Proson Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Takk. Jeg tviler sterk på at canal digital har kundeutstyr som kan route så høye hastigheter. Jeg tviler også på at de har elektronikk nært kunden med støtte for slike hastigheter. De har det helt sikkert i stamnettet, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Takk. Jeg tviler sterk på at canal digital har kundeutstyr som kan route så høye hastigheter. Jeg tviler også på at de har elektronikk nært kunden med støtte for slike hastigheter. De har det helt sikkert i stamnettet, men det er en annen sak. Stamnettet til store ISP`er som Telenor(canal digital), NextGenTel, Ventelo, Altibox er bygget på mørk fiber som har enorm kapasitet. Utstyret hjemme blir bedre og bedre, det er bare spørsmål om tid før absolutt alt går trådløst internt i huset. Bare for så sammenligne pris/hastighet hos de forskjellige leverandørene (ca 30mbit) CD: 25/2.5mbit 547,- mnd GET: 20/2mbit 479,- mnd Telenor: 25/5mbit 448,- mnd Nextgentel: 30/5mbit 429,- mnd Altibox: 30/30mbit 699,- mnd (her lokalt) Så som dere ser så er Coax dyrt på nett. Lenke til kommentar
Professor Baltazar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Dette blir jo helt off topic! Orker ikke å leke med dere i sandkassa! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Dette blir jo helt off topic! Orker ikke å leke med dere i sandkassa! Det er jo relevans for valget trådstarter tar, CD har gitt han missvisende info ihht det som virkelig kan leveres. Du tok feil, ganske enkelt Så trådstarter, om prisen er riktig ihht fiber så ville jeg gått for det. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Altibox: 30/30mbit 699,- mnd (her lokalt) Det var da en høy pris din lokale aktør kjører med, har de ikke kommet med i Altibox sitt endrede/oppdaterte produkspekter enda? Endret 7. oktober 2011 av trollhatt Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Altibox: 30/30mbit 699,- mnd (her lokalt) Det var da en høy pris din lokale aktør kjører med, har de ikke kommet med i Altibox sitt endrede/oppdaterte produkspekter enda? Har ikke fiber selv, men naboen har og han nevnte den prisen.. kan godt hende denne har blitt endret? Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 De endret hastighetsprofiler og priser iløpet av våren som var Her: Dobler farten på fiber Lenke til kommentar
delfin Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Samcki: Støtter deg 100% Hva har det å si med analoge signaler på Coax? Burde ikke de fleste ha HD skjermer/TV i dag? Bortsett fra de fattige og bønner. Med fiber trenger man bare digitale signaler, dermed kan man fin kryptere linjen, og få langt høyere sikkerhet, det tviler jeg på Coax er så flink til, dermed kan det bli vanskelig å overvåke privatpersoner. Det tilbudet du har fått fra Canal Digital i Sandefjord er kun dere i hele Norge som har foreløpig. Kapasiteten på coax er dobbel så stor som på fiber pr.dags dato, Kilde? skal du få utbytte av fiberen må du ha fiberrouter og fibermodem, noe du ikke får så da blir det en stor flaskehals ved huset. Så hadde jeg vert deg hadde jeg tatt Canal Digital sitt nett Det må man med canaldigital også, bare det er internetmodem. Telenor har nok billige rutere for VDSL/Fiber som de bruker som er fra år 2004 muligens. Bare greit nok til surfing men til gjengjeld betaler man bare 500 kr i måneden. Men hva trenger man av rutere egentlig hvis maks hastighet er 40 mbit NAT begge veier? Selv min 5 år gamle dlink DI 604 ruter klarer det problemfritt basert på TP kabel. Så i prinsippet kunne jeg brukt den ruteren ennå, om jeg ville droppe trådløs. Jeg ser ikke det som noe problem, er nok heller det største problemet er at ruteren totalsett muligens blir litt dyrere, om det er en ruter med både Coax, RJ-11 (telefon) RJ-45 (PC/ skriver, spillkonsoll etc). Men hvis ruteren hadde kostet 5000 kr så ville jeg fint betalt det så sant man slipper å betale fiberstrekkning inn mot huset. Riktignok tror jeg en gigabit fiberruter koster kanskje opp mot 8 000 kr men selv det ville jeg ha betalt. For å slippe ustabile linjer. Wtf.. her er det bare tøys! Lenke til kommentar
FTTH Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ser ut fra annonsen fra Sandefjord Bredbånd at vi får økt hastighet 60/60 mbit i et år. Men min Hjemmesentral CPL4 klare ikke den hastigheten( max 40/40) får jeg da instalert den nye hjemmesentralen kostnadsfritt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Kan du ikke bare spørre internetlevrandøren? om du må betale 1000 kr for det er det små penger. Mye verre for oss som ikke har fiberer i bakken og måtte i så fall betale fiberen med graving 1 km. Eller du kan vurdere den billigste internetlinjen om du ikke har penger. Nå ville jeg nok tro du får ruteren kostnadsfritt iomed om du betaler for linjen. Det er jo altibox som har ruteren, så om de låser deg til en bestemt ruter bør de også ta kostnaden hvis de vurderer å gi høyere hastighet. Hva fikk du den ruteren du har nå? Er det vel også sansynlig at du får nyere ruter. Endret 1. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå