _se_ reklamen, men den skal ikke være i veien for bruken av siten vår. Dere kan se hvor netboard er tenkt plassert på artikkelsidene våre hos Amobil.no: http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=1123 For øvrig koster det mye mer enn dere aner å drive en site som vår. Nettleie, porto, div. utgifter og så videre - det baller fort på seg. Dersom vi ødelegger utlånt hardware, må vi erstatte den. Og det _skjer_! Overklokking.no er ikke lengre en site som er drevet på pur idealisme av frivillige. Vi bruker MYE tid på siten, og noe skal vi ha igjen for det. Bak en artikkel ligger det flere uker med planlegning, testing, skriving, kommunikasjon osv. At vi ikke lengre driver av interesse og idealisme bevises bl.a. i at vi har brukt 10.000,- (ti tusen!) på en testbenk for CPU-kjølere. Og det er bare starten. Skikkelig testutstyr koster penger skal det være nøyaktig nok og pålitelig. Bare da kan vi fortelle dere med sikkerhet hva som er det beste på markedet. Det betyr penger, det betyr reklamer. Dessverre er det slik det må være. Man får ikke noe gratis lengre, men vi forsøker å gjøre dette så smidig som mulig for dere. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Yummy: Den artikkelen på amobil du viser til den er jo grei. Det som er interessangt kommer ført, men forsattt så liker jeg nettbord reklame dårlig. bambam: Det er ikke noe forum på http://www.sprakrad.no så jeg henger her intil videre :-? . Du kan jo også lese denne: http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetal..._id=9308485&L=1 Lenke til kommentar
bambam Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 bambam: Det er ikke noe forum på http://www.sprakrad.no så jeg henger her intil videre :-? . Du kan jo også lese denne:http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9308485&L=1 Jeg mente ikke og pirke, det var ikke det som var poenget. Skjønte du ikke det kan du glemme den posten :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 bambam: Det er ikke noe forum på http://www.sprakrad.no så jeg henger her intil videre :-? . Du kan jo også lese denne:http://www.caplex.no/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9308485&L=1 Det var jo noe å tenke på det, både for bambam og andre. Av og til trår man kanskje litt feil, uten å være klar over det..... Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg synest redaksjonen i ok gjør en super jobb Tjener di noen kroner så er vel det supert :nice: reklamen tenker jeg ikke over lenger, men di er kjekke å ha når jeg får lyst på en liten snarvisitt innom microplex eller noen av di andre go sidene, så er det bare og flytte musa noen cm overklokking.no Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 synes ikke at reklame er så dumt, jeg. men store nettbord er ikke noe jeg liker. så lenge den ikke står i veien så kan jeg leve med den, men må jeg skrolle forbi den i en artikkel for å lese så blir jeg forbanna. PS: kunne dere gjort slik at de reklamene/bannerne ikke blir stoppa av nis2003? er litt irriterende at der ikke er mer enn ok.no logoen og den t-skjorten å se blandt all den teksten... Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Jeg kan garantere at dere ALDRI vil oppleve at reklame kommer inni artikkeltekstene våre! Det er noe av det verste jeg selv vet, og så lenge jeg bestemmer her på Overklokking.no vil vi ikke gjøre noe slikt. Etter min mening er innholdet på den enkelte webside det aller, aller viktigste. Å ha reklame midt i en artikkel, gjør at fokus flyttes bort fra innholdet og over på andre sine produkter. Det strider imot alle regler for informasjonspresentasjon. Det får ikke hjelpe hvor godt betalt det er (og tro meg: skulle jeg legge inn en slik annonse, ville jeg vite å ta meg betalt! Vi snakker 6-7 -sifrede beløp pr. år!). Netboard på forsiden er noe vi kommer til å beholde, men det vil alltid bli plassert et stykke ned på siden slik at det ligger en rekke ingresser over den. Ut over det forsøker jeg å begrense reklamen så mye jeg kan, men ettersom det er vår eneste inntektskilde er vi nødt til å ha litt av den på sidene våre. Det vil etter all sannsynlighet bli lagt et netboard i bunnen av alle artikkelsidene, under link til neste side. Dette skulle ikke ha noe å si for bruken av websidene, og vil ikke komme i veien for innholdet. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Så lenge de 2-3 nyeste artiklene ligger over, så plager ikke den reklamen meg noe særlig! Er her flere ganger i døgnet og leser/skriver litt i forumet, så det skal godt gjøres at noe jeg har interesse av å lese kommer på NEDSIDEN av reklamen :> Keep up the good work Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 yes!!! Masse nytt OK Stuff, jeg gleder meg yummy Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Synes ikke reklamen er så irriterende nå. Den som man må scrolle over for å komme til eldre artikler er litt irriterende. Men jeg pleier stort sett å lese dem med en gang de kommer ut, så er skjelden jeg merker særlig til det. Frisker også litt opp med litt bilder. Så hvis alternativet er at overklokking.no ikke klarer å holde på på samme, gode måten, har jeg absolutt ikke noe imot det. En sånn side koster penger, og med reklame som eneste inntektskilde er det ikke rart at det nødvendigvis må bli litt. Men det bør ikke bli så mye mer enn det er nå. Endret 20. november 2003 av Josten Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Det eneste som er irriterende med reklamen er når advertpro-serveren er nede, sånn at man stadigvekk får sånn meldingsboks om "could not connect" Det er veldig irriterende og det har vært mye av det de siste ukene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå