Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kan man fikse selv?

halohalo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Kommer helt an på bilen. På nyere biler er det ofte veldig mye dårligere plass å skru på, derfor kan det bli litt vanskelig å nå den komponenten man vil reparere/bytte.

Bremseklosser og skiver

Tennplugger

Bytte kjølevæske

Bytte bensinpumpe

Diverse reimer f.eks. dynamo, servopumpe osv.

Bytte høyttalere og hovedenehet

Lenke til kommentar

Hva med reg-reim?

Har hørt dette er noe en mekaniker burde gjøre?

Om du setter på den feil trolig motoren ryke, så dette bør en mekaniker gjøre ja...

Hva man kan fikse selv er forresten veldig individuellt, jeg fikser det meste selv, siste "store" jobben jeg gjorde var å bytte bunnpanne.

Jeg har også vært med på å bytte en motor. Så, utenom standard vedlikehold er det strengt tatt valgfritt hva man vil gjøre.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Om du setter på den feil trolig motoren ryke, så dette bør en mekaniker gjøre ja...

Kommer an på motorstørrelse - gjorde iallefall det før i tiden. (ventil-klaring)

Uten at jeg har erfart det selv, så har jeg hørt at litt eldre biler kan tåle at den ikke blir riktig, men at nyere biler ikke takler det.

Vistnok tålte gamle Volvo-motorer at register-reima røyk også, det tror jeg du kan glemme i disse dager...

Lenke til kommentar

jeg er absolutt ingen mekaniker, her kommer ting jeg har fiksa selv:

foringer, bærebru, støtdempere, fjører, bremseskive, bremseklosser, hjulbolter som sitter fastmontert i skiva, rust (slipt,pussa, sparklet, lakert), bytta diverse lykteglass, eksosanlegg, bytta bensintank, og sikkert en del annet. jeg har gjort jobben selv, men har hatt litt veiledning på en del av det jeg har gjort.

Lenke til kommentar

ALT!

Det er ingen som er født mekaniker! :thumbup:

jeg har selv plukket ut, overhalt, og byttet motor i min 626. Da snakekr vi ut med 1.8l og inn med2,5l V6. Måtte bytte ledningsnett og mye greier i hele bilen for å få ting på stell. Men gikk tilslutt.

Har ingen erfaring som mekaniker før jeg startet med prosjektet. Det jeg hadde gjort før var å bytte olje :D Men biler er som LEGO, bare større og flere biter.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...