Gå til innhold

Dette lanserer Apple i morgen

Anbefalte innlegg

Det var mye rykter rundt Nuance og Apple her i vår, med påstander om at Apple hadde eller kom til å kjøpe selskapet. Så vidt jeg vet ble det eneste resultat en avtale knytter til leveranse av teknologi til Apple sine desktop/mobile OS. Slik sett tror jeg ikke Siri blir så revolusjonær i forhold til andre løsninger, det er fremdeles en lang vei å gå for å få på plass virkelig gode taleløsninger. Det ligger utrolig mye avansert matematikk og logaritmer under det å både kunne skille tegn og hvordan tegn uttales på ulike språk.

Ja, talegjenkejnning er svært vanskelig, det er vanskelig å skille mellom de forskjellige delen av ordet, samme vokal uttales forskjellig fra person til person, og avhengig av hvor det er i ordet. (en person a i ett ord kan være klin lik en annen persons o i et annet ord), og man har unaturlig pauser, fyllford som ikke er meningsbærende, og gjentakelser. Språkgjenkjenning er kompliserte greier.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har med den verdens desidert beste mobilprodukt. Den er 'State of the Art' og det finnes nok ikke tilgjengelig teknologi til å skape en ny og sterkt forbedret mobil i dag. Selv om jeg er fullstendig klar over at konkurrentene produserer stadig bedre mobiler, er Apple fremdeles totalt overlegne, så jeg tviler derfor på at de føler seg presset til å utgi noe nytt.

Du sier at iPhone 4 er verdens desidert beste mobilprodukt?

LOL dagens latter. Du vet at antall solgte iPhone 4 mobiler sier lite på hvor bra en mobil er i forhold til andre mobiler ute på markedet.

Og nei, iPhone 4 er langt i fra å være noe overlegent over andre mobiler som Galaxy S II f.eks. Når du ser hvor mye kjappere og mye kraftigere og på hvor mye mere en Galaxy S II kan gjøre enn det en iPhone 4 kan gjøre, så er det noe voldsomt galt om du ikke ser at Samsung Galaxy S II er den virkelige 'State of the Art' mobilen i dag.

Samsung Galaxy S II har vanvittig mye bedre hardware specs enn det iPhone 4 har. Og selv finnes det mye bedre hardware til mobiltelefoner som er under utvikling av blant annet Samsung nå. Disse mobilene som har denne nye hardwaren kommer ut i løpet av året.

iPhone 4 er vanvittig mye tregere enn Samsung Galaxy S II, og ingen kan komme å si at hardware ikke har noe å si på en "smartmobil" i dag. For fakta er at en smartmobil som skal være et viktig verktøy i ditt daglige liv skal kunne gjøre alt en smartmobil skal kunne gjøre i år 2011 og 2012. Og skal man kunne gjøre alt dette, så kreves det ganske så bra hardware specs.

Joda, iPhone 4 er en smartmobil som også er et verktøy, men jeg vil heller kalle iPhone 4 for et dårlig verktøy.

Så Apple må jaggu meg komme med noen helt vanvittige overaskelser på den nye iPhonen i morgen om den skal overbevise. For alle ver jo at denne her og denne her er like rundt hjørnet.

Det er de færreste som har bruk for den aller kjappeste telefonen på markedet. Den brøkdelen av en sekund Samsung åpner nettsider og andre apper er totalt uvesentlig for de aller fleste. Det går mer enn fort nok. Det jeg ofte opplever som har begge telefonene er at det ofte er nettet (3G) som er begrensningen og ikke maskinvaren i telefonen. iPhone 4 har mer enn god nok maskinvare for å leve leeeenge ennå for brukere flest. Men for Android brukere som absolutt MÅ ha de beste telefonene med råest maskinvare på papiret så må dere jo bare fortsette å kjøpe disse telefonene.

Og slutt og syt over iPhone. Så lenge dere bruker tid på å lese og kommentere nyheter om iPhone har dere allerede innrømmet et lite snev av "misunnelse" Om ikke.....slutt og bry dere.

Javel, så du mener det at Samsung Galaxy S II klarer å åpne en webside omtrent 2-3 ganger kjappere enn iPhone 4 klarer ikke er så farlig?

Jeg sier dette bare for å demonstrere hvor stor forskjellen er.

Og du mener vel også at det ikke er så farlig at Samsung Galaxy S II er mere smooth i nettleseren selv med 1080p flash filmer gåanes i bakgrunnen enn det iPhone 4 sin nettleser er med null niks av flash innhold?

Selvfølgelig har hastighet og spesifikasjoner mye å si i dag med tanke på hva en smartmobil i 2011 kan gjøre i dag.

Dere sier hele tiden at de færreste ikke har bruk for det ene og det andre, og at de færreste ikke trenger så kjappe telefoner. Kan jeg spørre dere på om dere trenger noe i det hele tatt?

