Gå til innhold

Skjermkort til gjerrigpeis

dkvam

Anbefalte innlegg

Har for tiden et gammelt Abit Siluro T400 i Pc'en.

Er vel et geforce 2 kort med 64MB ram tror jeg. uansett , det suger!

Føler at jeg trenger noe bedre snart da endel spill har tendens til å hakke litt og tror ikke det er resten av systemet som stopper(XP2100+/512MB)

Hvis jeg har en 1000lapp til disposisjon , hvilket kort bør jeg bruke penger på? Syns å velge PC komponenter er lett , men hvis man ikke skal ha det beste synes jeg det er PainIntheAss å kjøpe skjermkort. :evil:

Har bare 1000kr å bruke!

Noen anbefalinger pliz? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var freelancer jeg spilte sist som ga melding om at jeg burde ha nytt skjermkort. Freelancer spiller bra ellers , men det ble en "spacefight" :D , inne i et ismeteorittfelt :roll: , og da begynte ting å hakke rimelig hardt.

Oppsettet er som følger

AMD XP2100+

ASUS A7N8X

DDR DIMM(ukjent produsent) PC2700 2x256MB

Geforce4 Ti er det bra , synes alle anbefaler det når de snakker om forrige generasjon skjemkort...

Lenke til kommentar

Nå er det bare det at det finnes ingen skjermkort som heter "Radeon 9100 Pro" men Radeon 9100. Legg merke til at 64MB versjonen er klokket noe høyere enn 128MB versjonen. Prisforskjellen er på ca 100 kroner. Ta gjerne en titt i prisguiden for å finne de laveste prisene. Men etter min mening synes jeg du skal ta en titt på ett av de nevnte kortene nedenfor, dette er to gode kort i denne prisklassen (1000,-)

Hightech Excalibur Radeon 9600 128MB

eller

Asus V9280 GeForce4 Ti 4200-8X 128 MB

Begge disse kortene vil gi en god del bedre grafikk og ytelse enn ditt nåverende skjermkort

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vis jeg var deg ville jeg ha spyttet i 500 kroner å kjøpt et Radeon 9500.

Var nettopp en tråd på forumet om at 9500np kortene Komplett har inne fortsatt kan moddes til 9700 og så klokkes. (Altså rød pcb og L-formet minne) Hvis du likevel skulle være så uheldig eller ikke vil gjøre dette (er ikke snakk om mer enn å nedlaste Omegacorner sine hackede drivere, eventuelt et bios bytte på kortet for å få det til og klokke bedre) så har du likevel et relativt brukbart kort.

EDIT: Komplett hadde vist gått fri for akkurat den haugen med kort. De får inn/har fått inn nye. Du kan jo sende de en mail å spørre. De bruker som oftest å være hyggelig å hjelpe folk.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
radeonkortene er mye bedre fra 9500 og oppover, husk de har dx9 i hardware og det kommer godt med framover

dx9 i hardware kommer ikke godt med fremover, hvorfor skulle det det? disse kortene vil få sikkert 5 fps i dx9 spillene som kommer..

lixom 5 fps i hl2 .. tviler jeg på... GF2 skal jo klare og kjøre d... (tror jeg..)

Lenke til kommentar
radeonkortene er mye bedre fra 9500 og oppover, husk de har dx9 i hardware og det kommer godt med framover
dx9 i hardware kommer ikke godt med fremover, hvorfor skulle det det? disse kortene vil få sikkert 5 fps i dx9 spillene som kommer..
Du snakker vissvass. Overgangen skjer virkelig ikke så brått. Ta dagens situasjon for eksempel: Geforce 2/4MX kort klarer fortsatt alle nye spill greit. Og "greit" er veldig mye bedre en 5fps. Men selvsagt, at et kort har dx9 støtte betyr ikke automatisk at det er raskt. FX5200 bør man f.eks holde seg unna. Radeon 9600 synes jeg derimot er et flott valg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...