pkg_inc Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Hei, Jeg har et excel-ark der jeg skal lime inn fra et annet dataprogram. Jeg skal telle opp hendelser, men de kommer ut som for eksempel "1+1", og jeg får dem ikke til å regnes om til "2". Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? edit: Cellen de står i har følgende kode: =IF(B89=1;INDEX(List!$C$2:$C$1000;MATCH($A89;List!$B$2:$B$1000;0);1);"") så alle forsøkene mine til nå ender opp med "0" når jeg forsøker å summere. Endret 3. oktober 2011 av pkg_inc Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skrive = først? =*lim inn* Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Får ikke det til å funke, husk at det også står masse i cellen fra før av, så det er nok ikke så enkelt. Selv med å referere til en annen celle kan ikke dette gå så vidt jeg ser. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 "1+1" er i følge excel ren tekst, man må derfor evt. trekke ut tallene. Er det alltid 1+1, evt f.eks 9+3? altså under 10? Det gjør saken ganske grei ihvertfall, bare å bruke =høyre og =venstre for å trekke ut den første og siste "bokstaven" Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er noen svært få tilfeller der det er 1+1+1 og noen svært få tilfeller der 10+ blir brukt. Derfor kan metoden du nevnte (som var lurt tenkt btw!) brukes, og knote litt manuelt, men vet du hvordan man kan automatisere det? Og hvordan burde jeg skille "1" fra "1+1"? Er det noen måte å telle tegn i en celle for eksempel? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hva om du setter "1+2+3" og disse verdiene i kolonne B mens du i kolonne A summerer hver rad. Eksempelvis =SUM(B1:P1) i celle A1. Så kan du bruke vba til å splitte 1+2+3 til 1 i kolonne B, 2 i kolonne C og 3 i kolonne D. Dim sRad sRad = Cells(50000, 2).End(xlUp).Row Range(Cells(1, 2), Cells(sRad, 2)).TextToColumns Destination:=Range("B1"), DataType:=xlDelimited, Other:=True, OtherChar:="+" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå