Cuneax Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ny teknologi fra Samsung viser alltid fargene på monitoren riktig. Fargesterk skjerm låner fra nettbrett Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Woah. Dette ser jo dritbra ut. Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 hw.no test ønskes Helt klart! Lenke til kommentar
gwh Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skjønte jeg det riktig at skjermen er "kalibreringsfri"? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skjønte jeg det riktig at skjermen er "kalibreringsfri"? Jeg forstod det slik at fargene var like uansett innsynsvinkel. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) 2 PC'er ja... tar det nesten som en selvfølge at Switch-knappen er dedikert og ikke via meny da!? (ja, jeg vet Source-knappen er der, men den switcher mellom HDMI,DVI og VGA... passe treigt i tillegg) Endret 3. oktober 2011 av Alte-to Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ja denne skjermen frister Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Gi 24''-skjermen 2MS og 120HZ, så snakker vi snacks! Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 5 ms Tror ikke de som denne skjermen er beregnet for trenger noe bedre enn 5ms. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hmm, dersom den minste av dei to har maksimal oppløysing på 1920x1200 (native?), så skulle det tilsvare eit sideforhold 16:10. Er det hjå meg eller i artikkelen det skurrar? Lenke til kommentar
Dubidub Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 PLS-teknologien skal gi 100 prosent korrekt fargegjengivelse, noe som betyr at fargene på skjermen alltid skal tilsvare riktig fargeskala ifølge standarden SRGB.SA850 er med andre ord tilpasset brukere som har store krav til bildekvalitet – som for eksempel de som driver med bilderedigering, videoproduksjon eller liknende. SRGB for brukere med store krav til bildekvalitet? Det er lenge siden kameraer opererte med så lite fargerom. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hmm, dersom den minste av dei to har maksimal oppløysing på 1920x1200 (native?), så skulle det tilsvare eit sideforhold 16:10. Er det hjå meg eller i artikkelen det skurrar? Det står riktig i artikkelen. 24: 16:10 @ 1920x1200 27: 16:9 @ 2560x1440 Måtte lese to ganger for å være sikker selv. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Trusted reviews har testet 27" Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Kan jo også nevne at 27" skjermen har 8bit(+AFR?) panel, mens 24" skjermen har 6bit+AFR Av pluss sider kan man nevne bedre AG coating. Litt blankere enn normalt, men fremdeles ganske matt, fordelen er at man unngår korningen fra den typiske AG coating fra f.eks Dell skjermene. (U2711 er bittelitt bedre enn tidliger skjermer her, men langt fra like bra som samsungene) Bakdeler man kan nevne er at det ikke er noe A-TW filter så IPs glow er tilstede. Og jeg vet ikke om dette er løst eller ei, men tidlige eksemplarer har helt forferdelig backlightbleed. Edit: Thrusted reviews nevnte ingen backlightbleed så muligens det bare er et problem med di aller første eksemplarene. Endret 3. oktober 2011 av eXa Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 PLS-teknologien skal gi 100 prosent korrekt fargegjengivelse, noe som betyr at fargene på skjermen alltid skal tilsvare riktig fargeskala ifølge standarden SRGB.SA850 er med andre ord tilpasset brukere som har store krav til bildekvalitet – som for eksempel de som driver med bilderedigering, videoproduksjon eller liknende. SRGB for brukere med store krav til bildekvalitet? Det er lenge siden kameraer opererte med så lite fargerom. sRGB holder for 99% av oss. Forøvrig, vil gjerne se en test av denne ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdfasdf Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 høg pris med tanke på kva nettbrette kostar? Skriv din kommentar.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå