QuickBanana Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hallo, jeg har tenkt til å kjøpe en stasjonær gaming pc som kan kjøre BF3, MW2/3 osv. Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Er det noe mulighet som dere ser til å få denne billigere uten at det har for mye å si i forhold til om det kjører forskjellige spill? Har tatt vekk mus/tastatur/høytalere, men har lyst til å få den enda billigere. I tillegg, tror dere at dette er en pc som vil vare noen år fremover og kjøre dagens spill med ingen problem? Takk for svar !! Lenke til kommentar
QuickBanana Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 BUMP! no1? Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ett enkelt eksemplar av skjermkortet der evner ikke å kjøre BF3 på noe som kan ligne på maxed settings med "full HD"-oppløsning. Hvis du kan leve med reduserte grafiske detaljer, så er oppsettet i seg selv greit nok, men det er absolutt ikke noe som holder i mange år fremover. Du kan få et vesentlig bedre oppsett ved å bygge selv, evt. skreddersy komponentene og la nettbutikk x bygge den for deg - koster noen hundrelapper ekstra. Det ligger allerede en drøss med lignende tråder ute i denne forumseksjonen for den letevillige. Ellers kan du komme med et absolutt pristak, så skal jeg (evt. noen andre, mer kyndige/oppdaterte) komme med passende oppsett som står i stil til bruksområdene dine. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Hei. Det er Intel som gjelder for gaming, per dags dato. Se etter en maskin som er basert på socket 1155. Som nevnt, gi gjerne et pristak så kan man komme med konkrete forslag. Endret 4. oktober 2011 av fflex Lenke til kommentar
QuickBanana Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Beklager! Pristak 8-9 tusen kr. Dette er det jeg har tenkt til å bruke, mener da også skjerm inkludert i denne prisen. Bruksområdene mine: Gaming: World of Warcraft, Battlefield 3, Modern Warfare 2 og 3 Musikk: Laste ned/lagre å høre på musikk Filmer: Laste ned/lagre å se på filmer Annet: Surfe på nettet, spotify, msn, word, skype.. med andre ord helt vanlige ting, er bare det at jeg vil ha en gaming pc som kjører disse spillene og holder seg brukbar med tanke på spill i framtia.. Er ikke sinnsykt viktig med BF3/MW3, det kommer uansett til å bli kjøpt til PS3 først, så får jeg se om jeg skal ha det til pc.. takk for svar. jeg synes denne virka som et rimelig tilbud som jeg trodde kunne kjøre kommende spill i en stund framover! noen anbefalinger til hva jeg kan bytte ut da? snakker fortsatt om denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Endret 4. oktober 2011 av QuickBanana Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Fra dustin.no: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 - 399,- CORSAIR TX 650W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU - 699,- FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK - 672,- GIGABYTE GA-P67A-D3-B3 P67 S-1155 ATX - 699,- SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM - 449,- INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 - 1599,- MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM NOR DVD - 1379,- Sum hittil: 5896,- Dette er kun et forslag til komponenter, er sikkert noen som har mer peil/er mer oppdaterte enn det jeg er, og kan snevre det inn enda mer (f.eks. strømforsyning, der jeg har valgt noe jeg VET leverer, men som absolutt ikke er det rimeligste alternativet). Du ender iallfall opp med over 3000 til skjermkort/skjerm, og fortsatt innen budsjett. Da kan du se an skjermkort som f.eks. AMDs 6950, som er vesentlig kraftigere enn 6870 - spesielt hvis det er mulig å "unlocke" det (eller hva f de kaller det). Når det kommer til skjermer i den prisklassen er jeg dog helt ubrukelig, så der må du nesten leite etter hva andre folk anbefaler. Lenke til kommentar
QuickBanana Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 takk for svar gaasart! over 3000 til skjermkort/skjerm har jeg regna med og det oppsettet du kommer med så rimelig og bra ut til mitt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå