.Andre Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg sliter med at cpuen min kjører på 90-98 grader når jeg spiller battlefield 3 beta, skjermkortet ligger på 50-70 grader. Idle temperaturen på cpuen er rundt 40 grader. Jeg har en i5 2500k med stock kjøler og Fractal Design r3 kabinett. Det er nå to vifter i front som blåser inn og en som suger ut bak. Hva kan jeg gjøre for å få ned temperaturen på cpu og gpu? Lurer på om jeg skal kjøpe et par ekstra vifter, en som blåser inn i bunn og eventuellt en til som trekker ut varm luft over cpu. Høres dette ut som en god plan? Eller er det bedre å ha en som trekker inn luft i toppen? Har lyst til å prøve dette før jeg kjøper cpu kjøler. (går litt på økonomi) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Tviler på at flere kabinettvifter vil bidra så alt for mye, men en i sidedøra og en i topp vil kanskje hjelpe med noen grader. Tror heller dette skyldes at kjøleren ikke sitter som den skal. Stockkjølerne er riktig nok dårlige, men de skal takle normalt bruk, og 90-98C er alt for varmt. Se etter om kjøleren sitter som den skal og prøv evt. en remontering med ny pasta. Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Takker for svar, tror jeg går til innkjøp av en ny cpu-kjøler, tror jeg går for en slik: http://www.dustinhome.no/noctua-nh-u12p-se2-s-1155-1156-1366-am3/product/5010332532 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Den er glimrende. Hvilke RAM-brikker har du? Corsair Dominator og Vengeance med flere har f.eks digre kjøleribber som kan kollidere med en kjøler av slike dimensjoner. Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Har denne typen ram http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc10666-1333mhz-(4x2gb)/product/5010333375 så regner med at det skal gå bra Endret 3. oktober 2011 av .Andre Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jupp, det vil det gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå