Gå til innhold

One.com som web hotell ?

Anbefalte innlegg

Vurderer å starte egent domene som jeg kan bruke til e-poster. One.com er billig og virker grei synes jeg. Skal i hovedsak ha som epost server og lagringsplass av viktige filer på nett som jeg lett kan få tilgang til som ingen andre skal kunne få tilgang til. Mulig det også blir hjemme side på det samme webhotellet, men det kommer ikke med en gang.

Noen som har erfaringer med one.com ? Hvordan fungerer e-posten og cloud driven til one.com ? Hvordan er de til å hoste web sider ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er sensitiv informasjon du skal lagre, ville jeg kryptert filene.

One er greit til en enkel webside. men skal du ha noe mer avansert, flere sider, flere databaser osv, er der begrensninger (siden sist jeg var borti de, 2 år siden).

men er vel ikke annet å forvente mtp prisen da.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med one.com, men har selv et webhotell på meebox.net (dansk selskap) og har ikke hatt noen problemer til nå. Omtrent samme pris som one.com, men har 10 GB lagringsplass i stedet for 3 GB.

Endret av olealX
Lenke til kommentar

Vurderer å starte egent domene som jeg kan bruke til e-poster. One.com er billig og virker grei synes jeg. Skal i hovedsak ha som epost server og lagringsplass av viktige filer på nett som jeg lett kan få tilgang til som ingen andre skal kunne få tilgang til. Mulig det også blir hjemme side på det samme webhotellet, men det kommer ikke med en gang.

Noen som har erfaringer med one.com ? Hvordan fungerer e-posten og cloud driven til one.com ? Hvordan er de til å hoste web sider ?

Jeg har domener hos one.com og hovedgrunnen til å la de huse mine domener, er at de er billige. Det er også tjenestene deres. Min erfaring har vært at det går bra så lenge det ikke oppstår problemer, men skjer det først noe uregelmentært, så er det gode muligheter for at du er ute og kjører.

Bl a går det ikke an å ringe dem! Du har kun faks, e-post og chat til å kommunisere med dem.

Jeg kom for to år siden i skade for å betale en faktura to ganger, men fikk jeg beløpet tilbakebetalt? Neida! Heller ikke neste gang årsavgiftene skulle fornyes, da kom det bare ei ny regning som jeg måte betale.

Jeg gjorde samme feilen i sommer, men å få beløpet godskrever eller tilbakebetalt? Det er ikke mulig! De innrømmer at de har fått betaling to ganger, men der stopper det.

Føler vel at eneste muligheten som gjenstår er å poilitianmelde dem for bedrageri, men de som svarer meg på mail nekter plent å oppgi sitt navn, og det er visst ikke mulig å anmelde et firma, for et firma i seg selv kan ikke gjøre noe galt, du må ha et personnavn å sette på anmeldelsen. Det er heller ikke sikkert at norsk/dansk politi hadde brydd seg med det, all den stund beløpet det dreier seg om, er 2 x 335 kr, i den store sammenheng altså mikroskopisk. Det begås mye verre kriminalitet som politiet kapasitetsmessig må la være å bry seg med.

Jeg gjorde forsøk på å la være å betale årsavgiften på et annet domene jeg hadde hos dem med begrunnelse at jeg hadde betalt dobbelt opp for et annet, men dette velger de å overse fullstendig. De har sendt det til inkasso, og det skal bli artig å høre hva forliksrådet har å si om denne måten å drive forretning på. Likevel: One.com er et dansk firma og trenger slett ikke bry seg med om de taper i forliksrådet, er jeg blitt fortalt, en sak i norsk Forliksråd gjelder ikke i Danmark, gjelder altså bare for meg, og ikke for dem.

Når jeg som misfornøyd kunde velger å si opp husing av domener hos One.com, og gir dem beskjed om det, så får du en lenke til en tjeneste der jeg som kunde kan gå inn og si opp. Og det er for så vidt greit nok, det er ingen vanskelig sak å gjøre det der, men gjør du det ikke, så godtar de ikke min oppsigelse sjøl om den er satt fram i en mail, du MÅ gjøre det på DERES måte, ellers godtar de den ikke. Her kan vi igjen se hvor billige tjenester/løsninger de har, når de på kverulantisk vis henviser til lenken der du må si opp forholdet.

Men, som sagt: Kr 335 for et års domeneavgift og webhotell tilsammmen er billig, og aksepterer du deres billige løsninger og avfinner deg med det, så er One.com en ok leverandør.

Jeg synes derimot at det må gå an å snakke med en levertandør, og at denne ikke bare stivbeint står på sitt og gjentar deres argumenter til det kjedsommelige, uten å foreslå en løsning på probemet.

Det er min oppfatning at deres kundebehandlere verken har utdannelse eller erfaring som gjør dem kompetente til jobben. Teknisk ekspertise å snakke med har de ikke. Deres kundebehandlere leser kun fra manualen, og står det ikke i manualen, så kan de ike hjelpe deg. Da føles det som om de svarene de gir er noe helt annet enn det du spurte om, så lite vilig er de til å høre på deg.

Konklusjonen er at One.com er ok for amatører, men en dårlig samarbeidspartner om du har et firma som krever noe av dine leverandører, det kan ikke One.com matche og der gir jeg One.com strykkarakter.

I praksis vil det si at som kunde hos One.com må regne med å gjøre alt sjøl om det skjer noe uregelmessig. De leverer deg produktet, men du må sjøl gjøre jobben. Men for 335 kr pr år, er du kanskje villig til det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Støtter meg til Anskar sin vurdering, til seriøs bruk er one.com altfor uprofesjonelle og useriøse. Klart, har du en superenkel webside med se-paa-katten-min.com, duger det greit nok. Men til noe mere, er de rett og slett altfor useriøse.

Problemene oppstår den dagen du enten vil si opp eller flytte webhotellet fra one.com, de forlanger 1 års betaling uansett og de er treige med å oppgi EPP koden som du trenger for å flytte webhotellet fra de til en annen leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...