rike Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg "sitter på gjerdet" og vurderer å skifte fra PC til Mac. Et spørsmål jeg har i den anledning er hvordan bildefiler på eksterne harddisker kan overføres? Er det en enkel operasjon eller vil det ta mye tid? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Er det samme som på PC. Bare drag and drop. Hvor lang tid det tar kommer ann på hvor rask harddisken din er. Hvis du har støtte for Firewire går det kjappere. Lenke til kommentar
rike Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Mac har jo firewire, men harddiskene er bare koblet via usb. Hvordan løser jeg det da? Takk for raskt svar forresten! :-)) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Du tenker på filsystem problemer? Muligens NTFS ikke er like bra som fat32 her. Så HFS+ er nok å foretekke. Angående kopiering er det nesten like enkelt i windows som PC, omtrent bare å merkere og kopiere over. Endret 3. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
eesp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Om du skal bruke disken både på windows og mac er vel ExFat å foretrekke? Slipper man begrensingen med FAT32 med max 4GB filer. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Mac har jo firewire, men harddiskene er bare koblet via usb. Hvordan løser jeg det da? Takk for raskt svar forresten! :-)) Det jeg mente var at hvis du har FireWire vil det gå raskere. Men det går jo også ann å bruke USB. http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=109&t=103166 Der kan du lese litt om overgangen fra Windows til Mac. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Er det bare filer som ligger i en mappe er dette (selvsagt) helt uproblematisk, som andre har nevnt. Tar du mye bilder ville jeg vurdert å på sikt gått over til et litt annet system, f.eks. gjennom å bruke programmer som iPhoto/Aperture/Lightroom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå