wasco Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Høst i parken Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Øystein Brembo Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Lys og skygge i skjønn forening med en daglidags historie. Liker slike bilder Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Synes bilde ble bedre i s/h versjon, ellers enig med Øysteins betraktninger. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Lys og skygge i skjønn forening med en daglidags historie. Liker slike bilder Takk for hyggelig kommentar Synes bilde ble bedre i s/h versjon, ellers enig med Øysteins betraktninger. Takk for kommentaren Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg pleier å like farger, men dette bilde i s/h ble mye bedre uten - men det er min vurdering, likte det godt. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Flot og stemningsfullt miljøbilde fra høsten - god håndtering av lyset! Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Har jo allerede sagt at jeg likte monoutgaven bedre, men kan jo si det en gang til - mindre kontraster i denne? Tror fremdeles det er objektivet ditt, det at du ikke ser det på RAW fila kan skyldes at den er flat og at fargebrytningen først blir synlig ved tilføring av f. eks. kontrast og farge. Så veldig inne i den problematikken er jeg ikke, men for å sjekke det helt ut går det an å prøve å provosere det fram når du skyter i jpg (som har preinnstilliger av kontrast og farge). Prøv i så fall med forskjellige blenderverdier. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg pleier å like farger, men dette bilde i s/h ble mye bedre uten - men det er min vurdering, likte det godt. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Flot og stemningsfullt miljøbilde fra høsten - god håndtering av lyset! Takk for tilbakemeldingen Har jo allerede sagt at jeg likte monoutgaven bedre, men kan jo si det en gang til - mindre kontraster i denne? Tror fremdeles det er objektivet ditt, det at du ikke ser det på RAW fila kan skyldes at den er flat og at fargebrytningen først blir synlig ved tilføring av f. eks. kontrast og farge. Så veldig inne i den problematikken er jeg ikke, men for å sjekke det helt ut går det an å prøve å provosere det fram når du skyter i jpg (som har preinnstilliger av kontrast og farge). Prøv i så fall med forskjellige blenderverdier. Ja, så fikk du rett da. Mulig det ble mindre kontrast i denne utgaven. Skal prøve ut det du nevner, så får vi se - selv om jeg ikke liker å ta JPG bilder Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Regnet med det var etterbehandlingen ja,og gjorde seg dette i b/w;) Lenke til kommentar
Lars Mathisen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Flott i sorthvitt! Synes slike motiver med såpass hardt lys egner seg veldig godt uten farger. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Regnet med det var etterbehandlingen ja,og gjorde seg dette i b/w;) Takk for hyggelig kommentar Flott i sorthvitt! Synes slike motiver med såpass hardt lys egner seg veldig godt uten farger. Tusen takk Fin stemning i bilde Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg