kjellvr Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 hei folkens, skal snart ha total overhaling av dataen min. må ha nye skjermkort, har brukt mine to 5770 kort for lenge nå merker jeg. valget ligger nå mot HIS 6970, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616723 det kortet. jeg mener at backplate er fornuftig og det var en av de få om ikke det eneste jeg fant som enda brukte det. jeg SKAL kjøre crossfire, usikker på om det blir 2way eller 3 way, må se hva jeg får til. men grunnen jeg poster her er at jeg har lest meg litt opp på kortet, og folk klager over at det overklokker dårlig og er varmt, og jeg håper på noen brukererfaringer her på forumet, evnt. tips om andre kort. bare for å si det så er jeg amd fanboy men skal inrømme at det er få single-gpu kort som slår gtx 580. men fyr løs me pros/cons med kortet og evnt tips til andre kort i samme prisklasse, gjerne med grunnlag hvorfor jeg ska velge ett annet kort. på forhånd, takk for alle svar! Kjell Vistnes Randeberg jeg vil ikke ha noe dual gpu kort så du slipper å komme med det Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:3927373 Tror dette er bra. Endret 3. oktober 2011 av WaterMarked Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Skulle jeg hatt et nytt HD6970 hadde jeg enten gått for MSI "Lightning" eller Gigabyte's "OC version". Stock-kjøleren til AMD fungerer greit nok hvis en bare skal kjøre standard-klokk, men det er svært lite rom for overklokking. Med så mye bra custom-kort ute med et prisnivå tett på stock-kortene, ser jeg virkelig ingen grunn til å gå for stock. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Skulle jeg hatt et nytt HD6970 hadde jeg enten gått for MSI "Lightning" eller Gigabyte's "OC version". Stock-kjøleren til AMD fungerer greit nok hvis en bare skal kjøre standard-klokk, men det er svært lite rom for overklokking. Med så mye bra custom-kort ute med et prisnivå tett på stock-kortene, ser jeg virkelig ingen grunn til å gå for stock. tinger er at jeg mest sannsynlig skal vannkjøle kortene og ved å kjøpe kort med referanse PCB blir livet mitt litt lettere når blokkene skal monteres/innkjøping av blokkene. men bare kom med tips! setter pris på alle inslag Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Da er selvfølgelig saken en annen. Men da skjønner jeg ikke helt hvorfor du akkurat skal ha HIS-kortet. Er det ikke bare å kjøre på med billigste kort du finner? BTW: Bakplaten på HD6970 er forresten en del av kjøleren og sitter fast i denne med skruer som går igjennom PCBen. Så hvis du skal beholde bakplaten på må du ty til skruer, skiver og muttere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Overklokking av et HD 6970 kan du vel regne med 950-1000MHz core på vannblokk, strømforbruket vil makses på 250W uansett grunnet powertune. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638410 Dette kortet her skal visst ha en veldig god kjøler Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638410 Dette kortet her skal visst ha en veldig god kjøler Kortet har ikke en voldsomt bra kjøler og er i tillegg overpriset. Dessuten ønsker TS et reference-kort, det er ikke IceQ MIX. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Siden du sier 6970 eller tilsvarende i tittel, tar jeg meg den frihet av å foreslå GTX 570 Evt. også dette 570 kortet. Noen som har mer peiling må gjerne si at dette ikke var et særlig godt forslag, men jeg prøver meg likevell... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 GTX570 er så absolutt et godt alternativ til HD6970. Men det skal sies at i multi-GPU oppsett skalerer CF generelt bedre enn SLI, noe som taler i HD6970's favør i TS sitt tilfelle. MEN det skal også sies at stock-kjøleren på HD6900-serien er usedvanlig dårlig egnet for multi-GPU pga. det øverste kortet "kveles" dersom det står helt tett inntil det nederste, så custom-kjøler/vann er nok eneste veien å gå ved 3+ kort i maskinen. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Siden du sier 6970 eller tilsvarende i tittel, tar jeg meg den frihet av å foreslå GTX 570 Evt. også dette 570 kortet. Noen som har mer peiling må gjerne si at dette ikke var et særlig godt forslag, men jeg prøver meg likevell... Nå har vel heller ingen av disse referanse-PCB såvidt jeg vet. Et godt alternativ hvis man skal vannkjøle og overklokke GTX570 vil være Asus DCII-versjonen. Dette kortet tåler i motsetning til referanse-GTX570 overklokking godt samtidig som EK har vannblokker til disse. 1 Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 takker for gode tips! Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Asus DCII overclocket Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Asus DCII overclocket Ingen med vett i skallen vil kjøre en 20% økning i vcore 24/7 på luftkjøling. 10% økning burde være en grei grense å holde seg under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå