Gå til innhold

Tips til kredittkort

H?rselsvern

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har sittet å tittet litt på forskjellige kredittkort. Men har gått meg litt vill i jungelen. Har egnetlig ikke bruk for kredittkort, men er kjekt å ha når jeg reiser utenlands og enkelte kort så opparbeider man seg jo forskjellige bonuser. Har sett på Shell Master og Norwegian kortet. Noen som har andre tips på lager?

Noen kriterier:

-Renten spiller ingen rolle, vil aldri utsette betaling uansett.

-Viktig å kunne handle kostnadsfritt.

-Minst mulig mnd avgift/årsavgift

-Bonusordninger er knall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv Banknorwegian sitt kredittkort. Det han ingen mnd/årsavgift. Kan handle kostnadsfritt + fast valutapåslag som alle kredittkort har. Har gebyr for kontantuttak, men hvem bruker kontanter? :p

De fleste kort har disse fordelene som "standard". I tillegg får du 1% av det du bruker omgjort til reisepoeng, noe som jeg synst er fint siden jeg reiser en del.

Det som er mest negativt med banknorwegian er at nettbanken har et håpløst designe..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Har bare erfaring med Diners, og er godt fornøyd med det ...

Forholdsvis ofte har de kampanjer hos f.eks. XXL, Living o.l. hvor man får 20-25% (!) rabatt på alle varer. Reiser man en del er også lounge-adgangen uvurderlig (f.eks. på Kastrup er det kanon. Da har tilgang på et svært område med skikkelige sofaer/lenestoler m. stikkontakter i nærheter. Området er støydempet, så man slipper alt "maset" forbundet med flyplassen ellers, og det er gratis buffè samt øll/vin/sprit. WIN sier nå bare jeg ...)

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar

Takker for tips, da er det bare å sette seg ned å lese litt på de forskjellige.

Men er slik med alle kort, at så lenge man betaler innenfor fristen så påbeløper deg seg ingen rente?

De kredittkortene jeg har koster ingen ting å bruke bortsett fra kontantuttak. Men du må selv passe på å betale ALT det du skylder på forfall før renter påløper, for eventuelle efakturaer og andre påminnelser sier som regel bare hva du minimum må betale. De som bare betaler minimumsbeløpet er de du ser i luksusfellen på TV.

Kredittkort er veldig kjekt for de som ikke bruker det fordi de ikke har penger på konto. Den dagen du bruker kortet for å kjøpe noe du ikke har penger til starter problemene. Du kommer på etterskudd og det baller på seg som vi sier her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...