Trenger dere i det hele tatt en iPhone 4 / 5?

Ja du vet veldig godt på hvorfor vi Android brukere vil ha mobiler som er kraftige og kjappe. Det er fordi en Android mobil kan gjøre så mye forskjellig som iPhone 4 bare kan drømme om å gjøre. Selv iPhone 5 vil neppe klare å gjøre det samme som selv Samsung Galaxy S II kan gjøre i dag.

Vi lever som sagt i 2011 og snart i 2012, klart vi vil ha bedre og bedre mobiler som ikke bare er en liten refresh av en tidligere mobil.

Å presse inn en bedre CPU, litt mere RAM og litt større skjerm alene holder ikke i det hele tatt. Her må softwaren kunne så mye mere også.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Javel, så du mener det at Samsung Galaxy S II klarer å åpne en webside omtrent 2-3 ganger kjappere enn iPhone 4 klarer ikke er så farlig?

Vist du har planer om å kverulere så voldsomt i denne tråden, kan du vel godt referer til litt harde fakta?

Som f.eks. denne:

a5bench.png

Jeg er fornøyd med min iPhone 4 så jeg «trenger» ikke en ny modell, nei.

Enig, som jeg har nevnt i denne eller "iphone5-tråden".

Så ønsker jeg meg egentlig ikke så mye mer enn litt større skjerm (uten så veldig mye større fysisk telefon) og en smule bedre kamera.

Hadde det ikke vært for at iphonen ble stjålet i sommer, hadde jeg nok neppe oppgradert.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med min iPhone 4 så jeg «trenger» ikke en ny modell, nei.

Men dere klarer ikke å inrømme det at jo kjappere en smarttelefon er, jo bedre er det?

Om iPhone 5 skulle være dobbel så kjapp som iPhone 4 (tviler sterkt på dette da), og om dere kjøper iPhone 5, så er det ikke noe galt i at den er kjappere.

Poenget som dere skal frem til er at når andre mobiler er mye kjappere, så kommer alltid kommentaren at man ikke trenger en telefon som er kjappere. MEN...... for dem som har kjøpt iPhone 5, da vil dem si at hastigheten på den da er ganske bra og at man ikke trenger noe kjappere igjen.

Du ser hva jeg vil frem til her sant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men dere klarer ikke å inrømme det at jo kjappere en smarttelefon er, jo bedre er det?

Om iPhone 5 skulle være dobbel så kjapp som iPhone 4 (tviler sterkt på dette da), og om dere kjøper iPhone 5, så er det ikke noe galt i at den er kjappere.

Poenget som dere skal frem til er at når andre mobiler er mye kjappere, så kommer alltid kommentaren at man ikke trenger en telefon som er kjappere. MEN...... for dem som har kjøpt iPhone 5, da vil dem si at hastigheten på den da er ganske bra og at man ikke trenger noe kjappere igjen.

Det er noe som heter kjapp nok, vist jeg ikke merker noe delay, hvorfor skulle jeg da oppgradere til et produkt som er bedre på arket?

Lenke til kommentar

Vist du har planer om å kverulere så voldsomt i denne tråden, kan du vel godt referer til litt harde fakta?

Som f.eks. denne:

a5bench.png

Tror du burde lese hva jeg sier. Jeg snakker om å åpne en web side. Jeg snakker ikke om det du viser til.

Bare for å vise til hva jeg snakke om, så se

. Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det gjør ingenting med kjappere smarttelefon. I virkeligheten vil dog høyere ytelse alltid si høyere strømforbruk, og en kraftigere prosessor enn det som trengs vil derfor (om den står og kjører idle cycles) forbruke unødvendig mye strøm. Høyere hastighet har alltid en kostnad.

Dette løses stort sett ved dynamisk nedklokking, men det er faktisk ikke sånn at høyere specs alltid er bedre for hvert enkelt punkt. iPhone 4 har f.eks for lite ram, så en oppgradering vil være en forbedring. Men en oppgradering til noe særlig mer enn 1gb vil neppe gi noen som helst ytelsesøkning, og bare bruke mer strøm.

For mitt bruk er strømforbruk minst like viktig som ytelse, så jeg vil i mange tilfeller foretrekke en underklokket cpu. Heller en telefon som laster nettsider litt senere men virker hele dagen, enn en som tømmes fortere enn nødvendig. Alt er en balansegang.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fakta er at Galaxy SII er kjappere i så godt som alt. Man ser det veldig fort på tester hvor man åpner en nettside på begge telefonene samtidig. Da havner Galaxy SII langt foran iPhone 4. Jeg føler at min Galaxy Spica er kjapp fordi det er den beste telefonen jeg har tatt meg råd til. Det betyr ikke automatisk at ingen andre telefoner kan være kjappere. Om du ser poenget mitt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror du burde lese hva jeg sier. Jeg snakker om å åpne en web side. Jeg snakker ikke om det du viser til.

Jeg vett godt om at du snakket om web side, men du kan vel likevel refere til en lignende tabell som viser at S2 åpner en webside 3 ganger raskere enn iPhone. Blir for min del bare tomme ord.

Den tabellen var bare det jeg hadde for hånd akkurat nå.

Lenke til kommentar

Jeg vett godt om at du snakket om web side, men du kan vel likevel refere til en lignende tabell som viser at S2 åpner en webside 3 ganger raskere enn iPhone. Blir for min del bare tomme ord.

Den tabellen var bare det jeg hadde for hånd akkurat nå.

http://www.youtube.com/watch?v=P_4vijEfQaQ

Kos deg.

Men når det er om iPhone 5, så burde iPhone 5 kunne gjøre ting mye kjappere enn det iPhone 4 kan. iPhone 5 burde hvertfall laste web sider dobbelt så kjapt over iPhone 4.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er noe som heter kjapp nok, vist jeg ikke merker noe delay, hvorfor skulle jeg da oppgradere til et produkt som er bedre på arket?

Selvfølgelig, om man ikke merker noe delay, men man merker jo tydelig delay, om man feks bruker browsing i det hele tatt.

AtW

Det gjør ingenting med kjappere smarttelefon. I virkeligheten vil dog høyere ytelse alltid si høyere strømforbruk, og en kraftigere prosessor enn det som trengs vil derfor (om den står og kjører idle cycles) forbruke unødvendig mye strøm. Høyere hastighet har alltid en kostnad.

Det medfører ikke riktighet, nye CPUer og GPUer feks har mindre idle-forbruk enn før.

AtW

Lenke til kommentar

Da kan vi være enige om en ting: om det aller aller aller viktigste for deg er hvor fort telefonen din laster en webside så er det dumt av deg å kjøpe en iPhone.

Jeg kjøper iPhone allikevel, mest pga. byggekvalitet og overlegen kvalitet på tilgjengelig programvare. Alle toppmodeller er uansett kjappe nok til min bruk.

Det medfører ikke riktighet, nye CPUer og GPUer feks har mindre idle-forbruk enn før.

AtW

Ja, og når man da har en kjappere CPU eller GPU kan man velge mellom å ta ut den økte potensielle ytelsen i strømsparing eller i større prosesseringskraft.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Da kan vi være enige om en ting: om det aller aller aller viktigste for deg er hvor fort telefonen din laster en webside så er det dumt av deg å kjøpe en iPhone.

Jeg kjøper iPhone allikevel, mest pga. byggekvalitet og overlegen kvalitet på tilgjengelig programvare. Alle toppmodeller er uansett kjappe nok til min bruk.

AtW

Ja, og når man da har en kjappere CPU eller GPU kan man velge mellom å ta ut den økte potensielle ytelsen i strømsparing eller i større prosesseringskraft.

Eller man kan ta ut begge deler. Essensen er at bedre teknologi i enhetene er en stor fordel.

AtW

Lenke til kommentar
Essensen er at bedre teknologi i enhetene er en stor fordel.

Det er jeg 100% enig i.

Det jeg er uenig i er når folk sammenlikner enheter ved bare å se på specs. Det er meningsløst å sammenlikne MHz mot MHz om ikke CPUene er 100% identiske, f.eks. For meg er også skjermer over 4" en negativ ting. Mer lagringsplass og RAM er stort sett bare fint så lenge de ikke brenner av mer strøm. Osv osv osv.

Jeg er forøvrig ingen Apple-fanboy. Jeg har hatt plenty med Android-, Symbian-, WinMo- og andre telefoner opp igjennom, og bytter bort fra iPhone den dagen jeg føler at det finnes en telefon som gir meg en bedre totalpakke. Den siste Androidtelefonen jeg kjøpte var en HTC Sensation, men jeg endte opp med å selge den og gå tilbake til iPhone etter noen uker.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Kos deg.

Men når det er om iPhone 5, så burde iPhone 5 kunne gjøre ting mye kjappere enn det iPhone 4 kan. iPhone 5 burde hvertfall laste web sider dobbelt så kjapt over iPhone 4.

Så bare starten: For moro skyld åpnet jeg engadget.com på min egen 3GS samtidig som han åpnet det på de to telefonene på videoen. Den var ferdig før noen av dem. Det kan selvsagt hende at jeg har raskere bredbånd og/eller wireless her, men i så fall er det jo ikke telefonen som bremser.

Høyst uvitenskapelig, siden engadget idag ikke har samme innhold som når filmen ble spilt inn.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er villig til å innrømme at ytelse (merk, ikke ytelse målt i klokkefrekvens) har noe å si så lenge du innrømmer at kun autister har prøvd å overklokke telefonene sine.

Fakta er at Galaxy SII er kjappere i så godt som alt.

Ja jøss, når skjermen er på 2x1 piksler har ikke gpu/cpu stort arbeid å gjøre. De klarer likevel ikke smekke inn et menysystem som ikke lugger.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så bare starten: For moro skyld åpnet jeg engadget.com på min egen 3GS samtidig som han åpnet det på de to telefonene på videoen. Den var ferdig før noen av dem. Det kan selvsagt hende at jeg har raskere bredbånd og/eller wireless her, men i så fall er det jo ikke telefonen som bremser.

Høyst uvitenskapelig, siden engadget idag ikke har samme innhold som når filmen ble spilt inn.

Geir :)

Du må også huske på at Galaxy S II har 21 Mbps HSDPA mens iPhone 4 kun har latterlige lave 7.2 Mbps HSDPA. Slike ting har også mye å si på hvor fort man laster ting som krever internett tilgang.

Men i dette tilfellet på videoen jeg linket til, så var alle telefonene på samme Wi-Fi nettverk, så blir noe annet da.

Men jeg tror iPhone 5 kommer med 14.4 Mbps HSDPA da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Apple har med den verdens desidert beste mobilprodukt. Den er 'State of the Art' og det finnes nok ikke tilgjengelig teknologi til å skape en ny og sterkt forbedret mobil i dag. Selv om jeg er fullstendig klar over at konkurrentene produserer stadig bedre mobiler, er Apple fremdeles totalt overlegne, så jeg tviler derfor på at de føler seg presset til å utgi noe nytt.

Du sier at iPhone 4 er verdens desidert beste mobilprodukt?

LOL dagens latter. Du vet at antall solgte iPhone 4 mobiler sier lite på hvor bra en mobil er i forhold til andre mobiler ute på markedet.

Og nei, iPhone 4 er langt i fra å være noe overlegent over andre mobiler som Galaxy S II f.eks. Når du ser hvor mye kjappere og mye kraftigere og på hvor mye mere en Galaxy S II kan gjøre enn det en iPhone 4 kan gjøre, så er det noe voldsomt galt om du ikke ser at Samsung Galaxy S II er den virkelige 'State of the Art' mobilen i dag.

Samsung Galaxy S II har vanvittig mye bedre hardware specs enn det iPhone 4 har. Og selv finnes det mye bedre hardware til mobiltelefoner som er under utvikling av blant annet Samsung nå. Disse mobilene som har denne nye hardwaren kommer ut i løpet av året.

iPhone 4 er vanvittig mye tregere enn Samsung Galaxy S II, og ingen kan komme å si at hardware ikke har noe å si på en "smartmobil" i dag. For fakta er at en smartmobil som skal være et viktig verktøy i ditt daglige liv skal kunne gjøre alt en smartmobil skal kunne gjøre i år 2011 og 2012. Og skal man kunne gjøre alt dette, så kreves det ganske så bra hardware specs.

Joda, iPhone 4 er en smartmobil som også er et verktøy, men jeg vil heller kalle iPhone 4 for et dårlig verktøy.

Så Apple må jaggu meg komme med noen helt vanvittige overaskelser på den nye iPhonen i morgen om den skal overbevise. For alle ver jo at denne her og denne her er like rundt hjørnet.

Det er de færreste som har bruk for den aller kjappeste telefonen på markedet. Den brøkdelen av en sekund Samsung åpner nettsider og andre apper er totalt uvesentlig for de aller fleste. Det går mer enn fort nok. Det jeg ofte opplever som har begge telefonene er at det ofte er nettet (3G) som er begrensningen og ikke maskinvaren i telefonen. iPhone 4 har mer enn god nok maskinvare for å leve leeeenge ennå for brukere flest. Men for Android brukere som absolutt MÅ ha de beste telefonene med råest maskinvare på papiret så må dere jo bare fortsette å kjøpe disse telefonene.

Og slutt og syt over iPhone. Så lenge dere bruker tid på å lese og kommentere nyheter om iPhone har dere allerede innrømmet et lite snev av "misunnelse" Om ikke.....slutt og bry dere.

Jeg er en androidfanboy, som jeg har sagt her tidligere.

Jeg leser og kommenterer her.

Jeg kommer sannsynligvis aldri til å kjøpe meg iOS.

Det betyr ikke at jeg er misunnelig på noen som helst måte?

Det betyr at jeg faktisk har en viss interesse på hva som faktisk kommer med iPhone 5.

Det går an å lure på hva de faktisk kommer med, hvilke forbedringer som kommer og hva de skal gjøre videre, uten å være misunnelig. Selv om man leser, kommenterer og snakker om Breivik, trenger man ikke akkurat være misunnelig? Det kan være andre ting som spiller inn.

Og nei, jeg sammenligner ikke iPhone med Breivik :-P

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...