Thomas. Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Er det noen som har et design for XOR med 4 inputs? Endret 3. oktober 2011 av Thomas. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Ønsker du å detektere 4 like? Tror det lar seg gjøre med 3 XOR og en 3-input OR. Endret 4. oktober 2011 av Hårek Lenke til kommentar
AVRsia Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 evt bare 3XOR 2 stk til å representere 4 inn, og en som ser på de to førstes ut. hrmf burde vel krotet til en tegning Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Du må definere nærmere hva denne skal gjøre. XOR og XNOR er vel definert kun med to porter. Dvs, hvilke input-kombinasjoner skal føre til aktiv utgang? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Skjønner ikke helt spørsmålet, men hvis du bare skal ha 4stk XOR, så er IC 7486 egnet. Den har 4stykke, men du kan fint bruke bare to av dem, dvs 4 inputs. Hvis du sikter til 4 inputs, MEN bare en utgang, så kan vel det ordnes med å sette to stykk XOR med inngangene inn, og koble to utganger inn i en ny XOR-port. Du trenger fortsatt bare en IC, siden den har 4 stykk. Bare la den siste være ukoblet. Tok meg tid til å lage en tegning! Lenge siden jeg åpnet Logisim sist nå.. =p Slik: Endret 4. oktober 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Skjønner ikke hvorfor posten ble flyttet hit. Jeg postet den egentlig i minecraft-forumet for redstone-hjelp Men blir jo det samme hvor den er. 3 XOR fungerer ikke som jeg vil. Når 3 av inputene er på med 3 XOR vil output være 1. Det skal ikke være sånn. Bruker AND, XOR, XNOR og OR porter for å få til det jeg vil (kun 1 aktiv input = output 1). Finnes flere måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Nei, alle inputene må være enten 0 eller 1 for at det skal være en 0 ut, alt annet vil gi 1 ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå