Gå til innhold

Skjermkort, HDMI, SHMDI matrix switch med flere outputs

Anbefalte innlegg

Har tidligere erfart at HDMI utgangen på skjermkortet har en lei tendens til å deaktiveres hvis forsterker/prosjektor som er tilkoblet blir skrudd av. Har nå koblet til en HDMI matrix switcher mellom PC og forsterker og får ikkeno bilde i det hele tatt.

Maskina er gammel og klar for skraphaugen (har et Radeon x 1250 kort), og i fb med bygging av ny maskin lurte jeg på om det var enkelte skjermkort som var bedre (eller verre) enn andre når det kommer til .... kreative oppsett med masse komponenter.

Noen som lar meg "låse" output til å ikke auto-detecte skjerm, men alltid sende et signal på et bestemt format?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere erfart at HDMI utgangen på skjermkortet har en lei tendens til å deaktiveres hvis forsterker/prosjektor som er tilkoblet blir skrudd av. Har nå koblet til en HDMI matrix switcher mellom PC og forsterker og får ikkeno bilde i det hele tatt.

Maskina er gammel og klar for skraphaugen (har et Radeon x 1250 kort), og i fb med bygging av ny maskin lurte jeg på om det var enkelte skjermkort som var bedre (eller verre) enn andre når det kommer til .... kreative oppsett med masse komponenter.

Noen som lar meg "låse" output til å ikke auto-detecte skjerm, men alltid sende et signal på et bestemt format?

Ja, en HDMI matrise med EDID dipswitcher eller intelligent lagring av EDID burde gjøre susen. Www.eheitmann.no har slike matriser. Ellers så kan man jo handle såkalte "EDID Minder" bokser på ebay. Gefen har blant annet.

DrE

Lenke til kommentar

Men nå har jeg altså kjøpt meg en sånn matrix switch, da.

En slik en: DreamScreen Ultramatrix

Og jeg vil helst ikke bytte den ut.

PCen derimot, er snart moden for utskifting. Jeg har nå kastet bort masse timer på å nerde med EDIDer, og har ikke kommet så langt.

Det snåle er at via moninfo kan jeg lese real-time EDID, og det ser ut som prosjektoren min sier "hei" til skjermkortet. Det fungerer uten switchen (også via forsterker), men ikke via switchen.

Blir så gærn i hue av dette. Det funker jo utmerket med xboxen, WDTVen, TVboxen, DVDspillern.... men ikke PCen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...