bjones Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vet ikke om dette er rett kateorgi men: Kjøpte en Asus G53JW i mars måneden engang gjennom milrab.no. Med PC'en kjøpte jeg full forsikring aka idiotforsiking til 2000, som skal dekke alt fra søl, støtskader o.l Etter noen måneder, rundt augusttider, begynte laderen å koble seg ut ganske fort inn/ut. Prøvde flere ladere, tok inn ut batteriet osv for å feilsøke problemet. Til slutt lader den seg ikke i hele tatt. Ringte Asus support, fikk grei veileding fra de, de tok imot serienr, og jeg fikk en e-post med et skjema jeg skulle fylle ut. Etter noen dager kom det en forhåndsbetalt fraktseddel addressert infocare et sted i kongsvinger. Ukene går, og jeg hører lite fra de. Men før i dag fikk jeg en e-post som lyder som følger: Kjære kunde, ""> Se vedlagte dokument for kostnadsforslag på deres reparasjon. Hvis du har problemer med å lese dokumentet, hent og installer Adobe Acrobat Reader gratis fra http://get.adobe.com/no/reader/ > > For spørsmål omkring dette kostnadsforslaget vennligst kontakt Infocare kundesenter, se telefon nummer nedenfor eller svar på denne e-posten"" i e-posten ligger det et pdf-dokument med følgende prisantydning og beskrivelse: "totalsum: 2589,- inkl. mva delagt dc-in,ikke garanti. PO på bytte av mainboard" Hva er mine rettigheter her ? Jeg har som sagt full forsikring, garanti og reklamasjon gjelder jo fortsatt også. Hvem skal kontaktes først ? forhandleren, Asus eller infocare ? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hvis maskinen ikke har vært utsatt for skade som kan ha forårsaket manglende lading, som igjen resulterte at hovedkortet måtte byttes så skal du holdes kostnadsfri under henvisning til garantien. Ta kontakt med butikken du kjøpte maskinen av og vis til garanti / reklamasjon. Hvis de skylder på skade så tar du kontakt med forsikringen du har som da skal / vil dekke reparasjonen. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Forsikringen har du kjøpt via forhandleren. Ikke Asus eller Infocare. Hverken Asus eller Infocare vet at du har forsikring, derfor vil de ha betalt. 1 Lenke til kommentar
bjones Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Hvis maskinen ikke har vært utsatt for skade som kan ha forårsaket manglende lading, som igjen resulterte at hovedkortet måtte byttes så skal du holdes kostnadsfri under henvisning til garantien. Ta kontakt med butikken du kjøpte maskinen av og vis til garanti / reklamasjon. Hvis de skylder på skade så tar du kontakt med forsikringen du har som da skal / vil dekke reparasjonen. Poenget mitt er jo at dette er ikke en brukerfeil, men ren maskinvarefeil. Skal jeg da ta en telefon til verkstedet og henvise til forsikringen siden de hevder garantien ikke dekker dette ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Poenget mitt er jo at dette er ikke en brukerfeil, men ren maskinvarefeil. Skal jeg da ta en telefon til verkstedet og henvise til forsikringen siden de hevder garantien ikke dekker dette ? Du kan jo be verkstedet om forklaring og bildebevis på at dette ikke er en garanti/reklamasjonsfeil. Når du får dette tar du kontakt med forhandleren angående forsikringen. Verkstedet har ingenting med dette å gjøre. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Poenget mitt er jo at dette er ikke en brukerfeil, men ren maskinvarefeil. Skal jeg da ta en telefon til verkstedet og henvise til forsikringen siden de hevder garantien ikke dekker dette ? Verkstedet skal ikke sende regningen til deg uten videre, og hvis jeg har forstått hendelsesforløpet riktig fikk du en adresselapp fra Asus support til InfoCare. Ring Asus support og be dem ordne opp i saken. InfoCare er vel kjent for å prøve seg / være vanskelig mot kunder, det har jeg selv opplevd med en bærbar HP Pavilion som var 4 år hvor strømforsyningen til maskinen ble / var defekt. Her påsto de at dette ikke kom under garanti-reparasjon. Jeg kontaktet bare forhandleren hvor apparatet var kjøpt, viste til at dette var en reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven og ba dem ordne opp, noe de også gjorde. Feilen på din maskin høres nøyaktig lik det som skjedde med min, hvor hovedkortet måtte skiftes. Selve laderen var i orden selv om jeg trodde det var den som var defekt. Jeg hadde ingen forsikring, og det er heller ikke forsikringen din som skal belastes ved maskinvarefeil. Endret 3. oktober 2011 av -alias- Lenke til kommentar
bjones Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Da var ting forhåpentligvis i orden. Ringte litt frem og tilbake, til slutt fikk jeg forsikringsbevis i pdf format som jeg har sendt til verksted. Takker uansett for respons på denne tråden Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Poenget mitt er jo at dette er ikke en brukerfeil, men ren maskinvarefeil. Skal jeg da ta en telefon til verkstedet og henvise til forsikringen siden de hevder garantien ikke dekker dette ? Verkstedet skal ikke sende regningen til deg uten videre, og hvis jeg har forstått hendelsesforløpet riktig fikk du en adresselapp fra Asus support til InfoCare. Ring Asus support og be dem ordne opp i saken. InfoCare er vel kjent for å prøve seg / være vanskelig mot kunder, det har jeg selv opplevd med en bærbar HP Pavilion som var 4 år hvor strømforsyningen til maskinen ble / var defekt. Her påsto de at dette ikke kom under garanti-reparasjon. Jeg kontaktet bare forhandleren hvor apparatet var kjøpt, viste til at dette var en reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven og ba dem ordne opp, noe de også gjorde. Feilen på din maskin høres nøyaktig lik det som skjedde med min, hvor hovedkortet måtte skiftes. Selve laderen var i orden selv om jeg trodde det var den som var defekt. Jeg hadde ingen forsikring, og det er heller ikke forsikringen din som skal belastes ved maskinvarefeil. Verken Asus eller InfoCare vet at kunden har tegnet en forsikring, og kunde forplikter derfor selv å opplyse om dette. Hadde han sendt maskinen gjennom butikken der han kjøpte den ville de nok ha tatt saken videre med verkstedet. Nå er ikke jeg i posisjon til å si hva som er skyld i den ødelagte ladepluggen, men det er mer vanlig at det er en selvforskyldt skade enn en mangel. Verkstedet har i dette tilfellet bedømt skaden som en selvforskyldt skade. Det er da helt standard at verkstedet sender ut et kostnadsforslag til personen/firmaet som har sendt inn maskinen. Hadde det vært lagt med opplysninger om forsikring ville InfoCare kunne tatt saken videre med forsikringsselskapet. Endret 6. oktober 2011 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå