Gå til innhold

Trenger jeg nytt skjermkort?

Irene01

Anbefalte innlegg

Jeg har NVIDIA GeForce9800 GTX/9800 GTX+ og får ikke til å oppdatere drivere til den version som trengs for å kjøre BF3 BETA.(The recommended GPU for Battlefield 3 is a GeForce GTX 560 or higher.)

- Er det rett og slett skjermkortet som er for gammelt for denne driveren? Eller er det jeg som har gjort noe feil her.. (Avinstallerer den gamle driveren og prøver å installere den anbefalte. Får bare opp feilmelding på at den ikke kan installeres.)

- Hvilket skjermkort anbefaler isåfall dere? Bruker pc'n til noe spill og filmer.

- Er det noen begrensning på hvor stort skjermkort jeg kan ha? Tenker på om det da er noe annet i pc'n som må oppgraderes om det blir for stort.. Prosessor el? Er rimelig blank på detta og setter pris på hjelp :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. den driveren skal fungere på ditt skjermkort, selv om det kortet du har ikke er en av de raskeste nå i dag. har du prvød å avinnstallere og kjøre driver sweeper i safe mode før du innstallerer den nye ? når det er sagt så budre du jo kansje vurdere å oppgradere hvis du skal spille bf3, kommer jo ann på hvor opptatt du er av bra grafikk. er vanskelig å si før du skriver åssen cpu og annen maskinvare du har, men GTX 560 eller 570 vil jo være bra valg. evt GTX 580 hvis du vil spille på maks, men igjen det avhenger jo av åssen cpu du har :)

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan se ut fra Minimum System Requirements for spillet så skal du kunne kjøre med det skjermkortet du har, link: http://www.enterbf3....equirements.php DirectX 10.1 må være støttet. Du kan jo selv sjekke om CPU osv. tilfredstiller minimumskravene.

Med hensyn til hvor "stort" skjermkort som du kan ha kommer det an på resten av komponentene du har i maskinen. Hvis du legger ut en liste over hva maskinen din inneholder så får du nok sikkert gode svar her.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

"Your PC's NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ does not meet the game's recommended requirements.

The recommended GPU for Battlefield 3 is a GeForce GTX 560 or higher." Det får jeg når jeg kjører den testen på Geforce sine sider ang BF3.

Men betyr det at kortet er for gammelt? Når jeg søker etter ny driver så får jeg opp denne; http://www.geforce.com/Drivers/Results/35052 , men når jeg prøver å installere så går det ikke.

Er CPU prosessoren? Hmm :p Jeg har isåfall 2x Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00Ghz

Lenke til kommentar

minimum og recommended er 2 forskjellige ting, du klarer minimum kravene, men ikke recommended, eller anbefalt. E8400 er en kurrant cpu det, selv om den begynner å dra på årene, ut i fra det så ville jeg anbefalt GTX 560. er uannsett merkelig at du ikke får innstallert den driveren.. har du prøvd å gjøre slik jeg beskrev i forsje innlegg med driver sweeper osv ? får du opp noen feilmelding ?

Lenke til kommentar

"Your PC's NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ does not meet the game's recommended requirements.

The recommended GPU for Battlefield 3 is a GeForce GTX 560 or higher." Det får jeg når jeg kjører den testen på Geforce sine sider ang BF3.

Men betyr det at kortet er for gammelt? Når jeg søker etter ny driver så får jeg opp denne; http://www.geforce.com/Drivers/Results/35052 , men når jeg prøver å installere så går det ikke.

Er CPU prosessoren? Hmm :p Jeg har isåfall 2x Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00Ghz

Hvilken driver forsøker du å installere? Du må gå på BETA and archived drivers, stille inn 9800GTX og laste ned nyeste BETA-driver. BF3 BETA skal uansett fungere om du har gammel driver eller ikke, men disse nye skal gi mye bedre ytelse.

Har du et dual-socket hovedkort og dermed fire kjerner i Windows? Eller har du en enkel E8400 med to kjerner tilsammen?

Man må vel ha DirectX 10-kort tror jeg. Er ikke skjermkortet du har DX9? BF3 går i hvert fall knirkefritt med mitt oppsett (signatur).

9800GTX er dx10, og over minimumskravet 8800GT.

Lenke til kommentar

Man må vel ha DirectX 10-kort tror jeg. Er ikke skjermkortet du har DX9? BF3 går i hvert fall knirkefritt med mitt oppsett (signatur).

Er det der feilen ligger kanskje? men hvor ser jeg om jeg har DX9 eller 10? Beklager at jeg er så clueless altså...

Lenke til kommentar

minimum og recommended er 2 forskjellige ting, du klarer minimum kravene, men ikke recommended, eller anbefalt. E8400 er en kurrant cpu det, selv om den begynner å dra på årene, ut i fra det så ville jeg anbefalt GTX 560. er uannsett merkelig at du ikke får innstallert den driveren.. har du prøvd å gjøre slik jeg beskrev i forsje innlegg med driver sweeper osv ? får du opp noen feilmelding ?

Jeg har forsøkt Driver sweeper nå ja, får ikke opp feilmelding og kan fortsatt ikke installere driveren som Geforce anbefaler for BF3. Får beskjed på siden når jeg sjekker om min pc er klar for BF3 at: "Your PC's NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ does not meet the game's recommended requirements.The recommended GPU for Battlefield 3 is a GeForce GTX 560 or higher."

Hvilken driver forsøker du å installere? Du må gå på BETA and archived drivers, stille inn 9800GTX og laste ned nyeste BETA-driver. BF3 BETA skal uansett fungere om du har gammel driver eller ikke, men disse nye skal gi mye bedre ytelse.

Har du et dual-socket hovedkort og dermed fire kjerner i Windows? Eller har du en enkel E8400 med to kjerner tilsammen?

9800GTX er dx10, og over minimumskravet 8800GT.

Det er den anbefalte BETA driveren jeg forsøker å innstallere. Har også prøvd å starte BF3 BETA, men det går ikke fordi jeg må oppdatere drivere står det. (Husker ikke ordrett.)

Er ikke sikker på om jeg har en eller to jeg, men jeg har kanskje to når det står 2 underhverandre på lista over komponenter?

Virker vel som om at jeg må ha nytt skjermkort eller? Selv om det ser ut som om at mitt skal kunne holde for BF3.. Aner ikke jeg.. WTB datakyndig person hjem til meg! :D

Lenke til kommentar

Kjører du windows 7 64 bit er det bare klikk og install, trenger ikke avinstallere noe, den gjør det selv.

Eneste du må gjøre er godkjenne at du installerer en "ikke godkjent driver" av windows.

Driver for battlefield beta finner du på www.nvidia.com

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde noe lignende problem når jeg prøvde å installere drivern på 260gtx-en min. Den nyeste drivern som var hos nvidia var tydeligvis for gammel for bf3 så jeg googla "nvidia driver 280.26" (eller hva den drivern heter) med windows 64-bit etter og prøvde meg frem til jeg fant en som funka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...