Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydutgang bytter ifra høytalere til digital output av seg selv


Anbefalte innlegg

Skjer innimellom (ca 1-2 ganger om dagen) at når jeg skal se en youtube video eller spille av en videoe på nettside så har datamaskinen (Asus N55S) en tendens til å forandre lyd output ifra høytallerene til digital output.

Må da gå via Realtek HD Audio Manager og velge først digital output som standard utgang, for så å velge høytallerene som standard utgang. Dette løser problemet, midlertidig.

 

Høytallerene står som standard output men datamaskinen forandrer dette av seg selv (som regel ved avspilling av video i nettleser).

Har prøvd og deaktivere hele digital output men det som skjer da er at problemet gjentar seg, bare at denne gangen får jeg ikke valgt digital output som standard for så og gå tilbake, ettersom den er deaktivert.

 

Er det noen der ute som har noen råd? Eventuelt opplevd dette selv? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det motsatte problemet..

 

Altså at jeg kobler pc'n til tv'n via hdmi, får lyd og bilde.

Kan sitte å se en film jeg har lasta ned f.eks, og spiller den av i mediaplayer classic, men om jeg setter filmen på pause så bytter lyden til innebygde høytalere når jeg skal stare filmen igjen.

Ender med at jeg må nappe ut HDMI kabel og rote rundt med samme innstillinger du snakker om.

 

Og om jeg prøver å kjøre en test mot digital lyd utgangen, så får jeg beskjed om at den allerede er i bruk av et annet program.. veldig irriterende.

 

Hender også at jeg må ta en restart av pc for at det skal fungere igjen.

 

 

 

Bruker egentlig stasjonær pc for film avspilling, men denne har blitt noe ustabil i det siste, så da måtte jeg bruke laptopen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...