Gå til innhold

Når har vi fått nok innvandrere i Norge?

Anbefalte innlegg

Negativ i form av økning av kriminalitet?
Jeg refererte kun til arbeidsmarkedet her.

Men det possitive er at disse sparer samfunnet for både i form av overtidsbetaling?
Hva er det du snakker om her?

Ikke-vestlige innvandrere skaper i snitt et større behov for arbeidsplasser en hva gjennomsnittet gjør i Norge. Dette er for eksempel i NAV, UDI, Politi, voldtekstmottak, støttelærere, helsevesen, støttekontakter, språkundervisning, økt vedlikehold, etc..

Samtidig deltar den samme gruppen ikke-vestlige innvandrere i mindre grad enn snittet på arbeidsmarkedet.

Man må ta med begge disse to faktorene for å skjønne hvor negativt bidrag denne gruppen i snitt gir på arbeidsmarkedet. Når man hører påstander som at "ikke-vestlige skal redde oss fra eldrebølgen" så er det noen som virkelig viser manglende innsikt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir sjokkert over meningene til enkelte postere her inne. Rasisme og fremmedfrykt lever i beste velgående, ser jeg.

Ja vel. Opplys oss. Gi eksempler fra denne tråden på rassisme og hvorfor det er rassisme.

Er det ikke lov å kritisere grupper basert statistikk om disse gruppene lenger?

Å nei du må ikke kritisere nynazistene som gruppe, det er jo generallisering.... :roll:

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg mener, er det ikke ofte slik at innvander ofte er mere fleksible med tanke på arbeidstid?

Har møtt noen fra afrika som jobber 18 timer per dag uten overtidsbetaling, men hvor mye skatt disse betaler, er nok en annen sak.

Angående at innvanderer er dyrere er jeg nok enig i, men husk det finnes handikappet personer i landet også som muligens jobber i vernet bedrift, så burde vi da sende disse ut av landet eller er de i fåtall sammenlignet med innvandring?

Angående rasisme så syns jeg vi er veldig fornuftige her, at folk ser det som diskiminerende at innvandring er dyrt, og unødvendig snakker vi bare om dems egoistiske tankemåte.

Jeg er enig i at jeg legger godt merke til innvandrer som sitter på gaten å tigger, og flytter i nesten alle byene, selv Asker/drammen finnes det tiggere nå, så jeg syns det begynner å sprenge grensen. At folk gidder å leve som tiggere irriterer meg.

De kan for min del reise i skogen. Der disse er til mindre bry. Man blir ikke kvitt tiggere, hvis man gir de tog bilett til oslo, kommer de tilbake, gir vi de mat blir de værende.

Gir vi ikke noe, blir de kriminelle, finnes det ikke noe lov som forbyr tiggere oppholstilatalse?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Jeg mener, er det ikke ofte slik at innvander ofte er mere fleksible med tanke på arbeidstid?

Har møtt noen fra afrika som jobber 18 timer per dag uten overtidsbetaling, men hvor mye skatt disse betaler, er nok en annen sak.

Ja, det er endel fremmedkulturelle som arbeider under forhold som ikke tilfredsstiller norske krav til sikkerhet, hygiene, arbeidstid, tariff, arbeidsavtale eller beskatning, men det kan i seg selv vel neppe være noe argument for at flere av den gruppen skal få komme til Norge. Jeg vil påstå at det er et argument for det motsatte.

Angående at innvanderer er dyrere er jeg nok enig i, men husk det finnes handikappet personer i landet også som muligens jobber i vernet bedrift, så burde vi da sende disse ut av landet eller er de i fåtall sammenlignet med innvandring?
Det er alltid mulig å dele en befolkning opp i flere grupper hvor noen bidrar mere enn andre, men i Norge har vi valgt å ha et velferdssamfunn for at man skal kunne ha et greit og meningsfullt liv selv om man ikke er i stand til å bidra mye. Dette gjelder for alle med norsk statsborgerskap.

Problemet er at et velferdssamfunn over tid ikke kan kombineres med fri innvandring. I India er det flere hundre millioner som bokstavelig talt lever på gata og bare kan drømme om like gode materielle kår som rumenske sigøynere. Betyr det at vi skal slippe alle disse inn i Norge? Selvsagt ikke, det ville rakt ødelagt det norske velferdssamfunnet.

Og du har en merkelig logikk om du likestiller det å ikke la noen flytte til et fremmed land med å sende ut noen som er statsborger og har levd der hele livet. Og hvor skulle du liksom sende dem?

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er klar over at det bare er 24 timer i døgnet? dvs 4 timer utenom jobben til soving, mat og annet...

Nei du kjenner nok ingen afrikanere som jobber 18 timer om dagen...

Lenke til kommentar

Problemet er at et velferdssamfunn over tid ikke kan kombineres med fri innvandring. I India er det flere hundre millioner som bokstavelig talt lever på gata og bare kan drømme om like gode materielle kår som rumenske sigøynere. Betyr det at vi skal slippe alle disse inn i Norge? Selvsagt ikke, det ville rakt ødelagt det norske velferdssamfunnet.

Ser jo det, men er jo slik at hvorfor skal man da ta inn noen?

Hører jo en del om folk som får oppholdtilatelse, men er jo aldri noen som flytter ut.

Hvordan er det på groruddalen i oslo nå? er vel neppe en person som har norsk opprindelse der, de som har bodd i norge lengst har kanskje bodd i norge i 20 år kanskje.

Grønnland tør jeg nesten ikke å gjette, muligens litt bedre der nå.

Lenke til kommentar

Du er klar over at det bare er 24 timer i døgnet? dvs 4 timer utenom jobben til soving, mat og annet...

Jeg kjenner ikke personen noe godt, kan være løgn fra personen som skryter litt.

18+6 = 24 timer.

Lenke til kommentar

Jeg blir sjokkert over meningene til enkelte postere her inne. Rasisme og fremmedfrykt lever i beste velgående, ser jeg.

Ja vel. Opplys oss. Gi eksempler fra denne tråden på rassisme og hvorfor det er rassisme.

Er det ikke lov å kritisere grupper basert statistikk om disse gruppene lenger?

Å nei du må ikke kritisere nynazistene som gruppe, det er jo generallisering.... :roll:

Dette er noen eksempler, alle hentet fra kun første side. De fleste er fra trådstarter.

Er det ikke noe naivt å tro at en oppløsning av den etniske majoriteten ikke vil føre til en splittelse i befolkningen og påfølgende kaos?

Noe annet som MÅ tas opp er formeringsraten blant vår egen befolkning kontra innvandrere og de følger og konsekvenser. Vi må favorisere politikk som sørger for vår egen majoritet inn i fremtiden.

Aldrig, enligt judarna. De vill göra norge (och hela världen) till rasblandningsnationer.

Jo større fysiske og åndelige forskjeller jo verre.

Og robertass, du tok det veldig personlig. Du er en av flere som har snakket saklig i denne tråden.

Lenke til kommentar
Snittet ligger nok mye nærmere 0 enn 18. :!:

Så du mener de fleste innvander jobber mere for å svindle staten, en å fakisk jobbe?

0 timer, da er man neppe på jobb en gang. Kanskje vi kan si 5 minutter arbeid per dag er vanlig?

Lenke til kommentar

Min personlige erfaring tilsier at afrikanere er flinkere enn normenn til å jobbe. I mitt yrke er det en hel del afrikanere, og de er sjeleglade for å bli ansatt i Norge, og de står virkelig på.. Nordmenn har en tendens til å føle at de har rett på veldig mye, og løfter helst ikke en finger mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Min personlige erfaring tilsier at afrikanere er flinkere enn normenn til å jobbe. I mitt yrke er det en hel del afrikanere, og de er sjeleglade for å bli ansatt i Norge, og de står virkelig på.. Nordmenn har en tendens til å føle at de har rett på veldig mye, og løfter helst ikke en finger mer enn nødvendig.

Godt. Nå har du bevist hvor ikke rasist du er.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke personen noe godt, kan være løgn fra personen som skryter litt.

18+6 = 24 timer.

Ja jeg tenkte ikke så mye over postinga der gitt, men uanset står poenget. Det er ingen i Norge som jobber 18 timer om dagen. Ihvertfall ikke over lengere perioder.

Eller jeg kan vel egenklig si med rimelig stor sikkerhet at det er ingen i hele værden som jobber 18 timer om dagen over lengere perioder. Mennesker greier ikke slikt.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Ok. Hvordan forklarer du da at nesten ingen Somaliere har jobb, og at nesten alle ender på trygd? Det er over 90% såvidt jeg husker.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Vi har statistikk over dette omradet. http://www.ssb.no/innvregsys/tab-2011-06-28-01.html

Sysselsetting, Afrikanere: 45.3%

Sysselsetting, Nordmenn: 70%

Dette er virkelig statistikk som står imotsetning til dine "erfaringer". Hvis de Afrikanerene du kjenner jobber mer enn etniske nordmenn, så er det trolig fordi du bare kjenner til eliten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snittet ligger nok mye nærmere 0 enn 18. :!:
Så du mener de fleste innvander jobber mere for å svindle staten, en å fakisk jobbe?
Jeg har ikke sagt noe om intensjon, jeg bare referer til hva tallene viser.

Kan ta en omtrentlig beregning her:

En fulltidsjobb er 8 timer, men man skal vanligvis jobbe 220 dager i året som gir et snitt på 4,8 timer. Blandt de som jobber er det enkelte som jobber overtid, men også mange som jobber deltid. La oss si at snittet blandt de som jobber er 4 timer i dagen.

I underkant av 30% av somalierne i Norge er i Arbeid. Det gir et snitt på omtrent 1 times arbeid per dag og det er mye nærmere 0 enn 18.

Endret av robertaas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...