Gå til innhold

Rykte - Nikon D800, 36MP

Anbefalte innlegg

blir litt overrasket over at "nikonister" tiljubler 36Mpx , det motsatte har jo frem til nå vært deres største argument for å kjøpe feks Nikon D 700 istedenfor feks Canon :)

Jeg jublet ikke over ryktene, fordi jeg ikke trenger 36mpx. Så jeg kjøpte meg en D700 istede. :D

Dog ser jeg at andre kan ha behov for 36mpx. :)

Flott,poenget er uansett at noen vil ha behov for dette andre ikke og da synest jeg det er flott at Nikon kommer med et slikt alternativ.

Det mest ideelle var vel muligens at det kom et kamera dær en kunne velge om en feks ville ha det med 36 eller feks 20 MP :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden MP og objektiver is dah shit - har ikke satt meg inn i høyt antall MP vs glass, men feks Hasselblad leder vel MP racet så det griner om dagen, noe som skulle tilsi at objektivene de har utnytter/ikke klarer å utnytte alt fra 40MP til 200MP ?

Mellomformat har større sensor og pikslene, spesielt på 40MP blir derfor fortsatt ganske store og krever mindre av objektivene. Omtrent 80MP er vel det høyeste som er vanlig tilgjengelig i dag.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

siste vage rykte sier at Nikon vil komem med to modeller, D800 og D900 med henholdsvis 18 og 36 MP. Jeg liker tanken, det gir den enkelte mulighet til å velge og valgfrihet er positivt.

Var vel ca det jeg nevnte her

Flott,poenget er uansett at noen vil ha behov for dette andre ikke og da synest jeg det er flott at Nikon kommer med et slikt alternativ.

Det mest ideelle var vel muligens at det kom et kamera dær en kunne velge om en feks ville ha det med 36 eller feks 20 MP :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...