Greysoul Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 har akkurat skaffet meg windows 7 og installert det. men jeg får ikke koblet til trådløst nett selv om jeg har installert driver til nettverkskortet mitt. det funket helt fint på xp, men nå finner den ingen rutere eller noe som helst. takker for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kanskje du bruker feil verktøy. WiFi kort kommer som regel alltid med ett eget verktøy i tillegg til Windows eget. Lenke til kommentar
Greysoul Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 yeah stemmer det. på xp hadde jeg et eget verktøy for Internett som ble installert sammen emd driveren, men på w7 virker det som bare driveren blir installert Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Win7 bruker Windows eget program for trådløsnett. Sannsynligvis er det et driverproblem. Ofte er det best å finne ut hvilket chipset man har i trådløskort og så laste ned driver til det. Lenke til kommentar
Greysoul Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 det jeg har er et linksys wireless-g pci adapter wmp54g. har prøvd å laste ned forskjellige drivere men ingen av dem funker.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bare noen kontrollspørsmål... 1. De driverene du har installert, er det de som fulgte med på CDen? 2. Eller har du lastet ned drivere som er tilpasset Win7? Alternativ 2 er riktig Lenke til kommentar
Greysoul Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 lastet ned først de som følgte med på cden, deretter av-installerte og prøvde å finne drivere som passet til w7, men det gikk vist ikke. etter ca 2 timer kom jeg fra til at det kanskje ikke finnes noen drivere for w7... men kan hende jeg tar feil. er jo et gammelt nettverkskort Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Linksys har ingen Win7 drivere for det kortet. Se i Enhetsbehandleren, trykk på Win+Pause og velg Enhetsbehandler, der ser du alle enheter som er koblet til, og om driver er installert. Dersom Windows selv ikke finner driver til det har du 2 muligheter. 1. Kjøp nytt kort. 2. Finn ut hvilket chipset kortet bruker og se om det finnes noen generiske drivere til det. Lenke til kommentar
Greysoul Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 beklager med hvordan finner jeg ut nr. 2? Lenke til kommentar
Greysoul Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 tror jeg rett og slett bare går for en nytt nettverkskort. men jeg har en laptop som jeg får kobla på med det trådløse prøvde å fikse at jeg kan dele internettet via laptopen. stasjonære via kabel. men får ikke opprettet noen bro.. får bare en liste over alle nettverkene pcen har vært koblet til... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Du kan jo prøve driver for RT-2561 herfra: http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500 Ellers får man kjøpt f.eks DWA-140 for under 100kr på ebay. Dette er en god dongle som yter inntil 100Mbit netto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå