Oovz Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei! Jeg og cs-klanen min har tenkt til å sette opp warserver på enten en 10mbit linje på NTNU eller på en 100mbit linje fra sverige. Vi er ikke veldig rike, så vi skal bruke brukte deler vi har liggende hjemme. SLik oppsettet ser ut nå : Amd Athlon 700MHz CPU 512 eller 768 mb pc133 SDRAM Seagate 30gb 5400 rpm disk Cdrom STB TNT1 16mb grafikkort floppy Et eller annet hovedkort med AMD-chipsett Jeg har noen spørsmål. 1. Vil denne pcen duge som en 5on5 warserver i cs? VI har som sagt valget mellom 10mbit i Norge eller 100mbit sverige. 2. Hva slags kabinett bør vi velge? Har tenkt må noe billig qtek mekk med psu inkludert. Støy er ikke en viktig faktor, men pris er det. 3. Hvilket OS bør vi kjøre? Har valget mellom Win 2000 , Windows Server 2003, eller Win XP. Kan selvfølgelig også skaffe en RedHat ISO eller liknende. Jeg har sett servere som kjører flott på p3 500 og 256 mb sdram @ 100mbit, så dette skal vel gå smurt? Takker for all hjelp! Mvh, Oovz 1 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Kan bli vanskelig å få svar på denne tråden... warez er jo ikke et tema som skal diskuteres her pga det er en oppfordring til kriminalitet. Hvis du bare hadde sagt at det var en server så kanskje du hadde fått litt hjelp. Vil tro at det kan bli litt lite med maskin hvis 5-10 personer logger seg på sammtidig.... og 30Gb er lite.. og det er en seriøst treig disk dette tenk deg på en 100Mb linje 1 server med 30Gb@ata100 og fem med 100Mb linje... Det blir treigt.. (mener jeg å tro) men lykke til mvh knutern_ Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Kan bli vanskelig å få svar på denne tråden... warez er jo ikke et tema som skal diskuteres her pga det er en oppfordring til kriminalitet. Hvis du bare hadde sagt at det var en server så kanskje du hadde fått litt hjelp. Vil tro at det kan bli litt lite med maskin hvis 5-10 personer logger seg på sammtidig.... og 30Gb er lite.. og det er en seriøst treig disk dette tenk deg på en 100Mb linje 1 server med 30Gb@ata100 og fem med 100Mb linje... Det blir treigt.. (mener jeg å tro) men lykke til mvh knutern_ Hvem har nevnt noe om warez? Skjønner ikke hvor du vil hen? Warserver betyr KRIGSERVER, dvs 5on5 cs gaming? Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 WARSERVER ikke WAREZSERVER! en vesentlig forskjell der :wink: dette skal være en 5on5 cs server. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hmm sorry... Det var ikke meningen... Da skjønner jeg hva dere skal med denn serveren, trøtt sjø. 10Mb på en kjapp linje skulle da gå men er ikke cpu litt liten da. BF1942 krever jo mye av en server, vet ikke helt om det er like syke krav til cs. Men nokk en gang beklager og lykke til Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Er det ikke slik at en gameserver bør ha 64MB ram pr. "person"? Altså 640 for en server med 10 spillere. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Nja, er ikke så sikker på at det trengs 64mb pr. person. Jeg greier fint å hoste en 12-player server på 10mbit-linjen min, og har bare 512mb ram. Superserver kjører jo dette på en 32-spiller server (selv om det kan lagge litt i blandt): Compaq SSF P3 933mhz 768 mb RAM 100 mbit connection OS: FreeBSD 4.6 with linuxbase Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 3. Hvilket OS bør vi kjøre? Har valget mellom Win 2000 , Windows Server 2003, eller Win XP. Kan selvfølgelig også skaffe en RedHat ISO eller liknende. Linux! Debian vil nok være et smart valg, spesielt hvis serveren skal stå utilgjengelig (som i Sverige). Debians pakkesystem er flott for å "drive seg selv" og holde systemet oppdatert til enhver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå