trespiser Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Gløgg må være det væste som finnes. NEI... da er det noe galt med smaken din i så fall. Men siden det er så nærme jul nå så skal jeg være litt mer optimist og se det positive og det er at siden du ikke drikker gløgg så blir det mer til meg. Takk! Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Sikket mye galt med smaken min. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Sikket mye galt med smaken min. huff, håper ikke du tok det alvorlig og kom i å dårlig humør? du er bare trøtt og sliten håper jeg? Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg er emo, og du har ødelagt julen min. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg er emo, og du har ødelagt julen min. Ikke noe galt i å være emo men det kunne ikke jeg vite.. men jeg skjønte at du var jente så da trudde jeg at det bare var litt dårlig humør som var årsaken. Du må prøve å akseptere deg selv så får du det garantert bedre. Det kan jeg forsikre deg om. God jul! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg er emo, og du har ødelagt julen min. lol 2 Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 10 dager igjen:O Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 nei... det er fortsatt 11 dager igjen siden dagen i dag ikke er ferdig enda. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Gløgg må være det væste som finnes. Yes, enda en ting du har fullstendig rett i! 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg er emo, og du har ødelagt julen min. Ikke noe galt i å være emo men det kunne ikke jeg vite.. men jeg skjønte at du var jente så da trudde jeg at det bare var litt dårlig humør som var årsaken. Du må prøve å akseptere deg selv så får du det garantert bedre. Det kan jeg forsikre deg om. God jul! Knis. Når pynter dere til jul? tror jeg skal pynte på fredagen. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Pynta til jul 1. desember jeg. Men så var det ikke så mye pynt det var snakk om på lille hybeln min da. Juletreet pyntes lille julaften. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 nå er det ca 30-40 cm med snø hos meg og det skal snø helt til søndag i følge værmeldinga og sist uke så var det fortsatt "høst" Bare snøen holder seg på trærne til juleaften så blir det fineste julesnøstemninga på mange år også kan den smelte rett etter romjula. har så klart mista litt av den generelle julestemninga da jeg har hatt nisselua framme og sett den hver dag i noen år og da har jeg selvfølgelig blitt vant til å se den så det er ikke så veldig spesielt for meg. Kanskje en blå nisselue kunne vært noe for meg da? For det finnes vel blåe nisser også og ikke bare røde. Tror det finnes grønne nisser også men de er amerikanske i så fall. Det som er nytt i år er at jeg vil lage et pepperkakehus med non-stopp til pynt og bruke melis som lim. Det er noe jeg aldri har gjort før og jeg synes det er flott at vi har et forum med juletråd.. Eller forum i det hele tatt hvor jeg kan være 100% meg selv uten konsekvenser. Det var jo ikke mulig å få gjort det før den tida vi fikk internett men nå kan jeg som sagt være meg selv og det er godt å si akkurat det man har lyst til å finne på uten at noen ler negativt og kommer med destruktive kommentarer som kan ødelegge mye av den gode stemningen som alle mennesker uansett livssituasjon bør få lov til å nyte før julen og romjulen. Internett gjør det mulig å forsterke julestemningen for de som ikke har mulighet til å oppsøke offentlige rom så veldig ofte. Samme med tv og det er veldig positivt for de få mennesker som fortsatt ikke har data med internett. Det som er litt dumt med tven er at den styrer deg men det som er bra er at det er selve individene som styrer datan. Derfor er jeg 100% foran datan og 0% foran tvn. Jeg er bare foran tvn når jeg må det. Noe annet som frister meg for å få maksimal julestemning er å gå ut i skogen å ta den minste grana jeg finner eller en fin grein fra en stor gran og ta den med inn på min hybel og pynte den med noe som jeg har laga med mine egne hender. Lukta fra gran inne er noe av det beste jeg veit og siden jeg av underbevisste årsaker har valgt å kalle meg for "trespiser" på disken så betyr ikke det at jeg har noen relasjoner til trær men trær gjør faktisk mye av julestemninga. Folk har juletre i stuen eller så håper jeg at det er fler som vil ta inn juletre på hybelen sin sånn som jeg vil. Jeg digger lukta fra gran inne i huset og det blir aldri jul uten det. Eller så digger jeg lukta fra furu. Det blir absolutt ingen jul uten gran->juletre->god lukt->julestemning. Og ikke bare det men for oss som liker å ha kanel på grøten så kan jeg opplyse om at det er barken fra et tre som vokser i Afrika samtidig som det er blodfortynnende så det er kanskje bra at man spiser en del kanel i julen etter å ha proppa seg full med mye feit god julemat. Et annet viktig element i juletidene er gløgg. Og lukta fra gløgg blanda med juletrelukt og pepperkakelukt er toppen av krona på julekaka for at det skal bli en skikkelig godjul. nisse hilsen fra juletrespisern GOD JUL! Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Yes, enda en ting du har fullstendig rett i! Selvfølgelig. Har til gode å ta feil. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nå har jeg tatt ferie Er kornbonde så jeg kan helt fint ta meg en god ferie nå Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nå har jeg tatt ferie Er kornbonde så jeg kan helt fint ta meg en god ferie nå Hatt ferie i 3-ish måneder du da? ^^ Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10040887 Min datter og flere andre barn valgte å ikke på høre på det, og kom med nisselue. Hun fikk da beskjed om å ta av seg nisseluen fordi hun måtte ta hensyn til alle med en annen kultur og tro, sier Vibeke Alm Thoen til VG Nett. Vintermarkering Da alle var på plass og lærerne ønsket velkommen, ble det klart sagt fra at det fra nå av ikke lenger kunne kalles en juleavslutning, fra nå av skulle det hete vintermarkering. Vintermarkering? Sorgsamt. Välkommen till det mångkulturella samfundet där "nisseluor" är förbjudna. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Nå har jeg tatt ferie Er kornbonde så jeg kan helt fint ta meg en god ferie nå Hatt ferie i 3-ish måneder du da? ^^ Jeg har hatt ferie fra i går og jeg regner med å ha ferie til den 15 februar 2012. etter ferien så må jeg i gang med å jobbe med å planlegge vekstsesongen for 2012. Det er herlig med ferie nå i disse juletider da Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Det er helt fantastisk nede i Trondheim sentrum nå, skikkelig julestemning Mange boder rundt omkring, og fikk gratis pepperkaker og kakao av en kjekk nissemann. Fikk sannelig unnagjort noen julegaver og. Og adventsgave til meg selv. Det er også viktig. 1 Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ferien starter i dag, gløgg er bare best. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg kjøpte meg faktisk en flaske gløgg, har aldri laget det selv før, og det er år og dagen siden jeg drakk sist. Men mener og husket at det er ganske godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå