Gå til innhold

"Action/rolle/hakke i hjel" spill til PS3

Mulfer

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har nettopp bestilt ps3 etter mange mangre år uten konsoll... trenger i den forbindelsen hjelp med å finne spill jeg liker. Husker jeg elsker Baldurs gate serien og Dark alliance til ps2, kjempemorsomt med coop og en storyline som er ganske linjær, altså at jeg slipper og tenke så altfor mye og ta altfor mange valg selv;) hvis dere skjønner hva jeg mener...

tips?

tenkte i utgangspunktet at dungeon siege måtte være midt i blinken, men dette har vel ikke fått de beste kritikkene?

Har trua på Dark Souls men her kan jeg etter hva jeg har lest ikke spille med kamerater i stua?

beklager rotete innlegg, håper jeg gjorde meg forstått;)

mvh PionocK ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tregt svar fra meg, men pytt pytt :

Det finnes ikke så mange gode hack n slash spill der man kombinerer rpg og 2 spillere , du har heldigvis et par alternativer :

Demon's souls : Vanskelig men gud hvor gøy det er å ta knekken på demonene etter hvert. 2 eller flere spillere via nett.

Dungeon Siege III : Ikke helt på topp kvalitetsmessig (ca 70 metacritics) men grei 2 spiller via nett.

Dynasty Warriors : Hack n slash hvor du virkelig meier ned enorme mengder med fiender, finnes flere av dette spillet så ta en titt på dem før du velger ett.

Way of the Samurai 3 : Har ikke fått testet dette selv men har fått gode tips fra en kompis at dette er gode greier.

Lenke til kommentar

De beste hack'n slash spillet jeg har til ps3 er sengoku basara samurai heroes og Trinity: Souls of Zill O'll. De to er ganske ulike. Det første er capcom som prøver seg på et dynasty warriors type spill, men jeg føler de klarer det bedre pga et utrolig artig kampsystem med "riktig" fysikk.

Trinity er mer et action rpg. Det er veldig langt, med en ok historie. Noe av det artigste er å switche fort imellom flere eprsoner og denge løs på svære bosser :)

Lenke til kommentar

Har ikke spillt Dark Alliance-spillene, så kan ikke gjøre noen sammenligning med dem, men kan glatt anbefale både Demon's Souls og "oppfølgeren" Dark Souls.

Demon's Soul blir ofte rost (og av noen kritisert) for å være veldig vanskelig, og sammenlignet med dagens gjennomsnittsspill kan man nok si det, men så veldig vanskelig er det egentlig ikke. Det har bare litt bratt lærekurve, og krever at man faktisk må tenke litt og observere fiendenes angrepsmønster, fremfor å bare trykke villt på angrepsknappen slik man ofte kan i spill nå til dags.

Dark Souls kom jo som kjent ut på fredag, så har ikke kommet meg helt gjennom det enda, men kan si at de løy ikke når de sa at det er MYE vanskeligere enn Demon's Souls, og i tillegg er det én sammenhengende verden, så man får litt mer Metroid/Castlevania:SOTN feel i det - kort sagt, man får lite konkret informasjon om hva man skal gjøre eller hvor man skal gå, men får i stedet lov til å utforske verden som man vil, og finne bosser å bekjempe, osv.

Rent mekanikk- og kontrollmessig er det så og si identisk med Demon's Souls, så om man har spilt Demon's Souls kjenner man seg med en gang igjen.

Om det er bedre enn Demon's Souls venter jeg med å konkludere til jeg har spilt helt gjennom.

Tror ikke noen av de to har noen form for hotseat-coop, men hvis dere har 2 PS3'er kan dere nok summone hverandre til coop.

Før jeg spillte Demon's Souls hadde jeg aldri trodd jeg skulle si noe sånt om et såpass nytt spill, men det er nok det beste jeg har spillt av spill som har kommet ut det siste tiåret. (med Dark Souls som potensiell ny tronarving)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...