halohalo Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ønsker en liste over ting dere mener man kan fikse på bilen selv. Det man kan fikse selv, vanskelighetsgrad etc. Da tar jeg som en selvfølge oljeskift, skifte dekk, fylle spyleveske, oljefilter, luftfilter. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Drivstoffpåfylling. Bytte av vindushviskere. Bytte av pærer. Innvendig vask. Utvendig vask. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kommer helt an på bilen. På nyere biler er det ofte veldig mye dårligere plass å skru på, derfor kan det bli litt vanskelig å nå den komponenten man vil reparere/bytte. Bremseklosser og skiver Tennplugger Bytte kjølevæske Bytte bensinpumpe Diverse reimer f.eks. dynamo, servopumpe osv. Bytte høyttalere og hovedenehet Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Drivstoffpåfylling. Bytte av vindushviskere. Bytte av pærer. Innvendig vask. Utvendig vask. Dette. I tillegg bytter jeg dekk og fyller spylerveske. Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Hva med reg-reim? Har hørt dette er noe en mekaniker burde gjøre? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Hva med reg-reim? Har hørt dette er noe en mekaniker burde gjøre? Om du setter på den feil trolig motoren ryke, så dette bør en mekaniker gjøre ja... Hva man kan fikse selv er forresten veldig individuellt, jeg fikser det meste selv, siste "store" jobben jeg gjorde var å bytte bunnpanne. Jeg har også vært med på å bytte en motor. Så, utenom standard vedlikehold er det strengt tatt valgfritt hva man vil gjøre. Endret 3. oktober 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Om du setter på den feil trolig motoren ryke, så dette bør en mekaniker gjøre ja... Kommer an på motorstørrelse - gjorde iallefall det før i tiden. (ventil-klaring) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Om du setter på den feil trolig motoren ryke, så dette bør en mekaniker gjøre ja... Kommer an på motorstørrelse - gjorde iallefall det før i tiden. (ventil-klaring) Uten at jeg har erfart det selv, så har jeg hørt at litt eldre biler kan tåle at den ikke blir riktig, men at nyere biler ikke takler det. Vistnok tålte gamle Volvo-motorer at register-reima røyk også, det tror jeg du kan glemme i disse dager... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Fortsatt en del biler som har non-interferece-motorer. MX-5-en min er blant de. Der er det ikke annet enn ubeleilig hvis reima ryker. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 jeg er absolutt ingen mekaniker, her kommer ting jeg har fiksa selv: foringer, bærebru, støtdempere, fjører, bremseskive, bremseklosser, hjulbolter som sitter fastmontert i skiva, rust (slipt,pussa, sparklet, lakert), bytta diverse lykteglass, eksosanlegg, bytta bensintank, og sikkert en del annet. jeg har gjort jobben selv, men har hatt litt veiledning på en del av det jeg har gjort. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 kan gjøre alt selv hviss man kan det. ingenting er umulig. det umulige tar bare litt lengre tid. men med en haynes bok kan man komme langt Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) ALT! Det er ingen som er født mekaniker! jeg har selv plukket ut, overhalt, og byttet motor i min 626. Da snakekr vi ut med 1.8l og inn med2,5l V6. Måtte bytte ledningsnett og mye greier i hele bilen for å få ting på stell. Men gikk tilslutt. Har ingen erfaring som mekaniker før jeg startet med prosjektet. Det jeg hadde gjort før var å bytte olje Men biler er som LEGO, bare større og flere biter. Endret 7. oktober 2011 av Zepticon Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Kjøp deg en Haynes bok til bilen din! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå