Gå til innhold

5k oppgradering gaming


Anbefalte innlegg

Skal ha en liten oppgradering av min pc, trenger noen forslag. Maks 5 k

 

Må forberede meg til BF3 og Nye Elder Scrolls spillet.

 

Har følgende utstyr idag.

 

Prosessor: AMD X4 PII 965 BE

Skjermkort: Msi GTX 560 TI Twin Frozr

Minne: 8GB Corsair DDR3 1600 RAM

Hovedkort: ASUS M4A79T Deluxe

Hardisk 1: WD 350GB Velociraptior

Hardisk 2: Corsair F120 SSD 120 GB

Hardisk 3: WD F1 1000GB

Case: Fractal Design F3

 

Hva bør jeg oppgradere for 5k - er de nye prosessorene til AMD "BULLDOZER" kommt.?

 

Forslag til oppsett mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Bulldozer er ikke kommet ennå.

Vist jeg skal anbefale en oppgradering basert på dagens marked.

 

Ville det vært:

Intel i5 2500k - 1600,-

P67 eller Z68 hovedkort med støtte for SLi - 1200,-

GTX 560 TI for SLi - 15-1700,-

 

Ca. 4300,-

Ser ikke hvordan du kan få en bedre oppgradering for samme mengde penger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett veldig hardt etter, men såvidt jeg vet har det ikke kommet noen fast dato på når bulldozer kommer, så jeg kommer rett og slett til å annbefale deg å drite langt i den. Sandy Bridge yter såpass bra uansett, at jeg tviler på at du kommer til å føle deg lurt selv om Bulldozer kommer i nær fremtid.

 

Dersom du skal oppgradere i dag er første steg HK og CPU.

 

i5 2500K og et P67 eller Z68 basert HK.

Personlig har jeg alltid hatt gode erfaringer med ASUS, og annbefaler fortrinsvis dette selv om MSI, GigaByte osv også har gode modeller på markedet.

 

CPU: https://prisguiden.no/produkt/intel-core-i5-2500k-143392

HK: https://prisguiden.no/produkt/asus-p8z68-v-pro-148053

Alternativt HK: https://prisguiden.no/produkt/asus-sabertooth-p67-143402

Enda ett alternativ: https://prisguiden.no/produkt/asus-p8p67-pro-143408

 

Du trenger ikke PRO variantene, men jeg foretrekker å legge 2-300 kr ekstra i HK for de ekstra funksjonene du får med PRO/Deluxe modellene, selv om det er opp til deg å finne ut av om du egentlig trenger det.

Personlig hadde jeg valgt første alternativ.

 

Anntar minnet du har er 1.65v? Sandy Bridge annbefales 1.5v minne, men 1.65v minne fungerer også fint, så jeg ser ingen grunn til å bytte dette, med mindre du absolutt vil. Det koster jo bare ~400kr å kjøpe nytt, men jeg hadde ikke tatt meg bryet.

 

Videre er vel eneste oppgraderingen som er logisk mtp skjermkort det å oppgradere til SLI.

Dersom du skal kjøpe et nytt enkeltkort så blir det eneste som faller innenfor budsjettet ditt GTX 570 eller HD 6970. Disse yter ca 20% bedre enn GTX 560 Ti, men koster ca ~2500kr avhengie av modell, tilbud osv.

 

Personlig hadde jeg gått for et ekstra GTX 560 Ti i SLI dersom du vil ha et ekstra skjermkort "NÅ". Dette koster mindre enn et nytt 570/6970, og kommer vil gi en markant forbedring i spill der det skalerer bra.

Verdt å merke seg er at alle CF/SLI oppsett kommer med en del problemer, bl.a manglende driverstøtte i nye titler, og microstutter som krever at du kjører VSync for å få has på det, noe som for mange er uakseptabelt i FPS o.l. da det fører til at spillet henger merkbart etter bevegelsene du gjør på musa osv.

 

Dersom det hadde vært mine penger, hadde jeg beholdt det ene 560 Ti du allerede har, spart opp til lanseringen av AMDs HD 7xxx serie og tatt en titt på de.

Det er ikke kommet noen benchmarks av disse enda, men de fleste av oss forventer ett kraftig ytelseshopp fra dagens generasjoner.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg vil vurdere.

 

Asus Sabertooth

Intel i7-2600k - i5 2500k

 

Vil jeg få en merkbar ytelse her? i5 eller i7 ?

 

Kan nok være ening med skjermkort og heller vente på neste generasjon, har hatt crossfire før og slet mye med problemer der, så ønsker ikke dette igjen, og bruker Kr 2500 for å får 20% mer ytelse 560 kontra 570 føler jeg blir litt mye.

Lenke til kommentar

Valgets kval .

 

Har kommet frem til at jeg velger I5 2500K, beholder nåværende skjermkort.

 

Hovedkort - Hvilke ? Er Asrock bra ? kontra Asus

 

ASUS P67 SABERTOOTH 1155 -

 

ASRock Z68 EXTREME7 GEN3 1155 Finnes hos Multicom

 

ASRock Z68 Extreme4 GEN3 1155 Finnes hos Multicom

 

 

Så vil jeg bytte ut Fractad R3 case mitt med noe annet.

 

Må ha Extrem god cable managment - stille - og glass på siden - Pris maks 1500 - og midi tower.

Noen anbefalinger - har sett på corsair sine 600 t og 650 - er disse bra - noen med erfaring.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...